Tindy - Den psykiskt sjuke|Page 10|Allt mellan himmel och jord|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope

Match

Forum Options

Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
Tindy - Den psykiskt sjuke
Andreas Galistel
Member
Medlem
Forum Posts: 16287
sp_UserOfflineSmall Offline
1087399
October 20, 2006 - 7:04 am
sp_Permalink sp_Print

Tindy wrote: Panikångest kom självklart igårkväll, pga förväntansångesten... Men jag hade stesolid och theralen hemma, så det var inga problem.
Kollade på film med lillebror ett tag när tabletterna började verka, och gick sedan och lade mig. UTAN att skära mig. En hel j**la dag utan att skada mig själv. Fan, är nästan stolt över mig själv.

Tycker jag du ska vara.

Ska och göra blodprov om en timme, för att de ska kunna höja mitt Hermolepsin (medicin jag får mot humörsvängningar), och sedan blir det väl att hitta på någonting fram till 15.00 då jag ska till psyk igen och göra klart testerna. Plugga högskoleprov antagligen. Det är ju dags för det imorgon också.
Kommer att bli en jälva pers, jag vet inte hur jag ska klara att skriva det, men vi får se.
Vaknade just, så vet inte hur jag mår, men rätt ok. Inte så många tankar i huvudet, vilket är otroligt skönt.

H-provet behöver man i regel bara kunna tolka statistik och ha ordkunskap för. De två brukar upplevas som värst.

https://www.studera.nu/hprovet.....acit.shtml

//Andreas

addeee
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 577
1087404
October 20, 2006 - 7:08 am
sp_Permalink sp_Print

faan va bra att du inte skar dig, du SKA vara stolt över dig själv. ser du? det GÅR!

kanske ska du sätta dig o lira oblivion med brorsan, why not?
kan ju vara kul o göra något med sin broder!

good luck på provet!

känns bra att du inte skar dig i går! o det känns bra att du gör sådana framsteg!

du verkar alltid uppe med tuppen, precis som jag(dock inte på helger).

Tindy
Member
Medlem
Forum Posts: 5044
1087432
October 20, 2006 - 7:37 am
sp_Permalink sp_Print

Ang H-provet: ORD har jag koll på. Inga problem alls där. Statistiken är inte heller några problem. NOG är jag lite sämre på, det är nog där jag kommer att köra ner mig... Vi får se.

Går alltid upp före 08.00, somnar alltid före 22.00. Dock tack vare sömntabletterna. Så det är inte så konstigt egentligen.

Gjorde blodprover nyss. Tog ett jävla tag. Var så förbannad spänd att de fick sticka mig ett tjugotal gånger för att få ut de blod de skulle ha (typ 10 rör). Så är det när man ska ha konstiga mediciner...
Ska iväg med farsan nu snart, hämta ut medicin, sedan hjälpa honom att skriva ut lite sångtexter. Sedan måla om mitt rum. Andra strykningen, det borde räcka...
Efter det så blir det psyk och mer tester. Borde vara hemma runt 18.00. Skriver en update då.

Jerry
Member
Medlem
Forum Posts: 4381
1087479
October 20, 2006 - 9:59 am
sp_Permalink sp_Print

Vad säger de att du ska få för behandling?

Tindy
Member
Medlem
1087512
October 20, 2006 - 10:56 am
sp_Permalink sp_Print

Jerry wrote: Vad säger de att du ska få för behandling?

Antagligen beteendeterapi i form av DBT (Diagnostisk Beteendeterapi) plus vanlig samtalsterapi, plus medicinering ofc.

Tindy
Member
Medlem
1087699
October 20, 2006 - 5:57 pm
sp_Permalink sp_Print

Tester klara.
Får besked nästa vecka.
Nästa tid på onsdag.
Vet inte hur jag ska överleva dit.
De vägrar lägga in mig också.
Jag kommer fan inte att palla det här.

Andreas Galistel
Member
Medlem
1087704
October 20, 2006 - 6:04 pm
sp_Permalink sp_Print

Det känns väl skönt att ett svar är på intågande i alla fall?

//Andreas

Tindy
Member
Medlem
1087714
October 20, 2006 - 6:35 pm
sp_Permalink sp_Print

Okej nu klarar jag itne det här mer.
Ringde farsna och sade till honom att komma hem.
Är sönderskuren som fan.
Ska ge honom alla mina rakblad när han kommer.

EDIT:
Rakblad överlämnade. Har inte ett enda kvar.
Stesoliden tagen.
Ska dricka te med farsan nu.
Han tog det rätt bra.

Tindy
Member
Medlem
1087892
October 21, 2006 - 3:31 pm
sp_Permalink sp_Print

Högskoleprovet klart.
66/122 i poäng.
Med tanke på hur jag mår och att jag inte pluggat alls så känner jag mig relativt nöjd...
Mår skit.
Har gjort det hela dagen.
Gått på stesolid hela provet för att överleva.
Sitta i ett rum med en massa människor man inte känner läääänge när man har social fobi är ingen höjdare.
Är bara tom i skallen nu.
Har inte skadat mig själv eller något idag iaf.
Farsan har iofs alla rakblad... Det är nog tur...
Blä, vet inte vad jag tänker, är helt tom.
Tomhet. Som vanligt....
Suck.

Andreas Galistel
Member
Medlem
1087895
October 21, 2006 - 3:42 pm
sp_Permalink sp_Print

66/122 måste vara över medel så det ska du nog vara nöjd med. Jag rekommenderar att du försöker igen för det går väldigt mycket bättre andra och rent av tredje gången.

Säger precis som jag sade förut. Du gör verkligen framsteg.

//Andreas

CyberDyne
Almost a full-blooded keyboard-warrior
Medlem
Forum Posts: 211
1087940
October 21, 2006 - 7:10 pm
sp_Permalink sp_Print

Som sagt, jämfört med för någon vecka sedan så verkar det av dina texter att döma gå sakta framåt. Sjäkvklart mår du skit ibland, men med tanke på vad du lider av är det fullt naturligt.

Det är bara kämpa vidare och ta en dag i taget, och kanske försöka hitta småsaker som du kan fördriva tiden med eller något liknande.

Jag ska i alla fall sätta mig och slötitta på spansk ligafotboll nu vid 21:55 på TV4+. Lite Cola är allt som behövs då. 🙂

Kul att du fortfarande skriver här Tindy, var rädd att du skulle sluta någon gång men du verkar vara en seg person. 😉 Jag är övertygad om att saker och ting snart kommer röra sig mot det bättre.

obelix
Member
Medlem
Forum Posts: 5371
1087942
October 21, 2006 - 7:12 pm
sp_Permalink sp_Print

Måste bara fråga varför du gjorde provet?

Tindy
Member
Medlem
1087983
October 22, 2006 - 7:48 am
sp_Permalink sp_Print

obelix wrote: Måste bara fråga varför du gjorde provet?

Tanken från början var väl att jag skulle kunna göra det så många gånger som möjligt innan det är dags att gå vidare till högskole/universitet.
Nu vet jag inte. Har en praktikplats fixad i vår (Nu på en gång om jag vill, men jag tänkte vänta tills jag kan överleva utan 24/7 övervakning), och så länge jag tar B-kortet så får jag helt säkert jobba kvar. Så det är mycket möjligt att jag skiter i skolan totalt... Och för tillfället skiter jag snett i allting. Jag bryr mig bara inte. Jag hade inte tänkt leva så länge till endå...
Men för att svara på frågan mer korrekt, anmälningsavgiften var redan betald, fanns ingen anledning att inte gå dit och skriva skiten.

Tindy
Member
Medlem
1088117
October 22, 2006 - 6:44 pm
sp_Permalink sp_Print

Panikångest nu på kvällen.
Sönderskuren.
Borde berätta för farsan. De är rätt djupa.
Jag är så nerdrogad med Stesolid (Ja, jag fick dem av farsan) så att jag inte vet vad jag gör.
Blä på livet.
Blä på allt.
Fy. Fan.

addeee
Kommer du hit ofta?
Medlem
1088142
October 22, 2006 - 8:16 pm
sp_Permalink sp_Print

hade inte din far rakbladen? om dom är djupa bör du verkligen säga till din far, hur och vart skär du dig, kommer du åt en artär* i armen och kommer igenom den så kan det bli riktigt jobbigt för dig, försök att undvika att skära dig på något sätt?
hoppas du känner dig bättre snart, kanske kan du slå på något istället, typ ett träd med en käpp?

*en blod ådra där allt blod som ska till krops delen åker i den när det väldigt högt tryck så den är täckt av muskler som håller den samman och musklerna kan dra ihop sig om man råkar hugga av sig tex armen så man inte förblöder och kanske kan klara sig till ett sjukhus, musklerna brukar palla att nästan stänga av blodförlusten helt i ca 30 min.

Tindy
Member
Medlem
1088189
October 23, 2006 - 5:36 am
sp_Permalink sp_Print

Jag lever.
Blev inte så djupt. Tejpade skiten.
Ser ok ut idag.
Och jo, min farsa hade rakbladen.
Dagen efter att jag gav dem till honom bröt jag sönder rakhyvlar och skaffade mig nya rakblad.
Klarar mig inte utan dem.
Bara att inse.
Jag är lika beroeende av dem som jag är av allting annat...

Daglig update:
Vaknade just.
Vet inte hur jag mår.
Farsan ska eventuellt släpa med mig till trelleborg idag eller imorgon och hämta något lastbilssläp för sitt jobb. Tror att det kan vara bra för mig att få komma bort från allting. Vilket det säkert kan vara. Men jag måste bort från honom också...
Menmen, skitsamma.
Orkar inte bry mig.
Vill inte bry mig.

CyberDyne
Medlem
1088242
October 23, 2006 - 10:05 am
sp_Permalink sp_Print

När var nästa sjukmöte/psykvårdsmöte/vad det nu kan tänkas heta, onsdag?

Look on the bright side, du slipper ju i alla fall häcka framför datorn ett tag.

Tindy
Member
Medlem
1088321
October 23, 2006 - 3:55 pm
sp_Permalink sp_Print

CyberDyne wrote: När var nästa sjukmöte/psykvårdsmöte/vad det nu kan tänkas heta, onsdag?

Look on the bright side, du slipper ju i alla fall häcka framför datorn ett tag.

Ja, det är på onsdag...
Vet som sagt inte hur jag ska palla tills dess.

Det blev ingen resa, farsans jobb ändrade sig, så det blir nog häckande här endå...
Tack och lov så börjar vi få iordning i mitt rum, var på ikea idag och inhandlade ett soffbord, ett par hyllor, en matta och lite annat skit. Klarade av att vara på ikea, det är jag rätt stolt över, även om det var jobbigt. Men iofs var vi där mitt på dagen när det inte var så mkt folk där...
Men summa summarum, jag har datorn på mitt rum igen, så nu kan jag stänga in mig och lyssna på musik igen...

addeee
Kommer du hit ofta?
Medlem
1088394
October 23, 2006 - 7:14 pm
sp_Permalink sp_Print

klart att du skall vara stolt över alla framsteg du gör!!!

kanske kan du börja gå ut lite smått själv snart, typ gå ned till den lokala ica affären eller något? vet dock inte om du kanske redan klarar det och sitter och tok skrattar åt mig just nu? 🙂

när du skär dig så är det väll blodet du är ute efter eftersom såna sår blöder mest och gör mest ont om man typ peta i dom eller något? skar mig skapligt på jobbet idag, skulle plocka bort en rulle på en ettikett skrivare och en grej som håller rullen på plats har en extremt vass metal grej så swop sa det så råkade mitt lillfinger illa ut, trodde inget hände först men sen såg jag blodet!
för om man är ut efter smärta är det nog effektivare att typ bryta av ett par fingarar eller så? skulle någon annans blod fylla samma funktion för dig, typ grisblod? kanske låter skumt men då kan du typ ha det och kolla på istället för att skära dig...hmm börjar inse att det jag säger låter extremt stört kanske ska jag oxå in en sväng på psyk?:)

nä nu skall jag nog köra en TA* match mot några AI's 🙂

kämpa på nu och jag hoppas du kommer på något roligt att göra så du inte bara sitter där och e lessen, blir ju deppig själv när jag tänker på dig sittandes där o bara är lessen och känner dig rädd för omvärlden och dig själv!
fortsätt med dina framsteg, vill se den dagen då du skriver att du är ute och spelar boll eller vad som helst med polarna eller bara känner dig hyfsat lycklig!
den kommer! förr eller senare dock får vi allt föredra förr än senare!

*Total Annihilation, väldigt roligt strategi spel med de rätta unitpcksen och kartorna!

sist men inte minst godnatt och sov gott! dröm ljuva drömmar!

CyberDyne
Medlem
1088439
October 23, 2006 - 11:27 pm
sp_Permalink sp_Print

What he said ^.

Till viss del kan jag känna igen mig när det gäller ångest i vissa situationer. Särskilt aktoriteter verkar jag ha svårt för, typ att ringa till försäkringskassor, sådana saker, men även att besöka dem ansikte mot ansikte, eller att åka till tandläkaren eller sådant.

Har ganska stor respekt för auktoriteter, lite för mycket kanske. Om jag ser en polisbil blir jag automatiskt osäker på mig själv, gör jag något olagligt etc. Visserligen bara för en stund, men det är lustigt att jag inte tänker "Där är en polisbil, då är jag ju förhållandevis säker nu då".

Allt har väl att göra med skolan som man gått till i en herrans massa år. Lärarna är ju auktoriteter i sig, och omman som jag är lite lat med läxor och liknande ibland så kan man kanske utveckla en känsla av osäkerhet. Är en sådan som skjuter upp saker så långt som möjligt.

Folksamlingar har jag inga problem med, för en lång tid sedan kanske jag hade blivit lite orolig, men när man blir lite äldre (21 är jag) så mognar man väl. Numera är jag ganska lugn i sådana situationer och tappar sällan huvudet och blir nervös eller så.

Det är ganska drygt eftersom jag vet att det inte är "farligt" at t.ex åka till tandläkaren eller något annat, speciellt inte om jag varit där några gånger och vet vad man kan förvänta sig. men ändå får jag ofta en orolighetskänsla i magen. Inte särskilt stark, men den är ändå där, vilket är jobbigt eftersom jag inte är medveten om att jag borde vara "rädd" eller nervös.

Jaja, det var min erfarenhet. Ganska milt eller vad säger ni. 😉

Hang on Tindy, bättre tider stundar så sakta. Själv ska jag imorgon in på ett av de första sjukgymnastik-sessionerna efter en månad av att inte använda mitt ben. Om tre månader kan jag kanske jogga... Woho! 😉

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 1030
Currently Online:
Guest(s) 407
Currently Browsing this Page:
1 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL