September 22, 2005
Instämmer jag med, du är skittrevlig så jag tycker minsann du förtjänar att bli bättre. Och nu när du får möjlighet att gå på lite möten och liknande så kommer du kunna få ytterligare stöd. Du har alla möjligheter att klara av detta och jag är övertygad om att du klarar det. Små steg i taget bara...
June 17, 2005
såg lite om en kille som var 32 år och mådde som dig och hade nästan lyckats tagit sitt liv 2 ggr tror jag det var. men han mådde ännu sämre efter han gjort det, han sa att han kände att han var så otroligt värdelös att han inte ens klarade ta sitt liv. sen så när han var 28år gjorde han sitt andra försök, då på sjukhuset så ringde hans dotter upp honom och sa att hon ville ha sin pappa kvar. då blev det stop för honom, då vände allt! men jag undrar hur han kunde göra det när han hade familj?
han var tydligen som en vanlig snubbe utåt men innåt mådde han dåligt.
idag mådde han relativt bra, den enda han kunde säga var att det var tufft men väl värt att kämpa för!
kanske någon annan såg hela? såg bara slutet? kanske skulle va bra för dig att se så du ser att det KAN gå!
vilken film såg ni då?
jag var hos brorsan och såg crank och fixxade till hans dator och körde in just cause på den så nu verkar han lite gladare han skrattade som faan under crank filmen, den MÅSTE du bara se så jävla klockrent bra film att det är äkligt, helt enkelt UNDERBAR!!!
ojdå 03.30 lite lagom sent sådär, vaknar väll upp kl 14.23 som vanligt då, och inte har jag gjort nått den här helgen heller FAAN oxå, ibland är man faan värdelös!
October 25, 2003
Addeee:
Jo, jag vet att många bryr sig, men det känns bara som att de tar till sig mina problem och mår dåligt över mig... Jag vill inte skada fler människor. Utan mig hade de flesta mått bättre.
Vi såg Borat, rätt kul, kunde dock inte fokusera på filmen utan satt mest och skakade och mådde skit under hela filmen. Tog 15mg stesolid, och det hjälpte väl lite, men det var fortfarande jävligt jobbigt. När jag kom hem så mådde jag så otroligt kasst att jag slet fram ett rakblad och högg i armen... Slutade med att det blev rätt djupt på ett ställe, fick ringa sjukvårdsrådgivningen så att de fick lugna ner mig. De rådde mig bara att tejpa ihop såret, och om det inte slutade blöda så skulle jag komma upp på akuten. Jag tejpade det och det slutade blöda rätt fort, men idag gör det rätt jävla ont, så vi får se... Ska och ta blodprover imorgon, ska låta någon läkare kolla på det då.
June 17, 2005
Tindy wrote: Addeee:
Jo, jag vet att många bryr sig, men det känns bara som att de tar till sig mina problem och mår dåligt över mig... Jag vill inte skada fler människor. Utan mig hade de flesta mått bättre.Vi såg Borat, rätt kul, kunde dock inte fokusera på filmen utan satt mest och skakade och mådde skit under hela filmen. Tog 15mg stesolid, och det hjälpte väl lite, men det var fortfarande jävligt jobbigt. När jag kom hem så mådde jag så otroligt kasst att jag slet fram ett rakblad och högg i armen... Slutade med att det blev rätt djupt på ett ställe, fick ringa sjukvårdsrådgivningen så att de fick lugna ner mig. De rådde mig bara att tejpa ihop såret, och om det inte slutade blöda så skulle jag komma upp på akuten. Jag tejpade det och det slutade blöda rätt fort, men idag gör det rätt j**la ont, så vi får se... Ska och ta blodprover imorgon, ska låta någon läkare kolla på det då.
håller inte med dig, för utan dig skulle din lille bror inte ha någon bror att vara med och leka med. sen så skulle mycket antagligen ändras för din familj och kompisar, till det sämre eftersom då skulle din personlighet med din speciella humor inte finnas med. sen om du gick och dog skulle alla bli katastrofalt ledsna och i värsta fall skulle du dra med dig ett par i döden PGA att dom deppade ned sig, kanske någon familjemedlem eller en nära kompis? sen att dom skulle må bättre utan dig tror dom inte själva på heller eftersom då skulle dom inte försöka hjälpa dig eller hur? då skulle dom istället hjälpa dig att ta självmord eller rent av döda dig!
så ska du INTE tänka och sa du det till dom skulle dom nog bli väldigt arga på det för du tror det om dem!
trots att du mår dåligt så är det många som älskar dig och bryr sig om dig! det får du INTE glömma under några omständigheter!
tråkigt att du inte kunde hänga med i filmen så bra! var det mörkret eller det övriga folket som skrämde dig? eller kanske bådera? troligtvis är du beroende av tabletterna lite oxå!
snart kommer många människor troligtvis tycka jag är besvärande och jobbig då jag skall till ett byggvaruhus och släpa på plankor på bussen haha!
September 22, 2005
Förstår att du kan tänka som du gör, att folk mår sämre när du mår sämre. Men i mitt tycke behöver du vara lite självisk också, du har lika stor rättighet att må bra som alla andra. Och när du blir bra sedan så kan du ju spendera resten av ditt liv med att göra de andra gladare istället. 😉
September 22, 2005
Vinterdepressionen som kommer smygande? Orkar själv inte bry mig om att vara deprimerad, tycker det bara är skönt att sitta framför en dator och inte göra ett smack. Det hjälper ju dock att hitta något som man tycker är kul att göra och spendera tid med, so typ fotboll eller något annat.
June 17, 2005
fattar inte att folk kan vara vinter deprimerade? vintern har funnits längre och är klart domminerande i unieversum.
tycker det är underbart med vintern, vad mer kan man begära än tystnad och mystik som vintern för med sig och en mysig stämming, kylan får man se som en härlig bonus, vi i väst världen kan ju alltid glida runt i våra "minihus"(jackor). där har vi det varmt och bra. på vintern slipper man allt stök och buller och bång, kan man gå ut och bara känna friden, extremt bra tid att tänka på tycker jag!
på vintern mår jag som bäst!
man kan rensa sinnet och få det lika rent som den vita snön som ligger lungt på marken och virvlas upp av mjuka vinter vindar då och då.
January 12, 2004
addeee wrote: fattar inte att folk kan vara vinter deprimerade? vintern har funnits längre och är klart domminerande i unieversum.
tycker det är underbart med vintern, vad mer kan man begära än tystnad och mystik som vintern för med sig och en mysig stämming, kylan får man se som en härlig bonus, vi i väst världen kan ju alltid glida runt i våra "minihus"(jackor). där har vi det varmt och bra. på vintern slipper man allt stök och buller och bång, kan man gå ut och bara känna friden, extremt bra tid att tänka på tycker jag!
på vintern mår jag som bäst!
man kan rensa sinnet och få det lika rent som den vita snön som ligger lungt på marken och virvlas upp av mjuka vinter vindar då och då.
brist på ljus kort och gott...
October 31, 2003
Jag kommer tillbaka och möts av detta allvarliga tillstånd. Alla måste givetvis förstå att det inte finns några lätta utvägar, typ skärp dig(idioter). och jag är osäker(jag för en gångs skull)på att jag kan säga nåt som kan hjälpa Tindy. Det är ett medicinsk/psykologiskt tillstånd som är svårt. Men ge inte upp grabben. Kan vi hjälpa på nåt sätt så name it.
October 25, 2003
Åter igen, tack allihopa, det betyder verkligen mycket att ni bryr er 🙂
Update:
Vart borta från stan två dagar med farsan nu. Fram och tillbaka och hämtade lastbilsgrejer i trelleborg. Kändes rätt bra och så, fast typ 14 timmar om dagen i en lastbil med farsan som jag inte klarar av att umgås med mer än en timme i vanliga fall var väl kanske inte någon hit. Menmen, jag överlevde. Kunde inte skära mig, farsan hade koll på mig hela tiden, så i den synvinkeln var det väl bra... Eller något. Jag vet inte.
Det som gav mig mest med hela den här resan var att jag träffade en tjej i örebro som sitter i samma sits som jag igår kväll på vägen hem. Fan, den här tjejen FÖRSTOD verkligen. Alla andra jag pratar med mer eller mindre bara nickar och fattar inte hur jag känner, men hon förstod. Kunde bara träffa henne i två timmar, men det var nog de två mest givande timmarna på väldigt länge på min del. Hade aldrig träffa henne irl förut, så jag var sjukt nervös och satt och skakade i tre timmar i bilen innan jag skulle träffa henne, och att jag ens vågade göra det är jag rätt stolt över.
Sedan måeende nu, tja, vad ska jag säga, är fortfarande sänkt på sömntabletterna men jag lever ju. Kunde skära mig igår kväll, vilket gjorde att jag kunde sova inatt iaf. Kändes bra som fan. Ja, det är sjukt och blablabla, men tell me something i don't already know.
June 17, 2005
ni tjejer och erat kärleks tjafs 🙂
tindy: för att svara på din fråga(men tell me something i don't already know.): du vet väll att du är väldigt söt! 🙂
bra att du har någon som vet exact hur det är att prata med, vi här föröker så gott vi kan men många av oss har ju inte erfarenheter av sådana här saker, oftast kanske någon bekant mår dåligt på sin höjd!
styrke tränade på lunch rasten idag(han käka lite oxå). faan va saggigt det känns efteråt fast trots det blir man glad för man vet att man gjort något bra!
om jag inte skriver med så hoppas jag du får en bra helg! kanske hitta någon schysst rulle? crank har jag redan rekomenderat några gånger nu tror jag :).
på http://www.subdvd.com kan man hitta många okända och udda filmer om man gillar sådant, kan vara kul att slippa allt mainstream skit ibland och se något udda. finns även en del xxx filmer fast det är nog mindre intressant!
October 25, 2003
Kort update i måeende:
Mår så jävla skit.
Håller på att avgifta mig själv från stesoliden.
Har inte tagit sedan igår förmiddag, och jävlar, nu börjar det kännas.
Fyfan säger jag bara, passa er för fan för benzo!!!
Har inte sovit en minut inatt trots dubbla doser stilnoct, atarax och nozinan.
Fy i helvete.
September 22, 2005
November 21, 2005
tycker det är sjukt hur många som blir beroende av sina anti depp mediciner, doktornerna som skriver ut dem borde ju kunna kontrollera det på något sätt. Jag har hört flera människor prata om att dom är beroende va medicer dom fått utskriva.
oft: är din avatar skriven med ditt blod? :S
October 25, 2003
Cyberdyne: Det är knappast läkarens ordination, de skulle strypa mig om de visste att jag gjorde såhär... Jag har ju klippt ALL stesolid, min kropp kommer att få lida ett tag nu efter mitt vanliga intag tre gånger om dagen...
Johan-: Antidepp blir man trots allt inte fysiskt beroeende av, det är ångestdämpande som man torskar dit på...
Och för att svara på din fråga, ja.
2 Guest(s)