November 22, 2001
Hexxy wrote: [quote=Json_81][quote=Hexxy]jag skulle vilja ha en snabbare lina än 20/3
Ska nog byta till Telia på mobilen oxå så fort min bindningstid hos de onda Telenor :burn:
Hurdå " Onda Telenor " ?? Ngt problem där eller ? ... kanske jag kan fixa annars.... iofs lite beroende på vad det är ... är som sagt anställd av Telenor.....
När jag förlängde mitt abbonemang plockade de (ni) bort att jag fick ringa gratis inom nätet utan att meddela att det var det som gällde för förlängningen. Människan jag pratade med när jag accepterade den sa att jag skulle ha samma vilkor som innan. Trots bråkande med kundtjänst vägrade de ge med sig. Tyvärr gav jag upp där.
Mean Machine wrote: [quote=Json_81]Gnäll! Bästa jag kan få är 6/0.5 (Det är vad upp till 8/1 betyder hos Telia).
Fail. Jag har 8/1 med förlängd räckvidd, jag får ut 6.4/0.8. 😉
Vaddå fail?
Ska bli intressant och se hur pass mycket det ändras på bandbredden nu när det är beställt en sån där Telia TV-box..
ASUS M5A97 - AMD FX-6300 6-core - 12 GB Corsair DDR3 - Gigabyte 7790 2GB GDDR5 - Några TB HDD
Inte så flitig besökare på forum numera, intresset för hårdvara och datorer har minskat rejält. Mer om mej på min SD-kritiska blogg på: http://www.christer.gunnarsson.biz
November 29, 2003
ilg@dd wrote: Ska bli intressant och se hur pass mycket det ändras på bandbredden nu när det är beställt en sån där Telia TV-box..
Kolla på tv genom den och surfa samtidigt är ganska begränsat.
Men ibland flyter det på bra. Dock har jag bara kollat några gånger då mor har det. Så jag vet ju inte exakt hur det är.
Men vanlig vardags surf och tv-tittande ska nog gå bra. 🙂
July 27, 2002
Jag rekommenderar inte att ha samma leverantör till digi tv och bredband.
Den kommer sno en del bandbredd till teven, du kan visserligen spela och surfa helt okej men några nedladdningar går inte så bra.
Jag tror även det blir problem om du ska koppla in fler än 3-4 datorer.
Själv så har jag tagit bredband på bbb och sen digi tv på comhem uttaget. Så de inte tar ut varandra.
February 23, 2004
Json_81 wrote: När jag förlängde mitt abbonemang plockade de (ni) bort att jag fick ringa gratis inom nätet utan att meddela att det var det som gällde för förlängningen. Människan jag pratade med när jag accepterade den sa att jag skulle ha samma vilkor som innan. Trots bråkande med kundtjänst vägrade de ge med sig. Tyvärr gav jag upp där.
Hmm , det kan jag nog åtgärda ganska enkelt ( efter julhelgen ) ... så skall det ju inte vara alls... du skulle givetvis ha fått behålla " Tal Fritt Telenor " ... det är ju en tilläggstjänst och som sådan har den inget med förlängningen av avtalet att göra.
November 22, 2001
Hexxy wrote: [quote=Json_81]När jag förlängde mitt abbonemang plockade de (ni) bort att jag fick ringa gratis inom nätet utan att meddela att det var det som gällde för förlängningen. Människan jag pratade med när jag accepterade den sa att jag skulle ha samma vilkor som innan. Trots bråkande med kundtjänst vägrade de ge med sig. Tyvärr gav jag upp där.
Hmm , det kan jag nog åtgärda ganska enkelt ( efter julhelgen ) ... så skall det ju inte vara alls... du skulle givetvis ha fått behålla " Tal Fritt Telenor " ... det är ju en tilläggstjänst och som sådan har den inget med förlängningen av avtalet att göra.
Jag hade den gratis med mitt förra avtal. Det riktigt skumma är att polaren som hade exakt samma avtal fick automatiskt börja betala för den när han förlängde sitt.
February 23, 2004
February 23, 2004
June 20, 2002
jonte_power wrote: Bor man i sthlm kvittar det vilken operatör man har.
Har själv Comviq och har haft dem i alla år.
Samma i alla de större orterna i Sverige tror jag. Har alltid kört på Tele2 och bortsett från de tidiga åren har det funkat helt klockrent. Med Kompis och i princip alla kompisar hos Tele2 är det ju så ruskigt billigt också, jag ringer och skickar sms precis så mycket jag vill och det kostar oftast inte mer än en hundring i månaden.
2 Guest(s)