May 23, 2006
För mig som bara sommarjobbat tidigare tycker jag det är bättre att få samma pengar året efter. Det är bättre att staten sitter på pengarna och ger mig dem i klump i juni året efter istället för att jag skulle få pengarna utspritt på alla de andra lönecheckarna.
Nu när jag skaffat mig en riktig inkomst skiter jag i vilket, skillnaden mot förr är så stor att varje löning känns som en förmögenhet.
October 22, 2002
pcw wrote: 10k, förstår dock inte varför alla blir så "glada" när dem får tillbaks på skatten. Egentligen så är det vi som har lånat ut dessa pengar till staten under året och vad har vi fått för det? Staten får vår ränta.
Visst fan är det så det ligger till!
Dock så tycker jag det är bättre att det dras för mycket skatt istället för lite. Själv så kommer jag över gränsen för statlig skatt och således är det lite svårare att räkna ut exakt vilken procentsats som ska användas.
Det beror på hur mycket övertid och annat som kommer med under året. Man skulle ju kunna göra en lösning så att när man kommer över gränsen så dras den skatten direkt och då får man mindre lön den månaden. Det vill man ju inte eftersom man lever efter ungefär hur mycket lön man får.
Callister wrote: Men omg hur får man reda på det då?
Det ser man när man deklarerar, iaf vad man själv får det till.
ASUS M5A97 - AMD FX-6300 6-core - 12 GB Corsair DDR3 - Gigabyte 7790 2GB GDDR5 - Några TB HDD
Inte så flitig besökare på forum numera, intresset för hårdvara och datorer har minskat rejält. Mer om mej på min SD-kritiska blogg på: http://www.christer.gunnarsson.biz
2 Guest(s)