October 25, 2003
Jag lever fortfarande...
Har vart hos min läkare ett par gånger sedan sist, och jag ska äntligen få byta ut zoloften mot något annat... Jag hoppas på Fontex/Fluoxetin, men jag vet inte vad hon har i tankarna. Vi får se. Hon nämnde Remeron, men det vägrar jag. Hej-gå-upp-i-vikt-medicin. Uscha.
För tillfället mår jag väl sådär... Det kryper i magen, jag vet inte riktigt vad som händer, obehagligt är det iaf... Vet inte riktigt vad jag ska göra... Fan. Det känns som jag håller på att bli totalt psykotiskt... Menmen. Skitsamma. Det finns universallösningar på det också.
Iaf, min DBT-behandling drar igång på riktigt imorgon. Första gruppsamtalet. Jag längtar dit, mestadels för att få se vilka andra som kommet att vara där.
Vi får se.
Nej, fan, nu klarar jag inte av att sitta still längre, jag måste göra något.
Peace.
September 22, 2005
Jaja, det händer ju lite iaf. Bättre det än att det är stiltje på allt.
BTW, har du testat att börja motionera eller så? Det är ju ansett att motion sänker stressnivåer och gör att man blir lugnare och gladare, och det får jag nog hålla med om. Kan ju vara motiverat om du får en medicin som tenderar att göra en lite plufsig. 😉
February 12, 2003
Nu kan jag inte låta bli att förvåna varför google slänger upp annonser som "Bibeln på CD och MP3" och "Basshunter's nya låtar"...
Men i övrigt vet jag inte vad jag ska skriva, mer än att det var ett tag sen (igen), och att jag tror på dig, Tindy. Försök tänk att du klarar dig igenom det bara, hur svårt det än är.
Hang in there.
October 25, 2003
Jag lever fortfarande.
Ni får ursäkta för att det blir glest med updates i tråden nu, jag har flyttat hem till morsan... Klarade inte av att bo med farsan längre. Hans jävla tjat och skit, pallade den inte bara. Så nu sover jag i morsans vardagsrum, och har inga planer på att flytta hem till farsan igen. Pallar det inte bara.
Menmen, för att berätta lite om hur allting går...
Jag mår _skit_. Som vanligt. Det här är fan så jävla sjukt... Jag vill inte mer.
Zoloften som inte hjälper håller jag på att trappa ner på eget initiativ nu, jag orkade inte vänta på att min läkare skulle säga till mig att sänka, så jag gjorde det själv. Vill inte ha den skitmedicinen endå. Vill ha fluoxetin.
DBTn gick bra iaf. Skönt att träffa mer människor i samma sits och så. Sedan om det ger något får väl tiden utvisa... Men jag har inga planer på att hoppa av den.
Var i sthlm igår och träffade Karro som jag ska till london med. Det var faktiskt skitkul, jag trivs så jävla bra med henne. Hon förstår mig verkligen, hon är nog den enda som verkligen gör det.. Iaf känns det så. Jag har träffat henne två gånger IRL och hon känner mig bättre än 95% av resten av min umgängeskrets (som iofs krymper för var dag eftersom jag inte vågar gå ut)... Det är helt sjukt hur två människor kan förstå varandra som vi gör.
Jag har förresten gått och blivit vegetarian, mestadels för att få i mig mer nyttig mat och kunna gå ner i vikt. Jag har gått UPP i vikt, och det ska fan i mig vända nu.
Vet inte om jag kan skriva så mycket mer, orkar inte riktigt. Allting snurrar och det svartnar flr ögonen. Fast jag tror jag vet vad det beror på. Puss på er.
September 22, 2005
Läkare verkar ibland vara lite envisa va? 🙂
Visserligen kan jag förstå att de är försiktiga med att skriva ut viss medicin (typ antibiotika), men annars verkar de vara aningens långsamma att hörsamma patienters önskningar.
Men kul att du har haft lite kul också. 🙂 Jag antar att anfall osv kommer vare sig du har kul eller inte, men är de mildare i någon grad eller spelar det nada roll?
Sköt om dig iaf. 🙂
June 17, 2005
vågar man fråga hur dina kropps mått är, det är ju bra om du går upp i vikt om du väger 45kg och är 195 lång :)!
vet att det känns sjukt att måsådär hela tiden eftersom det inte är speciellt vanligt.
ta det lungt bara och undvik alla attacker på ett bra sätt, inte skära dig eller något annat destruktivt.
har du inget husdjur, brukar vara avslappnande att kolla på lite fiskar eller kanske ha en snäll katt eller en stojjig/lekfull hund?
hmm undrar var min katt är? han har varit borta ett tag nu...
det där spelet dark messiah finns ute kanske kan vara nått o hugga lite goblins? 🙂
själv skall jag ta en "helande" promenad i skog o mark i dag...behöver det!
sovit typ en timme i natt blev arg för jag inte kunde somna och sen har jag bara legat och varit...ja arg helt enkelt!
October 25, 2003
CyberDyne wrote: Läkare verkar ibland vara lite envisa va? 🙂
Visserligen kan jag förstå att de är försiktiga med att skriva ut viss medicin (typ antibiotika), men annars verkar de vara aningens långsamma att hörsamma patienters önskningar.
Men kul att du har haft lite kul också. 🙂 Jag antar att anfall osv kommer vare sig du har kul eller inte, men är de mildare i någon grad eller spelar det nada roll?
Sköt om dig iaf. 🙂
No shit?
Fast min är rätt bra, jag har bara behövt bett om en medicin så har jag fått den... Även om det vart benzo eller narkotikaklassat...
Anfallen kommer som sagt vare sig jag har kul eller inte, men så länge jag har fullt upp så brukar det vara lugnt, de flesta kommer efter att jag gjort något obehagligt, när jag slappnar av...
addeee wrote: vågar man fråga hur dina kropps mått är, det är ju bra om du går upp i vikt om du väger 45kg och är 195 lång :)!
vet att det känns sjukt att måsådär hela tiden eftersom det inte är speciellt vanligt.
ta det lungt bara och undvik alla attacker på ett bra sätt, inte skära dig eller något annat destruktivt.
har du inget husdjur, brukar vara avslappnande att kolla på lite fiskar eller kanske ha en snäll katt eller en stojjig/lekfull hund?
hmm undrar var min katt är? han har varit borta ett tag nu...det där spelet dark messiah finns ute kanske kan vara nått o hugga lite goblins? 🙂
själv skall jag ta en "helande" promenad i skog o mark i dag...behöver det!
sovit typ en timme i natt blev arg för jag inte kunde somna och sen har jag bara legat och varit...ja arg helt enkelt!
Jag är 180 lång och väger 61-62 kilo...
Jag försöker undvika attackerna och självdestruktivitet i den grad det går, men det går bara inte ibland... Sitter med sönderskurna armar nu, men det är det enda sättet för mig att bryta en panikångestattack. Visst, det sitter i huvudet, men det fungerar, och jag skiter i hur fula mina armar blir. Jag tycker att de är rätt fina... Gillar såren. Ärren är mindre fina dock.
Jag vill så jävla gärna ha en katt, men min lillebror är allergisk så det går inte 🙁 Jag ska snacka med morsan dock eftersom jag bor där nu, lillebror bor ju inte där så...
Hah, brorsan har det spelet på sin burk, kanske borde sätta mig vid ddet då jag har slutat skaka. Blod på tv funkar dock inte lika bra som vanligt blod.
Promenader är bra, fast när jag mår dåligt vågar jag inte gå ut, så det är lite tungt, men vafan...
Känner igen mig i det där att inte kunnat sova, jag har fått höja min stilnoctdos från 10mg till 15mg för att öht kunna somna om kvällarna nu, min läkare skulle antagligen bli rätt grinig om hon visste om det, men jag måste fan få sova...
Och hur mår jag nu=?
Skit. Som vanligt. men nu är det MYCKET skit.
Fick åka hem från jobbet idag pga panikångest. Var och köpte mat och den där FÖRBANNADE JÄVLA SKITPISSÅNGESTEN sparkade mig i bakhuvudet som vanligt. FAN! Jag måste verkligen ha pengarna också, MER ångest. Tack som fan. Jävla skitskitskit....
Snodde en hel näve nya rakblad från jobbet också, och de fanskapen är vassa, nå jävla industrirakblad som är helt odrägliga. Det blir snordjupa såpr fast man inte tar i alls,.. Men jag gav bort alla mina andra till morsan för ett par dagar sedan, och jag klarar mig inte utan dem... Så vad fan gör man inte.
Nu ska jag missbruka musik och stesolid och försöka lugna ner mig och lägga om armen... Tror skiten behöver tejpas, men jag vågar inte titta... Vet inte hur djupt det blev. Fortsätter det blöda såhär så måste jag nog upp ppå akuten.
Vi får se.
Puss på er.
November 21, 2005
Hur är en sådan här panikångestattack? du skriver att du inte vågar gå ut? varför inte och vad är det som gör att du inte vågar gå ut? är det parnaoia att ngn ska stå utanfr och döda dig? Hur är det med en sådan här attack? Går det inte bara att intala sig själv att det faktiskt inte är någon fara utan att allt bara sitter i huvudet. Jag tycker det verkar mer eller mindre som om man borde kunna tänka på så sätt och då kunna tvinga hjärnan att faktiskt förstår att det bara är "på skoj". Så beskriv gärna hur det är under attackerna osv .. skulle vara interessant att veta från någon som faktiskt upplever det själv. Sen borde du inte kunna kolla på detta forum och se att alla säger att det bara sitter i huvudet på dig? Jag antar att det är en helt annan sak när man upplever det.
Tack på förhand för svar och krya på dig!
September 22, 2005
Utan att vilja svara för Tindy så skulle jag nog kunna säga att allt sitter i det undermedvetna eller i de delar av hjärnan som man inte kan påverka själv (utan att gå igenom lång terapi för att förändra hela tankemönstret).
Med andra ord så kan man inte själv styra över det.
WIKI:
"känsla av svår ångest, panik och ofta rädsla för sitt liv som uppkommer hastigt och utan någon synbar yttre anledning. Uppstår ofta i pressade situationer men kan för vissa komma till synes oväntat. Vanliga symptom är hjärtklappning, yrsel, ansträngd andhämtning, bröstsmärtor och kvävningskänslor."
January 12, 2004
Johan- wrote: Hur är en sådan här panikångestattack? du skriver att du inte vågar gå ut? varför inte och vad är det som gör att du inte vågar gå ut? är det parnaoia att ngn ska stå utanfr och döda dig? Hur är det med en sådan här attack? Går det inte bara att intala sig själv att det faktiskt inte är någon fara utan att allt bara sitter i huvudet. Jag tycker det verkar mer eller mindre som om man borde kunna tänka på så sätt och då kunna tvinga hjärnan att faktiskt förstår att det bara är "på skoj". Så beskriv gärna hur det är under attackerna osv .. skulle vara interessant att veta från någon som faktiskt upplever det själv. Sen borde du inte kunna kolla på detta forum och se att alla säger att det bara sitter i huvudet på dig? Jag antar att det är en helt annan sak när man upplever det.
Tack på förhand för svar och krya på dig!
kolla i denna tråden, kanske du kan hitta nåt som hjälper dig på traven.
September 22, 2005
November 30, 2006
Mind wrote: Tindy, om du är medveten om dina problem och vet vad dom beror på varför kan du inte bara sluta få besvären ?
"Its all in your head" "Mind over matter" osv, så svårt kan det inte vara.
Hitta dig själv, meditera, bli religös, tro på gud, use the force Luke, medicin kan inte hjälpa dig.
detta är vad jag tror på, har tidvis varit nere på nästan den nivå av depression som du har,för mig var det nåt så enkelt som att det saknades en mening med livet... jag började boxas på en lokal klubb o nu lever jag för varje lördag då jag får gå dit o banka skiten ur nån stackare som vågar sparra mot mig...
stay in there mannen, du kommer hitta det som funkar för dig förr eller senare, men lita inte helt på medicinen, de löser inget!
January 12, 2004
DMX wrote: [quote=Mind]Tindy, om du är medveten om dina problem och vet vad dom beror på varför kan du inte bara sluta få besvären ?
"Its all in your head" "Mind over matter" osv, så svårt kan det inte vara.
Hitta dig själv, meditera, bli religös, tro på gud, use the force Luke, medicin kan inte hjälpa dig.
detta är vad jag tror på, har tidvis varit nere på nästan den nivå av depression som du har,för mig var det nåt så enkelt som att det saknades en mening med livet... jag började boxas på en lokal klubb o nu lever jag för varje lördag då jag får gå dit o banka skiten ur nån stackare som vågar sparra mot mig...
stay in there mannen, du kommer hitta det som funkar för dig förr eller senare, men lita inte helt på medicinen, de löser inget!
Det vore kul och få veta vad ni bygger era fina slutsatser på... 🙄
November 18, 2003
DMX wrote:
Du har inget som du behöver bevisa här...
Få inte kampsport till att se dåligt ut...
June 17, 2005
180cm är jag och väger 68 kg ungefär och jag klassas som väldigt smal eller "skinny ass" som vissa föredrar att säga 🙂
så jag tycker inte du skall vara rädd för att äta godis och kanske lägga på dig ett par kg eller mer!
jasså så du vill ha en katt, då tycker jag att du skall försöka få det! djur är bra att ha när man mår dåligt!
jag har drabbats av fjällros eller vad det heter, tror jag iallafall, alla symtom stämmer in. finns ingen medicin eller botemedel dock försvinner det av sig självt...efter TVÅ månader!!!
man får utslag på fram och baksidan av kroppen och man kan säga att dom sätter sig i områden som en t-shirts storlek. dom är röda och kliar lite man får även på övriga delar av kroppen men då kanske bara 1 eller 2 på benen tex. dom fjällar lite oxå. 🙁
aja går dom inte bort i januari så går jag till läkaren, eller om dom blir värre...
akta dig för sådana blad dom kan du faan amputera dig själv med om du skulle vilja, vi har såna på jobbet och dom är sjukligt vassa!
June 17, 2005
Delph1 wrote: Bältros heter det 😉
//Andreas
är du säker? http://huden.nu/dermatologen/p.....0/23.shtml
för det som står där stämmer in på mig, o skiten sitter ju kvar, snart en vecka sen...2 om man räknar med, medaljong utslagen...dock hittade jag bara ett, fått ett par prickar högre upp på halsen samt i pannan, undra när chefen kommer och säger åt mig att gå hem? 🙂
dock smittar det inte!
edit:läste lite snabbt om bältros och du är ute och cyklar: jag känner ingen smärta, är ej sjuk, har inga blåsor...det är det som är grejjen med det jag har...det syns för andra men jag är som vanligt, kliar lite mer på kroppen bara det är allt!
3 Guest(s)