December 11, 2002
Först vill jag bara prata emot delph1. Du ser ju knappast någon större skillnad på Full-HD vs HD på 50" heller, du ska upp rätt kraftigt i storleken för att se en KLAR skillnad. Märk väl, en klar skillnad.
Nog om det...
Lirar mitt wii på en 42" pasma men jag har även lirat på en tjocktv och med tanke på att du inte får en progressive upplösning utan komponentkabel till wii och den ändå bara ligger på 480p så spelar det faktiskt ingen större roll vilken tv du lirar på.
Ska du köpa dig en platt-tv spelar det ingen större roll, det blir snarare bättre bild pga att du har en bättre panel än att det är LCD eller plasma.
May 1, 2004
Joni wrote: Först vill jag bara prata emot delph1. Du ser ju knappast någon större skillnad på Full-HD vs HD på 50" heller, du ska upp rätt kraftigt i storleken för att se en KLAR skillnad. Märk väl, en klar skillnad.
Nog om det...Lirar mitt wii på en 42" pasma men jag har även lirat på en tjocktv och med tanke på att du inte får en progressive upplösning utan komponentkabel till wii och den ändå bara ligger på 480p så spelar det faktiskt ingen större roll vilken tv du lirar på.
Ska du köpa dig en platt-tv spelar det ingen större roll, det blir snarare bättre bild pga att du har en bättre panel än att det är LCD eller plasma.
Kan du länka till din TV? Är du nöjd med den? (Subjektiv fråga, men ändå..)
December 11, 2002
http://prisjakt.nu/produkt.php?p=187985
ligger ju dock en smula utanför din prisklass 😮
Ja jag är väldigt nöjd med den.
September 1, 2002
Vi har en 42" plasma och kör Wii:n genom vanliga kompositkablar (de som medföljer). Bilden är ok, men som alltid när det gäller komposit är det kraftiga färblödningar och dålig "definition" överlag i färgerna.
I Super Mario Galaxy så ser man knappt skillnad på ögonfärgen och ansiktsfärgen på Mario, t.ex.
Funderar på att skaffa en 3:e-parts RGB-scart-kabel eller en komponent.
Komponent har ju högst potential men eftersom Xboxen redan sitter i vår TVs komponent-ingång känns tanken på att byta sladdar varje gång man byter konsol lite jobbig.
Det är ju 5 kontakter som skall bytas varje gång.
En fråga:
Ni som sett skillnaden mellan komposit och komponent med en Wii på en klok TV, hur pass bättre bli bilden i 480p via komponent?
November 27, 2003
Joni wrote: Först vill jag bara prata emot delph1. Du ser ju knappast någon större skillnad på Full-HD vs HD på 50" heller, du ska upp rätt kraftigt i storleken för att se en KLAR skillnad. Märk väl, en klar skillnad.
Nog om det...
Ja hur ska du ha det? Du säger ju inte emot mig. Du håller ju med mig?! 😉
//Andreas
April 10, 2003
Gamblor wrote: Vi har en 42" plasma och kör Wii:n genom vanliga kompositkablar (de som medföljer). Bilden är ok, men som alltid när det gäller komposit är det kraftiga färblödningar och dålig "definition" överlag i färgerna.
I Super Mario Galaxy så ser man knappt skillnad på ögonfärgen och ansiktsfärgen på Mario, t.ex.
Funderar på att skaffa en 3:e-parts RGB-scart-kabel eller en komponent.
Komponent har ju högst potential men eftersom Xboxen redan sitter i vår TVs komponent-ingång känns tanken på att byta sladdar varje gång man byter konsol lite jobbig.
Det är ju 5 kontakter som skall bytas varje gång.En fråga:
Ni som sett skillnaden mellan komposit och komponent med en Wii på en klok TV, hur pass bättre bli bilden i 480p via komponent?
Komponent gav ett klart lyft på min 32" LCD, skaffade det direkt då jag ville ha det till Zelda och det var värkligen den skilnaden dom hadde visat på nätet:
http://www.gamespot.com/featur.....7/p-2.html
May 1, 2004
Tyrfing wrote: Komponent gav ett klart lyft på min 32" LCD, skaffade det direkt då jag ville ha det till Zelda och det var värkligen den skilnaden dom hadde visat på nätet:
http://www.gamespot.com/featur.....7/p-2.html
Var är det för lcd?
December 5, 2002
Jag kör på en LG 42LC2R
Wii:n kör ju ändå inga höga upplösningar så det är väl inte direkt nån mening att satsa på full-hd bara för konsolens skull.
Däremot gör det rätt stor skillnad att köra med komponentkabel, webbläsaren var nästan oanvändbar utan den.
Har inte provat köra 576i med komponentkabel men jag tänkte göra det eftersom högre upplösning hade absolut inte skadat.
January 4, 2003
har dock ingen wii, en xbox360
jag är nöjd med min tv. http://prisjakt.nu/produkt.php?p=161297
April 10, 2003
Wingman wrote: Var är det för lcd?
November 22, 2001
Jag kör med projektor, Hitachi PJ-TX300.
Komponent såklart, komposit ser för bedrövligt ut.
Men som alla sagt, Wii lämnar bara 480p så välj TV efter vad du ska ha mer till den.
Strunta i FullHD, lägg pengarna på en bättre panel istället.
Och köp Super Mario Galaxy 🙂
May 1, 2004
Json_81 wrote: Jag kör med projektor, Hitachi PJ-TX300.
Komponent såklart, komposit ser för bedrövligt ut.Men som alla sagt, Wii lämnar bara 480p så välj TV efter vad du ska ha mer till den.
Strunta i FullHD, lägg pengarna på en bättre panel istället.Och köp Super Mario Galaxy 🙂
Förslag? Är fortfarande ute och letar. Tänkte införskaffa hela kalaset lagom till Super Smash Bros 😀
1 Guest(s)