February 12, 2003
obelix wrote: en fråga...
hur kan ni få tillbaka om ni har eller ska gå ur kyrkan?
De pengarna dras ju inte i skatt, så hur ska ni kunna få tillbaka nåt ni inte betalat?
skulle ha fått 680 tillbaka, men svärmor kronkalle snor dom av mig istället... 👿
Ptja, enligt specifikationen på skatteverkets hemsida hade jag en kyrkavgift på 1600:-, jag antog bara att den hade kommit tillbaka istället. Inte så att jag är säker, snarare tvärsom.
DrPepper wrote: Å min kyrkoavgift ligger på 2319kr..Totalt onödigt att betala in..Jag är värken troende,tänker gifta mig,Döpa mina barn eller ha någon gravsten ändå..
Begär utträde nu då, så slipper du den skatten nästa år.
ASUS M5A97 - AMD FX-6300 6-core - 12 GB Corsair DDR3 - Gigabyte 7790 2GB GDDR5 - Några TB HDD
Inte så flitig besökare på forum numera, intresset för hårdvara och datorer har minskat rejält. Mer om mej på min SD-kritiska blogg på: http://www.christer.gunnarsson.biz
July 27, 2002
Jag får tillbaka 3000 kr, vilket är rätt sjukt då jag var skattebefriad ett halvår (gick över jämkningsgränsen). Men men, tjejen får tebax 8000 kr för endast ett sommarjobb. Så jag skulle väl fått liknande egentligen ..
Har lagt undan 5000 kr för skatteskuld så nu har man plötsligt 8000 kr då. WIE! :bgrin:
Ehh, +34:- blev det..
Nu blir nog kronkalle glad en stund..
🙂
ASUS M5A97 - AMD FX-6300 6-core - 12 GB Corsair DDR3 - Gigabyte 7790 2GB GDDR5 - Några TB HDD
Inte så flitig besökare på forum numera, intresset för hårdvara och datorer har minskat rejält. Mer om mej på min SD-kritiska blogg på: http://www.christer.gunnarsson.biz
April 14, 2002
Hulto wrote: Har fortfarande inte fått mina deklarationspapper, men det kommer nog förr eller senare.
Du kan ju alltid deklarera online.
ilg@dd wrote: Ehh, +34:- blev det..
Nu blir nog kronkalle glad en stund..
🙂
Synd att de inte betalar ut summor mindre än 100:-, skulle man vara skyldig samma summa så är det dock en annan femma.
Marcan- wrote: Synd att de inte betalar ut summor mindre än 100:-, skulle man vara skyldig samma summa så är det dock en annan femma.
Jag skulle bli förvånad om jag INTE får brev från skattemyndigheten där det står att läsa att Kalle Kron plockat ut dessa stackars penningar.
October 22, 2002
Hulto wrote: Vaddå "Tillbaka på skatten!"?
Själv måste jag betala in mer än en fjärdedels månadslön...
Sluta gnäll! Du har ju betalat in för lite hela året så då blir det så.
För att glädja dig så betalade jag in närmare 3 månadslöner förra året men inte fan klagar jag för de. Hade gått med vinst!
January 7, 2006
fisken wrote: Sluta gnäll! Du har ju betalat in för lite hela året så då blir det så.
För att glädja dig så betalade jag in närmare 3 månadslöner förra året men inte fan klagar jag för de. Hade gått med vinst!
Jag har inte gnällt överdrivet, inte här iaf.
Men det är ju klart att man blir besviken när man får restskatt istället för 100 kr återbäring som man räknat med.
1 Guest(s)