January 22, 2003
TERdON wrote: [quote=NES_Boy]Ska betala in 2200, känns riktigt bra såhär första året man betalat skatt =)
Måste bara passa på att fråga, hur ligger det till med grundavdraget nästa år? Borgarna skulle väll höja det till 36000 eller något liknande från dagens 16900?
1. Grundavdraget är som redan sagts i tråden inkomstberoende. Står även i "Dags att deklarera" som borde kommit hem till dig vid det här laget
2. Grundavdraget ska vad jag vet inte ändras åt något håll
3. Däremot ska "jobbavdraget" införas, minns dock inte belopp men Google vet säkert.
4. Detta motsvarar precis ett förhöjt grundavdrag, men med en viktig skillnad: Det kan endast användas för inkomster från arbetsförtjänst. Dvs inte pension, a-kassa eller liknande.
Okok, tack, ska fråga det allsmäktiga google efter svar
June 5, 2004
Json_81 wrote: [quote=Vajsman]Direkt in på CSN skulden dock..:/
Jäkla CSN, de kom på att jag tjänade för mycket för några år sedan så det damp ner en extra räkning på 6000 nu.
Så nu vet jag vart min återbäring går.
Nåja, det mesta av summan är ju ändå lån så de pengarna skulle ju iaf tillbaks.
Syster fick just en brev om att hon måste betala tillbaka 20k:- till CSN. Sjuka regler att man inte får bidraget om man jobbar "för mycket", så länge man sköter skolan och klarar det man ska så borde det väl ändå vara ok?
EDIT: ONT: gick -800:- på att jobba detta året...
December 3, 2005
NES_Boy wrote: [quote=azN-] EDIT: ONT: gick -800:- på att jobba detta året...
Bara i Sverige som det är möjligt att gå minus på att jobba
Föga troligt.
ASUS M5A97 - AMD FX-6300 6-core - 12 GB Corsair DDR3 - Gigabyte 7790 2GB GDDR5 - Några TB HDD
Inte så flitig besökare på forum numera, intresset för hårdvara och datorer har minskat rejält. Mer om mej på min SD-kritiska blogg på: http://www.christer.gunnarsson.biz
2 Guest(s)