Tillslaget mot Bahnhof en rättsskandal i AB|Allt mellan himmel och jord|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope

Match

Forum Options

Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
Tillslaget mot Bahnhof en rättsskandal i AB
ilg@dd
Ljungaverk
Member
Medlem
Forum Posts: 10810
sp_UserOfflineSmall Offline
1
March 15, 2005 - 4:08 pm
sp_Permalink sp_Print

http://www.aftonbladet.se/vss/.....79,00.html
Verkar som snubbarna APB filmat lite under övergreppet.

*Edit*
Såg att en till ny artikel dykt upp på AB.

"Datainspektionen synar Antipiratbyrån
Vill veta hur personuppgifter hanterats"

http://www.aftonbladet.se/vss/.....36,00.html

ASUS M5A97 - AMD FX-6300 6-core - 12 GB Corsair DDR3 - Gigabyte 7790 2GB GDDR5 - Några TB HDD

Inte så flitig besökare på forum numera, intresset för hårdvara och datorer har minskat rejält. Mer om mej på min SD-kritiska blogg på: http://www.christer.gunnarsson.biz

skinner
Member
Medlem
Forum Posts: 2394
859339
March 15, 2005 - 4:18 pm
sp_Permalink sp_Print

MM, nu får vi se hur det går. Har vi tur så kommer APB att förlora i domstol och då kanske vi slipper dom och deras statsi metoder.

Vamp
Member
Medlem
Forum Posts: 2675
859340
March 15, 2005 - 4:22 pm
sp_Permalink sp_Print

skinner wrote: MM, nu får vi se hur det går. Har vi tur så kommer APB att förlora i domstol och då kanske vi slipper dom och deras statsi metoder.

Ja. Fast samtidigt så borde dom finnas också. Jag menar, deras syfte är att sätta dit dom som bryter mot lagen, men sättet dom gör det på är fel.

Cirap
Member
Medlem
Forum Posts: 4230
859343
March 15, 2005 - 4:23 pm
sp_Permalink sp_Print

skulle vilja se den filmen

skinner
Member
Medlem
859344
March 15, 2005 - 4:24 pm
sp_Permalink sp_Print

Vamp wrote: [quote=skinner]MM, nu får vi se hur det går. Har vi tur så kommer APB att förlora i domstol och då kanske vi slipper dom och deras statsi metoder.

Ja. Fast samtidigt så borde dom finnas också. Jag menar, deras syfte är att sätta dit dom som bryter mot lagen, men sättet dom gör det på är fel.

Jo visst men om dom blör dömda så att dom i fortsättningen slutar övervaka folk mm.

BarateaU
Member
Medlem
Forum Posts: 4597
859345
March 15, 2005 - 4:25 pm
sp_Permalink sp_Print

hurra kexchockad.

Vamp
Member
Medlem
859348
March 15, 2005 - 4:26 pm
sp_Permalink sp_Print

skinner wrote: [quote=Vamp][quote=skinner]MM, nu får vi se hur det går. Har vi tur så kommer APB att förlora i domstol och då kanske vi slipper dom och deras statsi metoder.

Jo visst men om dom blör dömda så att dom i fortsättningen slutar övervaka folk mm.

Ja, det är bra.
Hehe, brukar skratta åt dom som försäker hänga på det här "hata APB"-grejen, som vill att hela APB ska försvinna och att dom är "dumma i huvudet" och shit. Dom flesta fattar inte att deras jobb faktiskt är bra, bara det att metoden dom har använt på sistone inte är den bästa.

ilg@dd
Ljungaverk
Member
Medlem
Forum Posts: 10810
859349
March 15, 2005 - 4:27 pm
sp_Permalink sp_Print

Xenomorphed wrote: skulle vilja se den filmen

Vem vet, den kanske dyker upp på nån DC++-hub nära dej..
#-o

ASUS M5A97 - AMD FX-6300 6-core - 12 GB Corsair DDR3 - Gigabyte 7790 2GB GDDR5 - Några TB HDD

Inte så flitig besökare på forum numera, intresset för hårdvara och datorer har minskat rejält. Mer om mej på min SD-kritiska blogg på: http://www.christer.gunnarsson.biz

Balor
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 516
859362
March 15, 2005 - 4:33 pm
sp_Permalink sp_Print

skinner wrote: MM, nu får vi se hur det går. Har vi tur så kommer APB att förlora i domstol och då kanske vi slipper dom och deras statsi metoder.

Jo, det ska allt bli skönt att slippa "Statsi". 🙄 😀

whak
Member
Medlem
Forum Posts: 4718
859380
March 15, 2005 - 4:49 pm
sp_Permalink sp_Print

Lite ball att Jans of sweden är emot APB.
Dock är väl dom för nedladdning av mp3or för att kunna fortsätta sälja sina mp3pselare.

Tobi-Wan Kenobi
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1005
859381
March 15, 2005 - 4:51 pm
sp_Permalink sp_Print

Jag tror inte Datainspektionen kommer hitta något. Om det är något fel i hanteringen hinner de ju justera det till inspektionen i och med att den inte sker förrän efter påsk. Det hade varit intressant att se vad de funnit om de gjort en razzia mot Antipiratbyrån med hjälp av Kronefogdemyndigheten.

hawkie
Member
Medlem
Forum Posts: 2327
859383
March 15, 2005 - 4:53 pm
sp_Permalink sp_Print

Ett förslag är ju att klistra tråden, det känns som att det kommer handla mycket om APB vs. Sverige. Då är det ju bra att ha allt på ett och samma ställe! Jag kan passa på att tippsa om att ikväll på debatt så kommer Henrik Pontén dit!.

http://svt.se/svt/jsp/Crosslin.....jsp?d=2220
Saxat från debatts hemsida:

"Piratkopiering - omöjlig att stoppa?
Kampen mellan Antipiratbyrån och de som laddar ner musik och film från nätet blir allt hårdare. I en razzia mot en internetleverantör förra veckan beslagtogs hundratusentals musikfiler och filmer. Nu har Antipiratbyråns hemsida blivit omgjord av hackare och Henrik Pontén, jurist på Antipiratbyrån, har mottagit flera allvarliga hot. "

Och mister Pontén om hotelserna:
http://www.aftonbladet.se/vss/.....16,00.html

spazz
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1101
859399
March 15, 2005 - 5:06 pm
sp_Permalink sp_Print

Vamp wrote: [quote=skinner][quote=Vamp][quote=skinner]MM, nu får vi se hur det går. Har vi tur så kommer APB att förlora i domstol och då kanske vi slipper dom och deras statsi metoder.

Ja, det är bra.
Hehe, brukar skratta åt dom som försäker hänga på det här "hata APB"-grejen, som vill att hela APB ska försvinna och att dom är "dumma i huvudet" och shit. Dom flesta fattar inte att deras jobb faktiskt är bra, bara det att metoden dom har använt på sistone inte är den bästa.

Så bara för att du tycker deras jobb är bra så bör alla tycka det eller? Bevisligen så finns det personer som är av en annan uppfattning.

Vamp
Member
Medlem
859402
March 15, 2005 - 5:11 pm
sp_Permalink sp_Print

spazz wrote: [quote=Vamp][quote=skinner][quote=Vamp][quote=skinner]MM, nu får vi se hur det går. Har vi tur så kommer APB att förlora i domstol och då kanske vi slipper dom och deras statsi metoder.

Ja, det är bra.

Så bara för att du tycker deras jobb är bra så bör alla tycka det eller? Bevisligen så finns det personer som är av en annan uppfattning.

Var inte så jag menade, förlåt och jag fick dig att tro det.
Menar bara att det finns många nu, många unga, som "tror" att APB gör fel i att stoppa internetpiraterna. Men alla vet ju att det är olagligt, och att APB bara försöker sätta dit dom som bryter mot lagen.

Etheral
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 855
859404
March 15, 2005 - 5:12 pm
sp_Permalink sp_Print
BarateaU
Member
Medlem
Forum Posts: 4597
859405
March 15, 2005 - 5:13 pm
sp_Permalink sp_Print

Etheral wrote: yet another link

http://www.idg.se/ArticlePages.....CS.dbp.asp

Lite sjukt hur upptrissat detta har blivit pga alla nördar skicka mail till dom.
Coolt att man kan styra lite.

spazz
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1101
859406
March 15, 2005 - 5:14 pm
sp_Permalink sp_Print

Vamp wrote: [quote=spazz][quote=Vamp][quote=skinner][quote=Vamp][quote=skinner]MM, nu får vi se hur det går. Har vi tur så kommer APB att förlora i domstol och då kanske vi slipper dom och deras statsi metoder.

Ja, det är bra.

Var inte så jag menade, förlåt och jag fick dig att tro det.
Menar bara att det finns många nu, många unga, som "tror" att APB gör fel i att stoppa internetpiraterna. Men alla vet ju att det är olagligt, och att APB bara försöker sätta dit dom som bryter mot lagen.

Okej, fick den uppfattningen av ditt inlägg men då vet jag vad du menar. 🙂

Ooklamook
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 401
859407
March 15, 2005 - 5:15 pm
sp_Permalink sp_Print

Det var ordning och reda i öststaterna under kommunisttiden med. Men konstigt nog så anammade inte de andra länderna detta ypperliga styrelseskick.

Tänk på hur avslappnad man är när man ska in för en alkoholkontroll vid vägkanten trots att man är nykter och allt är grönt. Det brukar ju heta att om man har rent mjöl i påsen så behöver man inte vara orolig, men jag är övertygad om att folk är lite stressade vid en kontroll trots att de inte har något fuffens för sig.

skinner
Member
Medlem
859413
March 15, 2005 - 5:22 pm
sp_Permalink sp_Print

Ooklamook wrote: Det var ordning och reda i öststaterna under kommunisttiden med. Men konstigt nog så anammade inte de andra länderna detta ypperliga styrelseskick.

Tänk på hur avslappnad man är när man ska in för en alkoholkontroll vid vägkanten trots att man är nykter och allt är grönt. Det brukar ju heta att om man har rent mjöl i påsen så behöver man inte vara orolig, men jag är övertygad om att folk är lite stressade vid en kontroll trots att de inte har något fuffens för sig.

Kanske det men om nykterhetsrörelsen skulle monstera in övervakningskameror i din bil och i ditt hus för att se om du drack skulle inte du bli sur då?

Gueno
Member
Medlem
Forum Posts: 9881
859419
March 15, 2005 - 5:36 pm
sp_Permalink sp_Print

whak wrote: Lite ball att Jans of sweden är emot APB.
Dock är väl dom för nedladdning av mp3or för att kunna fortsätta sälja sina mp3pselare.

Det går ju faktiskt att rippa sina egna inköpta skivor och göra MP3 av dom. 🙂
Det har jag gjort.

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 1030
Currently Online:
Guest(s) 414
Currently Browsing this Page:
2 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL