December 7, 2001
"Ni tänker varför ska jag ta ansvar för någon annans handlingar. Det ni kan göra är att ansöka om ett specialtillstånd som ger er tillträde till staden, gemenskapen och det offentliga rummet. Naturligtvis måste ansökan styrkas av kvinnor i er närhet, och ni måste genomgå vissa test för att bevisa er lämplighet att inneha det ansvar det innebär att vara fri."
män aka fängelsefångar? :wide:
July 8, 2003
5. Pojkvänner, det är ni som begår de flesta övergreppen. På era flickvänner. Köp ett larm. Eller kontakta polisen så fort du känner dig det minsta osäker på dig själv. Annars kan du träffa din flickvän endast på offentliga platser där det finns andra som kan hindra dig om du börjar spåra ur. Drick inte om du ska träffa henne!
Ja, jag känner att jag oftast håller på att spåra ur! Säkert! Det är väl hon som inte kan få av mig boxershortsen tillräckligt snabb enligt henne. Skulle jag säga åt min tjej att jag bara tänker träffa henne på offentliga platser kommer hon våldta MIG i en park efter en månad utan sex...
Hmm, tjejer är lika sexgalna som oss, sen att vissa män inte förstår sig på ett nej ska väl vi andra inte behöva lida för.
June 18, 2001
Fortfarande?! Det här är nästan genant.
Artikelförfattarna är sarkastiska. De syftar på att kvinnor får anpassa sina liv för att slippa bli våldtagna, t.ex. genom att det skapas speciella vagnar för kvinnor, vilket Connex har föreslagit. Andra exempel är de självförsvarkurser för kvinnor som anordnas och de förväntas deltaga i. I artikeln föreslås implicit att lagarna ska ändras så inte våldtäktsmän blir friade bara för att kvinnan är full, promiskuös, går i parken sent, eller klär sig sexigt.
September 17, 2001
snyde wrote: HAHAHAHAHA!!!!!!!!!!
Så här går det när fula brudar får för lite kuk! 😀
precis min mening ;).
argh, blir så jävla arg. feminister snackar om att man inte skall dra alla brudar över ett streck (ex. ALLA kvinnor är sämre chefer), men vad fan gör dem själva? drar ALLA män, och detta är verkligen ALLA, över samma streck. Åt helvete med FULA, ÄCKLIGA feministjävlar! Blir såå arg när jag läser sådant här.
Man kan tolka denna mening från Aftonbladet lite roligt: "varje man endast tillåts köpa en minimal mängd alkohol per vecka." Minimal? haha, jag måste köpa alkohol varje vecka, och det minst x liter bira och y liter vin.
March 20, 2003
pompougnac wrote: Är det bara jag som tycker att feminister kan vara så avtändande att det "vänder" på sig och man blir helt råkåt på dem? Tänk att köra lite rollspel med en feminist hahaha, binda fast henne med handklovar å grejjer :bgrin:
Been there done that.
Solsemester, grannen. Femenistkommunist, fin i kanten och skulle aldrig vara otrogen, sa till henne att innan veckan var slut skulle det vara ändrat...tog två dagar 8)
September 17, 2001
Pim_ wrote: [quote=pompougnac]Är det bara jag som tycker att feminister kan vara så avtändande att det "vänder" på sig och man blir helt råkåt på dem? Tänk att köra lite rollspel med en feminist hahaha, binda fast henne med handklovar å grejjer :bgrin:
Been there done that.
Solsemester, grannen. Femenistkommunist, fin i kanten och skulle aldrig vara otrogen, sa till henne att innan veckan var slut skulle det vara ändrat...tog två dagar 8)
*garv*. så rätt! gj Pim_ ;D
August 20, 2001
peppe20 wrote: "Ni tänker varför ska jag ta ansvar för någon annans handlingar. Det ni kan göra är att ansöka om ett specialtillstånd som ger er tillträde till staden, gemenskapen och det offentliga rummet. Naturligtvis måste ansökan styrkas av kvinnor i er närhet, och ni måste genomgå vissa test för att bevisa er lämplighet att inneha det ansvar det innebär att vara fri."
Ett sådant "specialtillstånd" ansöker jag gärna om! Tänk att visa upp det på en fest... "Jaja, men titta här. Jag har ju faktiskt tillåtelse att vara här och prata med dig..." 😀
2 Guest(s)