Tindy - Den psykiskt sjuke|Page 11|Allt mellan himmel och jord|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope

Match

Forum Options

Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
Tindy - Den psykiskt sjuke
addeee
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 577
sp_UserOfflineSmall Offline
1088747
October 24, 2006 - 8:37 pm
sp_Permalink sp_Print

tandläkaren är nog det värsta jag vet ångesten för senaste besöket var stort men jag gick dit endå och svettades som bara satan! men inga håll och hela tuggytor så mina farhågor var i onödan!

klart du skall klara dig till onsdag du har ju klarat dig ända hit, är troligtvis inte så långt kvar, sitter jag här och inser att det är onsdag imorgon!

lycka till imorgon då!

"what dosen't kill you will only make you pissed off" 🙂

Tindy
Member
Medlem
Forum Posts: 5044
1088840
October 25, 2006 - 10:15 am
sp_Permalink sp_Print

Var hos psyk för en stund sedan.
Har gått upp 0.7kg i vikt. Nu slutar jag äta.
Sedan hade de inte gjort klart någon utredning alls, utan den kommer NÄSTA fredag.
Nästa jävla fredag!
Idioter.
Ska träffa mitt "gamla" psyk nu på fredag dock, så jag får bara en vecka utan kontakt med dem...
Känns... inte spec bra.
Menmen, vad kan man göra? (Förutom att skrika, skära och hungerstrejka)

Magnus J
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 717
1088939
October 25, 2006 - 5:04 pm
sp_Permalink sp_Print

Tindy wrote: Var hos psyk för en stund sedan.
Sedan hade de inte gjort klart någon utredning alls, utan den kommer NÄSTA fredag.
Nästa j**la fredag!
Idioter.
Ska träffa mitt "gamla" psyk nu på fredag dock, så jag får bara en vecka utan kontakt med dem...
Känns... inte spec bra.

Ta en promenad? Ut och andas in lite "frisk" luft..? =)

Tindy
Member
Medlem
1088952
October 25, 2006 - 5:35 pm
sp_Permalink sp_Print

Popeye wrote: [quote=Tindy]Var hos psyk för en stund sedan.
Nästa j**la fredag!
Idioter.
Känns... inte spec bra.

Ta en promenad? Ut och andas in lite "frisk" luft..? =)

Jag var faktiskt precis ut och gick en sväng, iofs har jag gått igenom de tre andra under kvällen också, men promenaden var nog den som faktiskt gav mest nytta...
Har fått i mig mina kvällstabletter nu, och framför allt så har jag fått i mig min stesolid. Håller på att trappa ner den, så när jag väl får den (Gått ner från 3x5mg till 2x5mg) så känns det jävligt bra. Känns mindre bra att veta att man är beroeende av dem, men jag överlever väl... Jag tror knappast att det är det som tar livet av mig om det är ngt...

obelix
Member
Medlem
Forum Posts: 5371
1088953
October 25, 2006 - 5:42 pm
sp_Permalink sp_Print

Tindy wrote: Har fått i mig mina kvällstabletter nu, och framför allt så har jag fått i mig min stesolid. Håller på att trappa ner den, så när jag väl får den (Gått ner från 3x5mg till 2x5mg) så känns det jävligt bra. Känns mindre bra att veta att man är beroeende av dem, men jag överlever väl... Jag tror knappast att det är det som tar livet av mig om det är ngt...

är det du eller läkaren som trappar ner stesoliden?

för det är rätt kraftigt att sänka 5 mg rakt av.

Tindy
Member
Medlem
1088960
October 25, 2006 - 6:00 pm
sp_Permalink sp_Print

obelix wrote: [quote=Tindy] Har fått i mig mina kvällstabletter nu, och framför allt så har jag fått i mig min stesolid. Håller på att trappa ner den, så när jag väl får den (Gått ner från 3x5mg till 2x5mg) så känns det jävligt bra. Känns mindre bra att veta att man är beroeende av dem, men jag överlever väl... Jag tror knappast att det är det som tar livet av mig om det är ngt...

är det du eller läkaren som trappar ner stesoliden?

för det är rätt kraftigt att sänka 5 mg rakt av.

Läkaren sade till mig att trappa ner, sedan ingenting om hur jag skulle göra det, så jag gjorde det som kändes enklast...
Kanske var dumt såhär i efterhand, men nu har jag börjat, så om ett par dagar borde jag vara van med 2x5mg... Sedan sänkningen från det blir en annan fråga.

obelix
Member
Medlem
1088989
October 25, 2006 - 6:48 pm
sp_Permalink sp_Print

Tindy wrote: Läkaren sade till mig att trappa ner, sedan ingenting om hur jag skulle göra det, så jag gjorde det som kändes enklast...
Kanske var dumt såhär i efterhand, men nu har jag börjat, så om ett par dagar borde jag vara van med 2x5mg... Sedan sänkningen från det blir en annan fråga.

beroende på hur länge man har använt stesoliden, så brukar man rekomendera allt från en fjärdedels tablet till en halv när man minskar dosen, det minskar risken för oönskade bieffekter.

Tindy
Member
Medlem
1089006
October 25, 2006 - 7:08 pm
sp_Permalink sp_Print

obelix wrote: [quote=Tindy] Läkaren sade till mig att trappa ner, sedan ingenting om hur jag skulle göra det, så jag gjorde det som kändes enklast...

beroende på hur länge man har använt stesoliden, så brukar man rekomendera allt från en fjärdedels tablet till en halv när man minskar dosen, det minskar risken för oönskade bieffekter.

Oj.
Jaja, nu är skadan skedd, men nu vet jag till nästa gång.
Tack ska du ha!

blurg
Mina inlägg skrivs i binär kod
Medlem
Forum Posts: 140
1089008
October 25, 2006 - 7:14 pm
sp_Permalink sp_Print

Börja lyssna på WASP det hjälper nog och om det inte gör det så då vet jag inte.

addeee
Kommer du hit ofta?
Medlem
1089072
October 25, 2006 - 10:05 pm
sp_Permalink sp_Print

hur mkt väger du? 0.7kg är ju inget går du upp 10 eller 20kg då först kanske du ska kolla in vad du äter men det beror ju på vad du väger nu?
bra att promenaden gör nytta, kommer inte ge mig om att du istället för att skära dig ska slita ut dig fysiskt så du bara ligger o kippar efter andan, det är bra, då "rensar" man lite!
undrar om wasp hjälper, death metal är det som gäller alternativt black metal 🙂

ska du inte få komma in någonstans snart, dom verkar ju bara hålla på o kasta runt dig hit o dit, det är väll därför folk får tid på sig att skaffa sig namn som spättmannen mm....

CyberDyne
Almost a full-blooded keyboard-warrior
Medlem
Forum Posts: 211
1089081
October 25, 2006 - 11:05 pm
sp_Permalink sp_Print

Jag föredrar lite Vangelis jag. 😉

Och 0.7 kilo är inget, det kan man få bort om man dricker lite dåligt en dag.

Men det är ju en sak du kan försöka göra, ta dagliga promenader så gott det går. Kan ju inte skada att få lite motion i alla fall, sedan beror det ju på om du orkar det psykiskt. DU kanske har en skog i närheten du kan gå runt i lite bara på skoj eller något.

Som vanligt, behöver du stöd är vi här. 🙂

optimuz
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1248
1089090
October 26, 2006 - 1:01 am
sp_Permalink sp_Print

Skönt att se att du lever fortfarande, har följt tråden sen början men inte vetat vad jag ska skriva. Men nu måste jag passa på att ge dig lite beröm faktiskt. Jag är säker på att du kommer reda ut det här och bli "frisk" igen! Hang in there!

Tindy
Member
Medlem
1089150
October 26, 2006 - 11:27 am
sp_Permalink sp_Print

Tack alla er som bryr sig, det värmer som fan sådana här dagar då allting känns åt helvete.
Vart på stan med morsan, var en jävla pers, men jag klarade det trots allt. Kan bero på att jag fick stesolid innan jag gick hemifrån, men endå. Det känns bra, även om jag fortfarande är skakig och jävlig...

Btw, jag skrev ihop en liten text igår, vilt plagierad från boken Girl, Intrerrupted, tänkte att den kanske passar in här också:
Det finns två röster i huvudet hela tiden. I alla huvud.
En som känner känslor (synintryck, känslor osv), och en som resonerar.
Till exempel:
Röst 1: Fan, det kliar på foten.
Röst 2: Kolla vad det är.
Röst 1: Hmm, det ser rött och svullet ut.
Röst 2: Det är antagligen för att du haft för trånga skor på dig idag.
Röst 1: Ja, det så klart!
(Två minuter senare)
Röst 1: Fan, nu gör foten nästan ont...
Röst 2: Titta igen då.
Röst 1: Ojdå, det är svullet!
Röst 2: Men sluta ha på dig de där skorna då! Och ge fan i att klia på det, du blir bara värre.
Röst 1: Jo, jag borde kanske byta skor. Men jag måste ju klia på det, det känns mycket bättre då.
Röst 2: Ja, det kommer att kännas bättre medan du kliar, och sedan blir det värre!
Röst 1: Jo, det så klart. Bäst att låta bli att klia på det...

Och sådär kan det gå, och det gör det hela tiden i DIN hjärna.
Nu finns det dock en stor skillnad, för mig så har Röst 1 en benägenhet att ta överhanden.
Till exempel:
Röst 1: Fan, jag tror jag håller på att dö! Mitt bröst gör ont, det drar ihop sig och jag kan inte andas!
Röst 2: Ta det lugnt bara, du vet...
Röst 1: HÅLL KÄFTEN! JAG DÖR JU! JAG MÅSTE TILL SJUKHUS! NU!!!
Röst 2: Men tänk rationellt...
Röst 1: DET GÅR INTE! JAG DÖR! NU RINGER JAG EN AMBULANS!!!!

Eller:
Röst 1: Fan, det står en tiger i hörnet!
Röst 2: Det är antagligen bara din byrå som brukar stå där som ser ut som en tiger för att du har lampan avstängd.
Röst 1: Men det är ju en tiger!!!
Röst 2: Titta närmare på det, det är bara din byrå.
Röst 1: Men jag kan ju inte bara gå fram till en tiger!! Är du helt dum i huvudet???
Röst 2: Men det är ingen tiger, det är din byrå.
Röst 1: MEN DET ÄR JU VISST EN TIGER! *Personen i fråga springer ut ur rummet för att hämta en kniv och stänga in sig i garderoben*

Det här pågår konstant i ERA huvuden. Just det, DITT också. Tänk efter, det gör det. Kanske inte i samma grad som för mig, men det gör det. Röst 1 lyssnar helt enkelt inte på Röst 2 för mig.

CyberDyne
Medlem
1089300
October 26, 2006 - 8:38 pm
sp_Permalink sp_Print

Hehe, en ganska bra förklaring faktiskt. Nästan alla har nog en inre dialog, skillnaden är nog hur medveten eller hur "artikulerad" eller ordbenägen den är.

Jag brukar tänka mycket i ord i alla fall, fast dock inte när det är högt tempo utan bara när man jag har ett beslut eller vad som helst som man kan tänka över i lugn och ro. I högre tempo går allt mera på autopilot och jag tänker inte över allt utan bara går på känsla. Det beror väl dock lite på vad man gör, om det är någon helt ny syssla måste jag nästan ordsätta det i början och gå igenom det en gång.

Men som sagt, det är en bra förklaring på vad som pågår i huvudet. Hade jag gissat innan hade jag sagt att ångest och panikattacker endast vad en oförklarlig känsla som infinner sig, men det är alltså den medvetna tankeprocessen som påverkas i sådan grad?

lindén
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 400
1089307
October 26, 2006 - 9:25 pm
sp_Permalink sp_Print

hata röst 1, det är den fan som gör att man mår skit.

Tindy
Member
Medlem
1089333
October 27, 2006 - 7:07 am
sp_Permalink sp_Print

CyberDyne wrote: Men som sagt, det är en bra förklaring på vad som pågår i huvudet. Hade jag gissat innan hade jag sagt att ångest och panikattacker endast vad en oförklarlig känsla som infinner sig, men det är alltså den medvetna tankeprocessen som påverkas i sådan grad?

I viss mån. Vid vanlig ångest är den väl inte det, men vid panikångest i vissa fall, definitivt. Iaf hos mig.

Ska till mitt sista samtal med mitt "gamla" psyk nu, sedan ska de skicka mig helt till planerad vård. Vet inte riktigt hur det känns. Fick världens panikångestattack under gårkvällen innan vi skulle och äta med farsans flickvän och hennes barn, så jag var helt borta på stesolid när vi väl kom dit, men endå så fanns ångesten kvar. Och då finns det bara en åtgärd: Rakblad.
Har alltid ett med mig i mobilen (batteriluckan är bra), och det här var första gången jag fick använda det.
Satt och åt och konverserade med dem en hel kväll med blod rinnandes längs armarna. Tacka gud för långärmade tröjor.

CyberDyne
Medlem
1089564
October 27, 2006 - 11:40 pm
sp_Permalink sp_Print

Hur tror du typ Marijuana skulle fungera med att släppa panik och sådant (och då menar jag seriöst... ;)). Visserligen kanske du redan tar mediciner som är starkare och "bättre", men man vet ju aldrig.

skiroy
Member
Medlem
Forum Posts: 7809
1089566
October 27, 2006 - 11:55 pm
sp_Permalink sp_Print

CyberDyne wrote: Hur tror du typ Marijuana skulle fungera med att släppa panik och sådant

Jag lovar att det är långt ifrån vad som bör rekommenderas i sådana här fall !

addeee
Kommer du hit ofta?
Medlem
1089572
October 28, 2006 - 12:28 am
sp_Permalink sp_Print

överhängande chans att han kanske blir mycket sämre, kanske åker på en rejäl psykos om han börjar röka Marijuana

obelix
Member
Medlem
1089580
October 28, 2006 - 3:40 am
sp_Permalink sp_Print

CyberDyne wrote: Hur tror du typ Marijuana skulle fungera med att släppa panik och sådant (och då menar jag seriöst... ;)). Visserligen kanske du redan tar mediciner som är starkare och "bättre", men man vet ju aldrig.

man ska aldrig självmedicinera...

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 1030
Currently Online:
Guest(s) 430
Currently Browsing this Page:
3 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL