Tindy - Den psykiskt sjuke|Page 6|Allt mellan himmel och jord|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope

Match

Forum Options

Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
Tindy - Den psykiskt sjuke
Vitamin-C
Member
Medlem
Forum Posts: 3083
sp_UserOfflineSmall Offline
1084689
October 10, 2006 - 8:17 pm
sp_Permalink sp_Print

hoppas det blir bättre för dig!

CyberDyne
Almost a full-blooded keyboard-warrior
Medlem
Forum Posts: 211
1084710
October 10, 2006 - 9:22 pm
sp_Permalink sp_Print

Jag kan bara stämma in. Hur jobbig mentalvården nu är så borde de i alla fall ha erfarenhet av alla mjiga sorters problem. I värsta fall vet de hur man inte ska göra för att bli frisk.

Ärligt talat, kommer tänka på dig varje dag och hoppas att du får den hjälp du behöver och har rätt till. Sedan att du skulle vara värdelös som människa är bara struntprat, alla har sina egna värderingar och i mina ögon är du lättare att kommunicera med, trevligare och och allmänt "bra" (det får väl ses som en subjektiv bedömningsskala som jag har) än många andra jag känner/kännt som dessutom inte är/var deprimerade och drogade.

Good luck och tveka inte att skriva i tråden om vad som helst som du gjort hittills. Till viss del tror jag du hjälper de som läser tråden också, om inte annat att bara få lite perspektiv på tillvaron. 🙂

addeee
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 577
1084714
October 10, 2006 - 9:47 pm
sp_Permalink sp_Print

tycker som cyberdyne! du verkar snäll och trevlig hoppas du får hjälp nu! det förtjänar du!

ska tänka på dig och hålla tummarna! sov gott i kväll och vakna upp utvilad och pigg!

Tindy
Member
Medlem
Forum Posts: 5044
1084750
October 11, 2006 - 8:42 am
sp_Permalink sp_Print

Jag är fortfarande kvar!!
Jag är inte inlåst!
Trots en bunt nya skärsår.

Jag fick dock möjligheten att lägga in mig själv precis när jag vill om jag känner att självmordstankarna blir för starka, så det känns bra...
Det som känns lite mindre bra är att de börjar med nedtrappning på min stesolid, men jag får ha kvar dem mot panikångest och nedtrappningen kommer att gå sakta.

Och nu till den jobbiga biten:
Jag lider av en personlighetsstörning. Eller rättare sagt, hade jag var ett halvår äldre så hade jag gjort det, men nu eftersom att jag är under 18 så är jag bara "emotionellt instabil, suicidialt dragen".
Kortfattat: Jag lider av en svag form av borderline, som dock ännu kan rättas till om jag tar emot hjälpen...
Fick Tegretol mot humörsvängningarna, och förhoppningsvis slipper jag en Borderlinediagnos i framtiden...

CyberDyne
Almost a full-blooded keyboard-warrior
Medlem
Forum Posts: 211
1084762
October 11, 2006 - 10:18 am
sp_Permalink sp_Print

Där ser man. Lite framåt gick det ju i alla fall.

Vad för sorts hjälp får man för svag borderline? Läste lite på susning om borderline och där verkar medicinering vara det som används.

Hursomhelst, du har ju nu en diagnos och förhoppningsvis får du effektivare hjälp. Sedan att du kan lägga in dig själv om allt blir för överväldigande låter väldigt bra. Då är du ju inte beroende av andras uppfattning och omdöme.

Tindy
Member
Medlem
1084764
October 11, 2006 - 10:51 am
sp_Permalink sp_Print

CyberDyne wrote: Där ser man. Lite framåt gick det ju i alla fall.

Vad för sorts hjälp får man för svag borderline? Läste lite på susning om borderline och där verkar medicinering vara det som används.

Hursomhelst, du har ju nu en diagnos och förhoppningsvis får du effektivare hjälp. Sedan att du kan lägga in dig själv om allt blir för överväldigande låter väldigt bra. Då är du ju inte beroende av andras uppfattning och omdöme.

Svag borderline är väl fel uttryck, men jag är påväg mot fullfjädrad borderline om jag inte tar emot hjälpken... Men som det är nu är jag inte diagnostiserad med borderline. Tack och lov.,
GFörlåt för stavnibgen, mitt i panikångestattack....

Andreas Galistel
Member
Medlem
Forum Posts: 16287
1084767
October 11, 2006 - 10:59 am
sp_Permalink sp_Print

Jag tror vi kan leva med stavningen. Ta hjälpen nu om de erbjuder den, våga.

//Andreas

obelix
Member
Medlem
Forum Posts: 5371
1084801
October 11, 2006 - 1:07 pm
sp_Permalink sp_Print

Tindy wrote: [quote=CyberDyne]Där ser man. Lite framåt gick det ju i alla fall.

Svag borderline är väl fel uttryck, men jag är påväg mot fullfjädrad borderline om jag inte tar emot hjälpken... Men som det är nu är jag inte diagnostiserad med borderline. Tack och lov.,

borderline har jag redan skrivit om här

https://www.nordichardware.se/forum/2-vt89928.html?start=25

Tindy
Member
Medlem
1084813
October 11, 2006 - 1:47 pm
sp_Permalink sp_Print

obelix wrote: [quote=Tindy][quote=CyberDyne]Där ser man. Lite framåt gick det ju i alla fall.

borderline har jag redan skrivit om här

https://www.nordichardware.se/forum/2-vt89928.html?start=25

Tack igen Obelix, nu behöver de nog inte ens göra några tester... Det där stämte till 99% på mig. Allting.

Delph1:
Jag ska. Jag lovar.

Liten update på en gång:
Mår ok nu. Fick panikångesten, skar sönder mig och blev itryckt 20mg valium. Paniken har lagt sig iaf. Känner mig rätt borta.
Men nu är det som sagt ok. Även om det beror på medsen.

obelix
Member
Medlem
Forum Posts: 5371
1084862
October 11, 2006 - 5:05 pm
sp_Permalink sp_Print

Tindy wrote:
Tack igen Obelix, nu behöver de nog inte ens göra några tester... Det där stämte till 99% på mig. Allting.

Delph1:
Jag ska. Jag lovar.

Liten update på en gång:
Mår ok nu. Fick panikångesten, skar sönder mig och blev itryckt 20mg valium. Paniken har lagt sig iaf. Känner mig rätt borta.
Men nu är det som sagt ok. Även om det beror på medsen.

Det var så lite, jag håller på att läser om panikångest nu, så det kan ta en lilten tid innan jag har fått ihop nåt som är läsbart, men jag jobbar på det iaf.

Magnus J
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 717
1084874
October 11, 2006 - 5:28 pm
sp_Permalink sp_Print

Tindy..

Som Delph sade, ta chansen och våga! Du kommer troligtvis inte att förlora på det!

Vi tror på dig, och vi håller alla våra båda tummar för att du ska bli "bra" igen!

Jerry
Member
Medlem
Forum Posts: 4381
1084892
October 11, 2006 - 6:44 pm
sp_Permalink sp_Print

Får du någon psykologisk behandling?

Fia.B
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 568
1084893
October 11, 2006 - 6:44 pm
sp_Permalink sp_Print

Så sant som det var sagt! vi tror på dig och hoppas! jag är en sån där som tror stenhårt på att det finns alltid finns hopp. och det gör jag även i ditt fall.

:heart:

addeee
Kommer du hit ofta?
Medlem
1084902
October 11, 2006 - 7:49 pm
sp_Permalink sp_Print

klart du skall fixxa detta! tvivlar inte på din förmåga alls att du kommer klara detta.
skulle vara en stor förlust för världen om om du försvann, visst jag känner dig inte så bra men av o dömma hittils verkar du vara en snäll och trevlig människa som inte förtjänar att må såhär.

läste lite psykologi förut så jag har en humm om vad bordeline är och det verkar inte vara speciellt roligt alls.
alla människor har lite borderline i sig o det är helt naturligt, det är när den skenar iväg på egen hand det blir fel.
typ som att alla hajar i havet tuggar i sig all annan fisk...då kan det bli lite fel i havet sen.

konstig liknelse men du fattar nog endå.

skall oxå läsa lite om dessa grejjer så jag kan få en uppfattning, liten men alltid nått, bör ju helst uppleva det själv för o veta.

Andreas Galistel
Member
Medlem
Forum Posts: 16287
1084912
October 11, 2006 - 8:21 pm
sp_Permalink sp_Print

Lycka till Tindy!

//Andreas

Jonas Klar
Member
Medlem
Forum Posts: 15897
1084925
October 11, 2006 - 8:47 pm
sp_Permalink sp_Print

Jag önskar dig all lycka i världen Tindy.
Om du undrar varför jag inte skrivit nånting är det för att jag är rädd för att formulera mig helt fel. Sköt om dig nu så vi kan börna lite cross nån sommar. 🙂

Vitamin-C
Member
Medlem
Forum Posts: 3083
1085162
October 12, 2006 - 5:58 pm
sp_Permalink sp_Print
addeee
Kommer du hit ofta?
Medlem
1085177
October 12, 2006 - 6:39 pm
sp_Permalink sp_Print

Vitamin-C wrote: [Image Can Not Be Found]

klockren bild! beskriver oss perfekt!

Magnus J
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 717
1085185
October 12, 2006 - 6:58 pm
sp_Permalink sp_Print

Tindy, ta åt dig detta!

ilg@dd
Ljungaverk
Member
Medlem
Forum Posts: 10810
1085215
October 12, 2006 - 8:19 pm
sp_Permalink sp_Print

Instämmer..

ASUS M5A97 - AMD FX-6300 6-core - 12 GB Corsair DDR3 - Gigabyte 7790 2GB GDDR5 - Några TB HDD

Inte så flitig besökare på forum numera, intresset för hårdvara och datorer har minskat rejält. Mer om mej på min SD-kritiska blogg på: http://www.christer.gunnarsson.biz

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 1030
Currently Online:
Guest(s) 501
Currently Browsing this Page:
3 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL