March 10, 2003
Lät som en nice tripp Tindy, påminner hur man kopplar bort allt hemma. Var på 6v semester i Japan i somras och fick tillfälle att helt koppla bort sverige från mitt huvud.
Har inte mått så bra som jag mår nu efter att jag fick den reseten.
Känner mig som en helt ny människa på något vis.
Hoppas på att du når dina mål och överträffar dom.
“Never argue with an idiot. They will only bring you down to their level and beat you with experience.”
October 25, 2003
Jag lever... Fortfarande.
Mest på grund av kemiska substanser. Stesoliden är min kärlek. Och stilnoct på dagtid. Det är mysigt. Jag orkar inte med att kliva upp utan mediciner. Morsan kommer med kaffe, medicin och cigg till sängen. Tar skiten, ligger kvar och röker i en kvart till medsen kickar in. Sedan upp och verka trevlig i ett par timmar tills jag behöver mer medicin. Är det ett jävla liv?
JAG VILL HEM TILL MIN PLANET! Jag hör fan inte hemma här. Jag orkar inte leva i en grådaskig världsbild skapad av mediciner. Jag vill vara frisk, hemma på min planet, i min tid.
Är jag sjuk, eller är jag friskare än alla ni andra?
Puss på er.
June 17, 2005
känner ett par, en gammal polare som jag skall möta oftare nu eftersom jag inte sett han på typ snart ett år och han hade gått ned sig en del, blivit sjukskriven och lider av djup deprision. han verkar ganska ok men går på massa piller som du går på och har även skaffat piller som klassas som droger här i sverige, som han andvänder. har muntrat upp honom lite, jag brukar inte dricka nått men har börjat lite under året vi inte setts så han sa att hans liv har en mening nu när vi kan ta en öl ihop, ganska roligt men jag skall försöka va med honom så mkt jag kan och hjälpa honom att må bättre. han har börjat jobba igen iallafall!
bara kämpa på, han har nog flera år kvar på sig att bli frisk och även du...det tar tid...så är det bara!
October 25, 2003
Nu var det ett tag sedan jag skrev, men jag har vart rätt djupt ner i träsket och vandrat runt igen. Kan inte skriva långt, min kropp orkar inte, men vill ni veta hur jag mår mer utförligt så skriver jag dagbok på helgon.net, nick Psilocybin.
Jag är kört åt helvete. Jag spenderar dagarna till att jobba de dagar jag kan (Vilket betyder: Sitta framför datorn och titta rakt upp och ner och få betalt, eller möjligtvis släpa mig in på verkstaden och stjäla nya rakblad) eller helt enkelt ligga apatisk och titta rakt fram hemma i sängen. Antar att ni inte ens vill veta hur illa mina armar ser ut, men ni kan få en hint: Prova att häll salt på en spindel. Ungefär så ser min överarm ut.
Nu orkar jag inte med det här livet längre. Jag behöver hjälp, och det är fort. Annars kommer jag att försvinna snart. Snart.
Peace.
October 25, 2003
obelix wrote: har du inte redan kontakt med psyk?
då borde du, med lite tur ha en kontaktperson som ska kunna hjälpa dig.
Annars så får du masa dig till psykakuten när du har skurit dig.
Ja, jag har kontakt med psyk. Jag går i DBT-behandling två gånger i veckan, en gruppterapi och en individualterapi, men det hjälper inte för fem öre. De bara skiter i hur jag mår, ingen bryr sig. Och det är fan sant, jag berättar för min kontaktperson hur hela min värld skevar sig och allting ändrar form, och det enda hon gör är kedjeanalyser på situationen i fråga.
Psykakuten kommer jag att uppsöka snart endå, jag kommer att balla ur snart om världen fortsätter att vara såhär. Eller rättare sagt, om jag fortsätter att uppfatta den såhär. Fast vem vet, det är kanske inte jag som är sjuk...
June 17, 2005
Tindy wrote: [quote=obelix]har du inte redan kontakt med psyk?
då borde du, med lite tur ha en kontaktperson som ska kunna hjälpa dig.
Annars så får du masa dig till psykakuten när du har skurit dig.
Ja, jag har kontakt med psyk. Jag går i DBT-behandling två gånger i veckan, en gruppterapi och en individualterapi, men det hjälper inte för fem öre. De bara skiter i hur jag mår, ingen bryr sig. Och det är fan sant, jag berättar för min kontaktperson hur hela min värld skevar sig och allting ändrar form, och det enda hon gör är kedjeanalyser på situationen i fråga.
Psykakuten kommer jag att uppsöka snart endå, jag kommer att balla ur snart om världen fortsätter att vara såhär. Eller rättare sagt, om jag fortsätter att uppfatta den såhär. Fast vem vet, det är kanske inte jag som är sjuk...
du är ju sjuk, det har du väll redan fått bekräftat? du gillade att resa och mådde bra då, kanske ska du försöka dig på en till resa?
sen har du inte skrivit så mkt på senaste tiden, något nytt som hänt?
myndighetsfolk verkar inte bry sig, sen får du se det från hennes sida oxå, hon ser ju sådant där varje dag så hon lär ju vara lite avtrubbad!?
September 22, 2005
Var ett tag sedan jag skrev här, har flyttat och haft lite trubbel med modemskrället men nu verkar det fungera igen.
Tråkigt att höra att du fortfarande har det så jobbigt. Har man inget att jobba emot så tar det snabbt stopp. Du får helt enkel sikta på att flytta asap. Tydligen är det ju det du mår bäst av.
October 25, 2003
Ja, nu tog jag tag i saken iaf. Knallade in hos min syo och sökte en massa gymnasielinjer långt åt helvete ifrån gävle, filmgymnasiet på gotland och någon ljud och bild-linje i hultsfred för att nämna två... Jag måste bort från gävle, och det är fort... Känns lite tragiskt att få börja om 1an igen dock, men jag har ju mina kurser inläsa liksom, så jag behöver ju bara läsa karaktärsämnena mestadels. Men vi får se, jag hoppas verkligen på gotland, det verkar helt underbart att få flytta dit... Fan, längre bort från gävle kan man ju knappt komma, det är ju i alla fall en jäävla massa vatten emellan...
June 17, 2005
hoppas du får åka bort ett tag då. hoppas det hjälper, kan nog vara bra att få kmma bort från allt ett tag till en ny start eller vad man skall säga.
vad är det hemska med gävle då(man har ju hört rykten)?
eller kanske är det omgivningen att den påminner dig om att du är sjuk eller något?
idag är det fredag så då tycker jag duskall hyra en film, köpa en cola och lite chips, eller något annat du gillar o gruffa i dig 🙂 kommer jag göra idag eller imorgon, fast nu känner jag mig OTROLIGT trött, jävla piss restorder på jobbet! kanske får bli en tidig fredag för mig!
March 10, 2003
Här i varberg finns ett bra ljud&bild gymnasium. http://www.lbs.se/
“Never argue with an idiot. They will only bring you down to their level and beat you with experience.”
July 11, 2002
Tindy wrote: Ja, nu tog jag tag i saken iaf. Knallade in hos min syo och sökte en massa gymnasielinjer långt åt h*****e ifrån gävle, filmgymnasiet på gotland och någon ljud och bild-linje i hultsfred för att nämna två... Jag måste bort från gävle, och det är fort... Känns lite tragiskt att få börja om 1an igen dock, men jag har ju mina kurser inläsa liksom, så jag behöver ju bara läsa karaktärsämnena mestadels. Men vi får se, jag hoppas verkligen på gotland, det verkar helt underbart att få flytta dit... Fan, längre bort från gävle kan man ju knappt komma, det är ju i alla fall en jäävla massa vatten emellan...
Vad är de för fel på Gävle?
March 10, 2003
Smirnoff: Ibland måste man komma ifrån allt och skapa distans till det man har idag.
Samma kände jag när jag åkte till Japan i 6veckor. Var nästan som en pånyttfödelse för min del.
January 12, 2004
Ctrl wrote: Smirnoff: Ibland måste man komma ifrån allt och skapa distans till det man har idag.
Samma kände jag när jag åkte till Japan i 6veckor. Var nästan som en pånyttfödelse för min del.
Nackdelen är att det kan vara ett sätt att bara försöka fly från problemen, dvs att man mår bra ett tag men att det sedan kommer tillbaka och slår en i bakhuvudet med förnyad styrka.
September 22, 2005
October 25, 2003
Jag tänkte skriva här igår, skriva att allt är lugnt och att livet faktiskt tar sig igen...
Nu tänker jag inte skriva det.
Jag är helt borta, så jag fattar mig kort: Imorse fick jag beskedet om att min mamma dog inatt. Rättare sagt, frös ihjäl utomhus. De hittade henne imorse vid sjutiden, men då hade hon varken andning eller puls, och hon dödförklarades när hon kom till sjukhuset.
Jag tänker inte leva mer nu. Det här blir nog det sista jag skriver i livet.
Vi hörs.
//Tindy aka Robin Håkansson
1 Guest(s)