December 15, 2002
Snälla människor försök nu att komma med lite mindre "brölande" inlägg i stil med "döööö" och "fittttttor". Jag tror nästan att jag bara läst 1 eller 2 inlägg i hela tråden som har lite djup och mening. Har resten verkligen läst artikeln och tänkt efter lite?
Jag ger tråden en liten chans till förbättring innan låset kommer.
August 20, 2001
ManicBlue: Självklart är det ett stort problem att kvinnor blir våldtagna och inte vågar gå ut för att de kan bli våldtagna. Men de flesta "lösningar" de skrivit i debatten är ju löjliga. Det är typiskt: "nu har kvinnor haft det så dåligt så nu ska männen lida istället" och det är bara löjligt.
Vad jag tycker är lösningar på problemen är bla: Högre straff för våldtäckt, mer poliser, kameraövervakning på torg, gågator nattetid.
Lösningar som billigare taxi för tjejer, försvarskurser endast för tjejer och dylikt blir fel. Det blir disskriminering mot män istället.
Föresten, om man skulle upptäcka en våldtäckt. Får man idka "självförsvar" mot våldtäcktsmannen? *sneglar på basebollträet*
August 20, 2001
ManicBlue wrote: [quote=DiDi] Föresten, om man skulle upptäcka en våldtäckt. Får man idka "självförsvar" mot våldtäcktsmannen? *sneglar på basebollträet*
Du har ju självklart rätten (skyldighet) att ingripa. Skulle dock inte rekommendera slagträet även om lusten kan kännas stor
Ok... räcker med en välplacerad spark då... öga för öga 🙄
November 26, 2002
Det är bara ett grundläggande fel i artikeln, felet är inte att vi är män, felet är att vi äter bröd:
http://www.geoffmetcalf.com/bread.html
Edit: Förresten, när ska feministerna inse att de jobbar åt fel håll?
Borde inte deras arbete gå ut på att alla ska få det lika bra?
Som det är nu vill de att alla ska ha lika dåligt.
För att nå ut till den stora massan måste de jobba positivt, inte negativt.
Sådana här sarkastiska "skrämskott" gör ingen nytta på våldsverkarna.
August 20, 2001
zubbe wrote: Det är bara ett grundläggande fel i artikeln, felet är inte att vi är män, felet är att vi äter bröd:
http://www.geoffmetcalf.com/bread.html
Haha... Eftersom att jag åt toast till lunch så borde jag mörda någon nu då? Eller i alla fall sparka ner någon?
Nej som du skriver så är feminism idag inte lika med jämställdhet utan det har blivit en symbol för att "hämmnas" på män...
March 9, 2004
zubbe wrote:
Förresten, när ska feministerna inse att de jobbar åt fel håll?
Väldigt bra sagt håller med dig fullständigt.
Det hjälper inte att dom sitter och skyller på alla man. Vissa kan faktiskt ta illa upp av den där artikeln. Vem disskriminerar nu va?
Men man ska ta bort billigare taxi för tyjejer och skaffa fler upplysta parker mm som Didi skrev.
December 15, 2002
Artikeln vill ju belysa problemet med att kvinnor alltid är de som ska anpassa sig till klimatet i samhället. Därav de extrema liknelserna/förslagen i artikeln, som för övrigt är en debattartikel!
Jag tycker den som skrivit artikeln har ett flertal bra reflektioner på problemen med att vara kvinna i dagens samhälle.
Man måste läsa hela texten och ta till sig utav de extrema liknelser/förslag och begrunda hur de faktiskt ser ut idag. Stirra Er inte blinda på bara de skrivna orden utan tänk ett steg extra istället. Ja de är i alla fall min åsikt 🙂
November 26, 2002
ManicBlue wrote: Artikeln vill ju belysa problemet med att kvinnor alltid är de som ska anpassa sig till klimatet i samhället. Därav de extrema liknelserna/förslagen i artikeln, som för övrigt är en debattartikel!
Jag tycker den som skrivit artikeln har ett flertal bra reflektioner på problemen med att vara kvinna i dagens samhälle.
Man måste läsa hela texten och ta till sig utav de extrema liknelser/förslag och begrunda hur de faktiskt ser ut idag. Stirra Er inte blinda på bara de skrivna orden utan tänk ett steg extra istället. Ja de är i alla fall min åsikt 🙂
Problemet är att de flesta reagerar aggressivt (som de gjort i denna tråden), tror inte det var vad artikelförfattarna tänkte sig.
June 20, 2002
Jag hoppas verkligen att det inte är fullt lika många ute i verkliga livet som det var här på NH som verkligen trodde att det var fullt allvarliga förslag på åtgärder de ville genomföra. :cy:
Angående artikeln i sig är jag väl inte allt för förtjust i klyschorna de fyllde ut slutet av artikeln med dock även om liknelserna ibland var ganska slagkraftiga.
April 10, 2003
ManicBlue wrote: [quote=DiDi] Föresten, om man skulle upptäcka en våldtäckt. Får man idka "självförsvar" mot våldtäcktsmannen? *sneglar på basebollträet*
Du har ju självklart rätten (skyldighet) att ingripa. Skulle dock inte rekommendera slagträet även om lusten kan kännas stor
Det är där den fina lagen om exess kommer in :bok:, sen att lyckas motivera varför man sprang runt på natten med ett bollträ och har lyckas med att få en högre mängd blood på bollträt än den så kallade kroppen är en annan femma :bgrin:.
July 18, 2004
Förresten, när ska feministerna inse att de jobbar åt fel håll?
Därför att feminism har inget med jämlikhet att göra utan precis det artikeln pratar om, segregation, männen ska tryckas ned och det ska instiftas separata lagar som bara gäller männen.
De har redan lyckats med detta på en rad områden och det är dags att folk vaknar upp och inser vart det är på väg och inte rycker på axlarna och tror att dessa inte har något inflytande i samhället.
Vi lever i ett feministiskt samhälle, om ni inte visste det redan, alla politiska partier utom möjligtvis KD säger sig rent ut vara feministiska partier (notera feministiska, inte för jämlikhet!).
En bra sajt är http://www.antifeminist.nu tyvärr räcker det inte med passivt medlemskap här utan vi måste alla ge dessa tokfeminister svar på tal när det gäller, överallt, skolor, arbetsplatser...etc och låta våra politiker förstå att vi män tänker inte bli några andra klassens medborgare i vårat samhälle.
2 Guest(s)