October 25, 2003
Addeee:
Jag vet inte riktigt vad som kändes falskt, men det blev liksom bara... fel. För mig. Tror inte någon annan märkte något.
Jobbar på http://www.ttc-info.com här i gävle. Fixar lite med lastbilar och sådant.
Orkar dock inte med det.
Idag sade det stopp.
Fick åka hem efter halva dagen, drog över en tjejkompis och satt och snackade hela eftermiddagen istället.
Nu mår jag skit.
Skär mig djupare och djupare hela tiden, oftare och oftare. Panikångesten kommer inte lika ofta dock, men det beror på att jag stoppar den med att skära mig så fort jag känner att den är på väg. Klarade hela gårdagen utan en enda attack.
Nu sitter jag här, mår totalt skit med nerblodade kläder och vet inte vart jag ska ta vägen.
Jag behöver verkligen hjälp, men de på psyk vägrar ge mig den. Ska dit på fredag, och får jag ingen vettigt svar om vad som händer med min behandling då så vet jag inte vad jag gör.
Fan, jag hatar det här.
Tågspåret känns närmare än någonsin nu...
September 22, 2005
Tindy, om du känner dig så, se till att verkligen få fram det på mötet. Säg att du vill ha ett vettigt svar om vad du kan få får hjälp och tryck på att det är faktiskt är din rättighet. De kan inte bara skjuta på det här med senare datum hela tiden, du har inte ont i foten eller hål i en tand. Du mår piss och kontemplerar självmord, så är det. Se till att någon kontaktperson eller vad du kan tänkas ha fattar allvaret och inte bara tror att du mår dåligt, när du i själva verket mår väldigt dåligt. Säg att du inte klarar av att inte få halvbesked och framflyttade saker. Du betalar ju skatt så du ska banne mig ha hjälp. Så enkelt är det.
October 25, 2003
Cyberdyne:
Ska fan i mig ntjata ihhjäl de asen...
blurg:
Så enkeöt 'är det inte.
Update måeende:
Panik.
Vet inte vad jag ska göra.
Får inte tag i farsan.
Har tagit stesolid och theralen.
Ska inte göra något dumt.
Lyssnar på hims nya platta, Uneasy Listening Vol.1.
Helt underbar skiva.
Bästa 179:- jag spendera t någonsin. Utan tvekan.
Vet inte vad jag ska göra.
Försökte mota borta paniktankarna.
Tog en tugga av en macka, blev så jävla äcklad att jag kastade mackhelvetet rakt ut i skogen.
Tror det var det som drog igång allting nu.
Vet inte vad fan jag ska göra. (tjata)
Fan.
Jag ska inte skära mig eller något.
Jag fucking vägrar.
Men jag vet inte hur länge jag klarar det.
Jag vet att allting lättar så otroligt mycket när jag får göra det, men jag FÅR inte.
Jag ska inte.
Tittar på min högerarm, och kan inte göra det.
Jag tänker inte.
Vägrar.
June 17, 2005
Tindy wrote: Addeee:
Jag vet inte riktigt vad som kändes falskt, men det blev liksom bara... fel. För mig. Tror inte någon annan märkte något.
Jobbar på http://www.ttc-info.com här i gävle. Fixar lite med lastbilar och sådant.
Orkar dock inte med det.
Idag sade det stopp.
Fick åka hem efter halva dagen, drog över en tjejkompis och satt och snackade hela eftermiddagen istället.
Nu mår jag skit.
Skär mig djupare och djupare hela tiden, oftare och oftare. Panikångesten kommer inte lika ofta dock, men det beror på att jag stoppar den med att skära mig så fort jag känner att den är på väg. Klarade hela gårdagen utan en enda attack.
Nu sitter jag här, mår totalt skit med nerblodade kläder och vet inte vart jag ska ta vägen.
Jag behöver verkligen hjälp, men de på psyk vägrar ge mig den. Ska dit på fredag, och får jag ingen vettigt svar om vad som händer med min behandling då så vet jag inte vad jag gör.
Fan, jag hatar det här.
ta det lungt, bor du i gävle? hmm själv bor jag i sthlm, nästan så man får glida förbi och försöka piffa upp humöret åt dig en smula!
jasså du drog över en tjej kompis, inte helt fel :)(misstänker att du skrev fel)
inge tågspårs tänkade här inte!
ja vet, man måste faan döda någon för att få vård, jävla piss land, ska vi fly till finland eller något?
October 25, 2003
addeee wrote: [quote=Tindy]Addeee:
Orkar dock inte med det.
Idag sade det stopp.
Nu mår jag skit.
Fan, jag hatar det här.
ta det lungt, bor du i gävle? hmm själv bor jag i sthlm, nästan så man får glida förbi och försöka piffa upp humöret åt dig en smula!
jasså du drog över en tjej kompis, inte helt fel :)(misstänker att du skrev fel)
inge tågspårs tänkade här inte!
ja vet, man måste faan döda någon för att få vård, j**la piss land, ska vi fly till finland eller något?
Glid för bi någon dag du, jag gör ingenting om dagarna...
Jao, drog över en tjej som sitter i samma sits som jag, kändes skönt att kunna snacka lite om allting hur man mår och så...
Haha, det låter bra, säg till när du åker.
Update:
Klarade inte pressen.
Gick till rakbladen igen.
Sönderskuren arm. Ännu mer.
Nu är jag lugn iaf...
Ska försöka få över en polare nu på eftermiddagen, får se om hon har tid.
Farsan har något fel, ringde och pratade med honom hur jag mådde, det enda han sade var "Har du ätit något idag?". Och jag sade som det var, åt en tugga på en macka men klarade inte av mer utan att det vände sig i halsen. Han fick något fel och började skrika, jag kastade på telefonen.
Får se hur glad han blir när han hittar ett badrumsgolv fullt med blod. Idiotjävel.
June 17, 2005
jobbigt!!!
menade att man bruka säga att man "drar över någon tjej" altså har sex med den 🙂
hmm är väll 20 mil till gävle va? få se när jag har tid så skulle man ju kunna skaffa sig en ny vän, why not?
ta det lungt med rakbladen! får inte göra för mkt, så ditt liv rinner i från dig!
vad ska din far säga? finns väll inget han kan göra direkt?
lyssnar på kreator och gör inget speciellt, väntar på lite arbete men maskinerna sammarbetar inte!
aja slutar endå 3 :). då blir det ennu mer döds metal i lurarna!
September 22, 2005
Tindy wrote: Cyberdyne:
Ska fan i mig ntjata ihhjäl de asen...
Det låter som en bra idé.
Anledningen till att jag sade det är att jag själv vet att jag är dålig på att exponera mig själv och visa mig svag. Så att verkligen säga hur du känner inför en främmande person kräver mod. VIsserligen är du nog förmodligen inte bekymmrad över stolthets-sympton eller sådant nu så...
Håller tummarna och kommer titta in här ofta så skriv av dig när du behöver. 😉
October 18, 2006
Tindy:
Jag tror att du skall försöka att inte ta så hårt på din farsas reaktion i telefon.
Jag är själv förälder och faktum är att man ofta reagerar knepigt när man hamnar i situationer runt sitt/sina barn som man känner att man inte riktigt kan hantera.
Troligtvis så var det här just ett sådant fall och (tyvärr) en ganska vanlig reaktion man som förälder tar till i såna lägen är att skälla. Då gör man ialla fall någonting om du förstår hur jag menar.
October 25, 2003
Kort update:
Psyk igår.
Har officiellt borderline.
Fick något fel.
Åkte hem till en polare och deppade med henne hela dagen. Drog sedan ut med polarna och söp skallen i bitar. Tillsammans med vodkan intogs en näve sömntabletter också. Inte bra. Är som en jävla zombie idag. Fungerar verkligen inte. Mår skit. Har en miljon nya skärsår, och de blir djupare och djupare. Blodprov på måndag (igen), DBTn börjar förhoppningsvis på torsdag och mer testuppföljning på fredag igen.
Orkar inte mer.
Vill bara fly från allt.
June 17, 2005
Tindy wrote: Kort update:
Psyk igår.
Har officiellt borderline.
Fick något fel.
Åkte hem till en polare och deppade med henne hela dagen. Drog sedan ut med polarna och söp skallen i bitar. Tillsammans med vodkan intogs en näve sömntabletter också. Inte bra. Är som en j**la zombie idag. Fungerar verkligen inte. Mår skit. Har en miljon nya skärsår, och de blir djupare och djupare. Blodprov på måndag (igen), DBTn börjar förhoppningsvis på torsdag och mer testuppföljning på fredag igen.
Orkar inte mer.
Vill bara fly från allt.
alcohol + tabletter är INTE bra, levern eller njurarna kan helt enkelt lägga av att fungera, gör INTE om det!
du har orkat hit...då orkar du resten av resan oxå! varför ge upp? målet kan vara runt hörnet? vänta och se, ta det lungt, gör nått kul! fördriv tiden på något bra sätt om du kan!
min bror har gått och blivit deprimerad, tappat livsgnistan och tycker att allt är tråkigt...ska försöka gaska upp honom idag på något sätt...vet dock inte hur...hans tjej är inte direkt hjälpsam heller!
October 25, 2003
blurg: Det enda jag kan säga har blivit bättre är att jag får stesolid så att jag tränger bort den värsta ångesten. Självskadandet och självmordtankarna blir värre för varje dag.
Jerry:
Det var lite diffust där, ska förtydliga, när jag satt och pratade med de på psyk så kände jag hur ångesten började krypa på, lyssnade knappt på vad de sade, ville bara därifrån. Jag reste mig flera gånger för att springa rakt ut ur rummet, men de hindrade mig... Så efter mötet drog jag direkt hem till polaren.
addeee:
Nej, det är ju lite taskigt mot kroppen, men är man självdestruktiv så är man, för att humorisera det hela lite..
Försöker fördriva tiden så gott jag kan utan rakblad och annat självskadande, håller på att tittar på tv-serier i vild förtvivlan på dagarna. Nu ikväll ska jag faktiskt på bio, men det kommer jag antagligen inte att klara av och få gå efter halva filmen, men vafan, de säger till mig att försöka utsätta mig för sådant som skrämmer mig, och då är det väl bara att köra. Att det sedan i 99% av fallen leder till att jag sitter och skakar på golvet i någon trappuppgång med ett rakblad i näven är väl en annan sak...
Men ska försöka som sagt ikväll, ska äta ordentligt med stesolid innan jag drar så att jag kan fungera som en normal människa iaf...
June 17, 2005
Tindy wrote: blurg: Det enda jag kan säga har blivit bättre är att jag får stesolid så att jag tränger bort den värsta ångesten. Självskadandet och självmordtankarna blir värre för varje dag.
Jerry:
Det var lite diffust där, ska förtydliga, när jag satt och pratade med de på psyk så kände jag hur ångesten började krypa på, lyssnade knappt på vad de sade, ville bara därifrån. Jag reste mig flera gånger för att springa rakt ut ur rummet, men de hindrade mig... Så efter mötet drog jag direkt hem till polaren.addeee:
Nej, det är ju lite taskigt mot kroppen, men är man självdestruktiv så är man, för att humorisera det hela lite..
Försöker fördriva tiden så gott jag kan utan rakblad och annat självskadande, håller på att tittar på tv-serier i vild förtvivlan på dagarna. Nu ikväll ska jag faktiskt på bio, men det kommer jag antagligen inte att klara av och få gå efter halva filmen, men vafan, de säger till mig att försöka utsätta mig för sådant som skrämmer mig, och då är det väl bara att köra. Att det sedan i 99% av fallen leder till att jag sitter och skakar på golvet i någon trappuppgång med ett rakblad i näven är väl en annan sak...
Men ska försöka som sagt ikväll, ska äta ordentligt med stesolid innan jag drar så att jag kan fungera som en normal människa iaf...
bra att du försöker iallafall! pumpa inte i dig för mkt stess. kan vara farligt det med!
lycka till med filmen, det ligger nog något i det att du skall försöka göra saker som skrämmer dig, jag måde ju jätte bra efter jag vågat gå till tandläkaren som jag helst slipper och även gått med på att gå dit minst 1 gång varje år!
October 25, 2003
addeee wrote: bra att du försöker iallafall! pumpa inte i dig för mkt stess. kan vara farligt det med!
lycka till med filmen, det ligger nog något i det att du skall försöka göra saker som skrämmer dig, jag måde ju jätte bra efter jag vågat gå till tandläkaren som jag helst slipper och även gått med på att gå dit minst 1 gång varje år!
Jag är redan så beroeende och har sådan tolerans så att det skulle förvåna mig om jag skulle kunna ens skada mig själv med de småburkarna jag har tillgång till... Liksom, 25x5mg, 125mg stesolid är inte direkt dödliga doser... Men jag tänkte väl käka 10mg innan jag drar för att försöka klara det iaf, och ta med 10mg till ner utifall jag behöver det...
Och tack för stödet 🙂
1 Guest(s)