March 6, 2005
Delph1 wrote: Det är bra att du fortsätter skriva och fortsätter prata. Att ensam skulle vara stark är rent skitsnack, du gör helt rätt som vågar prata med andra.
//Andreas
Helt rätt Delph , det är en viktig del att få ut sina känslor.
Tindy
Du är ingen värdelös människa!
Kommer du ut i skogen eller naturen något
Eller är det jobbigt? Om du orkar/klarar av så försök
gå ut med någon som står dig nära. Det räcker med någon
promenad eller liknande. Oftare destå bättre.
February 23, 2004
Har själv för många år sedan suttit i samma sits som du är i nu Tindy.
Med en mobbande och dominerande far och en halvt om halvt knäckt mor + en våldsam misshandel på nyårsafton 1993, som näranog tog livet av min morsa, samt en hel del annat så nådde jag botten vid 11 års ålder.
Gjorde en 4 st allvarliga självmorsförsök samt hade 3 kopior av sjjälvmordsbrevet innan folk slog larm.
Jag hamnade på barnpsyk å stannade där i några år , kom sedan ut som en
starkare person bara för att sedan mobbas igen av farsan fram te runt
1998 då jag flyttade för att börja gymnasiet.
Hamnade i en ny kris mellan år 2000-2004 då mor och far skulle skiljas ,
jag var den som fick bli pelaren alla samlades vid. Tog mig dock ur den krisen med en hårsmån, men med följd att familjen sprack i bitar och den är fortfarande i bitar. Jag och mor på ena och farsan och min kära syster på andra.....
Morsan är märkt för livet av detta och jag själv än mer.
MEN jag lever nu ett bättre liv, har ett bra jobb, bra vänner samt en framtid.... jag tog mig ur mina kriser med hjälp av ett starkt psyke och bra hjälp av andra samt en benhård vilja till revansch.
Jag hoppas att min story kan hjälpa dig att se ljuset i tunneln och finna en väg tillbaka.
February 23, 2004
Dani wrote: [quote=Hexxy]...och farsan och min kära syster på andra.....
det låter INTE bra, hoppas jag har fel 😕
Varför inte polisanmälan på din labila far, men det kanske inte hjälper?
/Dani
Tjaa ingen vits, han har redan suttit 18 mån i fängelse, bara att hoppas att syster yster själv ser vilken idiot han är.
June 17, 2005
sitter på jobbet nu...hela bygget har lagt av...aja slipper jobba iallafall 🙂
vill du att blodet skall visa hur du känner? vet inte om det är rätt taktik, jobbigt måste det vara, höll på att förblöda en gång, sprack en artär i huvvet på mig sprutade blod ur båda näsborrarna. då var jag inte allt för långt från döden när jag tuppade av...
det är starkt och bra av dig att du vågar gå ut och prata med folk.
även om du inte tror det så kommer det bli bra förr eller senare.
sen undrar jag vad det är för jävla samhälle vi lever i??? måste en männsika skada sig tillräckligt mycket för att få hjälp?? helt jävla cp stört. blir faan förbannad!!!
männsikor bryr sig och bryr sig om varandra(vi är ju trots allt flockdjur). så det är inte så konstigt att vi blir ledsna när vi läser om en människa som lider och mår dåligt.
önskar jag kunde knäppa med fingrarna så var allt bra igen...men tråkigt nog så är det inte så enkelt.
kommer inte skriva att jag hoppas du fixxar det här, skriver istället att du kommer fixxa det här och när du fixxat det här kommer du känna dig stark och må bra för då har du vunnit, segrat ja kalla det vad du vill!
vet av egna erfarenheter att det är bra att skriva av sig, så förtsätt med det, kommer fortsätta läsa och ge det stöd jag kan!
sen när du mår bra kan du alltid skriva en bok som kan hjälpa andra med samma eller liknande problem!
October 25, 2003
Update:
Var på mitt "nya" psyk nu (planerad vård).
Berättade som jag kände.
Kändes skit, men det är jobbigt att prata om.
Min pappa blev dock jävligt förbannad, och gav mig en rejäl utskällning i en timme efteråt, för att jag "vägrade ta emot hjälp" och liknande.
Mår absolut ingenting nu.
Jag är tom.
Jag är död inombords.
Jag tror Robin dog.
June 17, 2005
vem är robin?
du vill ju ha hjälp missade din farsa det eller?
man kan bli lite lätt deppig där jag är nu, arbetsplats med en yta på ca 1.5 meter, eller kanske klustrofobisk är mer korrekt. vill hem nu!!!
extremt bra att du antagligen får vård!
du vet att jag jobbar på företaget som distrubierar(staving) ut dina piller du tar! du får skälla på mig om du inte får nåra sen, fabriken har nämligen stått still idag! 🙂
det är väll ganska bra att du inte känner nått nu? eller? för då skadar du dig själv inte eller mår dåligt!
March 6, 2005
adde wrote: sen undrar jag vad det är för j**la samhälle vi lever i??? måste en männsika skada sig tillräckligt mycket för att få hjälp?? helt j**la cerebral pares stört. blir faan förbannad!!!
Det sjuka med världen är att
sverige är bland dom länder där man
lättast får vård iaf gratis vård.
Just nu är drömsamhället
ganska långt borta för mig iaf.
March 6, 2005
June 17, 2005
Tindy wrote: Robin är Jag.
Eller mitt namn.
Jag vet inte längre.
jaha då fattar jag!
robin håller inte på att dö, robin väntar på att få hjälp och är jätte stark som kämpar vidare!
robin har även flera som tänker på henne och bryr sig om henne även fast hon kanske inte tror det!
vad sa läkaren då, eller om det var en psykolog?
June 17, 2005
skiroy wrote: [quote=Tindy]jag är en värdelös människa.
Knappast !
Denne Robin är inte värdelös på något sätt.
vore robin värdelös skulle jag inte bry mig som jag gör!
om någon sagt att robin är värdelös skall robin inte lyssna eftersom som hon inte är det helt enkelt!
February 23, 2004
Kan bara hålla med övriga , även om livet är tungt nu så bör du inte ge tappt ännu.... finns så mycket att leva för ändå.
Jag tog mig ur min egen depression och växte som person och har haft enorm nytta av min erfarenhet, jag tror att även du Tindy kommer att växa som person och bli en tillgång för andra , när du väl har besegrat din depression.. Ge bara inte tappt, snälla
November 27, 2003
addeee wrote: [quote=skiroy][quote=Tindy]jag är en värdelös människa.
Knappast !
Denne Robin är inte värdelös på något sätt.
vore robin värdelös skulle jag inte bry mig som jag gör!
om någon sagt att robin är värdelös skall robin inte lyssna eftersom som hon inte är det helt enkelt!
Du skriver lite för mycket och tänker lite för lite tror jag. Hon? 😉
Tindy, försök sova bra och tänk inte så mycket. Man förirrar sig så lätt in på helt fel spår ibland.
//Andreas
2 Guest(s)