September 22, 2005
Jag kan bara stämma in. Hur jobbig mentalvården nu är så borde de i alla fall ha erfarenhet av alla mjiga sorters problem. I värsta fall vet de hur man inte ska göra för att bli frisk.
Ärligt talat, kommer tänka på dig varje dag och hoppas att du får den hjälp du behöver och har rätt till. Sedan att du skulle vara värdelös som människa är bara struntprat, alla har sina egna värderingar och i mina ögon är du lättare att kommunicera med, trevligare och och allmänt "bra" (det får väl ses som en subjektiv bedömningsskala som jag har) än många andra jag känner/kännt som dessutom inte är/var deprimerade och drogade.
Good luck och tveka inte att skriva i tråden om vad som helst som du gjort hittills. Till viss del tror jag du hjälper de som läser tråden också, om inte annat att bara få lite perspektiv på tillvaron. 🙂
October 25, 2003
Jag är fortfarande kvar!!
Jag är inte inlåst!
Trots en bunt nya skärsår.
Jag fick dock möjligheten att lägga in mig själv precis när jag vill om jag känner att självmordstankarna blir för starka, så det känns bra...
Det som känns lite mindre bra är att de börjar med nedtrappning på min stesolid, men jag får ha kvar dem mot panikångest och nedtrappningen kommer att gå sakta.
Och nu till den jobbiga biten:
Jag lider av en personlighetsstörning. Eller rättare sagt, hade jag var ett halvår äldre så hade jag gjort det, men nu eftersom att jag är under 18 så är jag bara "emotionellt instabil, suicidialt dragen".
Kortfattat: Jag lider av en svag form av borderline, som dock ännu kan rättas till om jag tar emot hjälpen...
Fick Tegretol mot humörsvängningarna, och förhoppningsvis slipper jag en Borderlinediagnos i framtiden...
September 22, 2005
Där ser man. Lite framåt gick det ju i alla fall.
Vad för sorts hjälp får man för svag borderline? Läste lite på susning om borderline och där verkar medicinering vara det som används.
Hursomhelst, du har ju nu en diagnos och förhoppningsvis får du effektivare hjälp. Sedan att du kan lägga in dig själv om allt blir för överväldigande låter väldigt bra. Då är du ju inte beroende av andras uppfattning och omdöme.
October 25, 2003
CyberDyne wrote: Där ser man. Lite framåt gick det ju i alla fall.
Vad för sorts hjälp får man för svag borderline? Läste lite på susning om borderline och där verkar medicinering vara det som används.
Hursomhelst, du har ju nu en diagnos och förhoppningsvis får du effektivare hjälp. Sedan att du kan lägga in dig själv om allt blir för överväldigande låter väldigt bra. Då är du ju inte beroende av andras uppfattning och omdöme.
Svag borderline är väl fel uttryck, men jag är påväg mot fullfjädrad borderline om jag inte tar emot hjälpken... Men som det är nu är jag inte diagnostiserad med borderline. Tack och lov.,
GFörlåt för stavnibgen, mitt i panikångestattack....
January 12, 2004
Tindy wrote: [quote=CyberDyne]Där ser man. Lite framåt gick det ju i alla fall.
Svag borderline är väl fel uttryck, men jag är påväg mot fullfjädrad borderline om jag inte tar emot hjälpken... Men som det är nu är jag inte diagnostiserad med borderline. Tack och lov.,
borderline har jag redan skrivit om här
October 25, 2003
obelix wrote: [quote=Tindy][quote=CyberDyne]Där ser man. Lite framåt gick det ju i alla fall.
borderline har jag redan skrivit om här
https://www.nordichardware.se/forum/2-vt89928.html?start=25
Tack igen Obelix, nu behöver de nog inte ens göra några tester... Det där stämte till 99% på mig. Allting.
Delph1:
Jag ska. Jag lovar.
Liten update på en gång:
Mår ok nu. Fick panikångesten, skar sönder mig och blev itryckt 20mg valium. Paniken har lagt sig iaf. Känner mig rätt borta.
Men nu är det som sagt ok. Även om det beror på medsen.
January 12, 2004
Tindy wrote:
Tack igen Obelix, nu behöver de nog inte ens göra några tester... Det där stämte till 99% på mig. Allting.Delph1:
Jag ska. Jag lovar.Liten update på en gång:
Mår ok nu. Fick panikångesten, skar sönder mig och blev itryckt 20mg valium. Paniken har lagt sig iaf. Känner mig rätt borta.
Men nu är det som sagt ok. Även om det beror på medsen.
Det var så lite, jag håller på att läser om panikångest nu, så det kan ta en lilten tid innan jag har fått ihop nåt som är läsbart, men jag jobbar på det iaf.
June 17, 2005
klart du skall fixxa detta! tvivlar inte på din förmåga alls att du kommer klara detta.
skulle vara en stor förlust för världen om om du försvann, visst jag känner dig inte så bra men av o dömma hittils verkar du vara en snäll och trevlig människa som inte förtjänar att må såhär.
läste lite psykologi förut så jag har en humm om vad bordeline är och det verkar inte vara speciellt roligt alls.
alla människor har lite borderline i sig o det är helt naturligt, det är när den skenar iväg på egen hand det blir fel.
typ som att alla hajar i havet tuggar i sig all annan fisk...då kan det bli lite fel i havet sen.
konstig liknelse men du fattar nog endå.
skall oxå läsa lite om dessa grejjer så jag kan få en uppfattning, liten men alltid nått, bör ju helst uppleva det själv för o veta.
June 17, 2005
Vitamin-C wrote: [Image Can Not Be Found]
klockren bild! beskriver oss perfekt!
June 4, 2004
Tindy, ta åt dig detta!
Instämmer..
ASUS M5A97 - AMD FX-6300 6-core - 12 GB Corsair DDR3 - Gigabyte 7790 2GB GDDR5 - Några TB HDD
Inte så flitig besökare på forum numera, intresset för hårdvara och datorer har minskat rejält. Mer om mej på min SD-kritiska blogg på: http://www.christer.gunnarsson.biz
3 Guest(s)