Tindy - Den psykiskt sjuke|Page 7|Allt mellan himmel och jord|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope

Match

Forum Options

Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
Tindy - Den psykiskt sjuke
M3duz@
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 332
sp_UserOfflineSmall Offline
1085219
October 12, 2006 - 8:29 pm
sp_Permalink sp_Print

Vitamin-C wrote: [Image Can Not Be Found]

Instämmer fullständligt!

wojt
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1236
1085221
October 12, 2006 - 8:31 pm
sp_Permalink sp_Print

Naaw. Bra initiativ. :square:

Dani
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1854
1085230
October 12, 2006 - 8:43 pm
sp_Permalink sp_Print

instämmer med ovan!

cry

nu har man plötsligt blivit känslig och får tårar i ögonen som en liten tjej..

Lycka till Tindy, hoppas du blir bra så snart som möjligt!

/Dani

T0FFE
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 454
1085243
October 12, 2006 - 9:20 pm
sp_Permalink sp_Print

skiroy
Member
Medlem
Forum Posts: 7809
1085252
October 12, 2006 - 11:44 pm
sp_Permalink sp_Print

Tindy
Member
Medlem
Forum Posts: 5044
1085262
October 13, 2006 - 5:00 am
sp_Permalink sp_Print

Ni är för jävla underbara, vet ni det?
Fan, nu MÅSTE jag ju ta mig igenom det här, för er skull!
TACK!!!

Liten update på en gång:
Psyk igår blev inte av ordentligt, så jag har dubbeltid idag. 13.00 och 16.00.
Det blir säkert trevligt. Not.
Men jag får iaf göra en massa roliga tester idag, vi får se om det verkligen är borderline jag lider av.
För tillfället mår jag ok, har inte vaknat riktigt ännu, och har inte känt efter. Tänker nog inte göra det, det är lättare så.
Sömntabletterna plus nya antipsykmedicinen gör mig så jävla trög i skallen att jag inte vet vad jag skriver, så är någonting oförståbart så får ni ursäkta. Jag vet att ni förstår.
Åt glass och en näve ostbågar igår, vilket självklart resulterade i rakblad + arm. Sedan hade jag haft panikångest två gånger under dagen, vilket är lite lagomt roligt.
Åter igen, TACK för att ni bryr er allihopa!!!
Och Vitamin-C, fan, du fick mig nästan att börja gråta, det är bra jobbat när jag går på antidepp, kan inte gråta för någonting längre. Och ja, det är positivt 😉

Kram på er allihop, tack för att ni finns där!

addeee
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 577
1085341
October 13, 2006 - 11:22 am
sp_Permalink sp_Print

ingen orsak!

det är rätt inställning! men du måste ta dig igenom det för din egen skull oxå!
tänker rätt så ofta på dig ska du veta, och hoppas att allt går bra, samt försöker komma på saker som kan göra dig gladare eller tänka mindre på allt det jobbiga.
hittils har jag kommit fram till att du kanske skall testa o spela lite spel, då tänker man på annat, fast det kanske du redan gör eller testat. sen kan man ta ut sina känslor o dylikt på kanske en boxnings säck? eller annan form av träning, kanske armhävningar?
eller kanske du kommer på något själv som är bättre än att skära sönder dig själv?

väldigt tråkigt att du inte kan unna dig lite godis o chips utan att få ångest, om du bara viste vicka mängder jag kan smälla i mig o bara vara glad endå. idag blir det nog 300gram chips o diverse små godis påsar samt läsk! men o andra sidan har jag tänkt börja träna snart, det kanske undermedvetet beror på min stora godis konsumtion?
min tjej får ångest när hon käkar godis, fast då går hon och tränar dagen efter istället!

Tindy
Member
Medlem
1085414
October 13, 2006 - 3:15 pm
sp_Permalink sp_Print

Liten update:
Psykutvärdering uppskjuten till måndag och onsdag.
Så ännu har jag ingen diagnos. Men jag prickade även där in (DSM-IV) varenda kriterie för borderline, så det lutar däråt...
Mår skit nu, tror jag har feber också, uscha... ><
Men nu har jag iaf en anledning att må dåligt, det är alltid något.

addeee
Kommer du hit ofta?
Medlem
1085424
October 13, 2006 - 3:49 pm
sp_Permalink sp_Print

Tindy wrote: Liten update:
Så ännu har jag ingen diagnos. Men jag prickade även där in (DSM-IV) varenda kriterie för borderline, så det lutar däråt...

bättre än inget, alltid något,alltid en fördel.

anar jag lite posivitet i ditt inlägg eller är del children of bodoms låtar som påverkar mig? vad lyssnar du på för musik? jag kör mkt metal o dylikt tex system of a down, metallica, children of bodom och lite gamla klassiker!

fredag kväll, o alla e extremt tråkiga, brorsan: ska bara gymma lite, ring om en timma. ja och ingen svarar kul. och polarna vill ju inte göra nått heller är alla deppiga eller nått?
kanske får bli en hemma kväll då, du o jag tindy + en cola vad sägs?

vad brukar du göra en random tråkig dag? jag känner mig tom på ideer.

snart kommer vintern det skall bli kul älskar vintern av många olika anledningar, man behöver tex ingen AC 🙂

vad ska man käka ikväll då? suktar efter en choklad kaka...kanske lite vanlig mat först.

Tindy
Member
Medlem
1085428
October 13, 2006 - 3:57 pm
sp_Permalink sp_Print

addeee wrote: [quote=Tindy]Liten update:

bättre än inget, alltid något,alltid en fördel.

anar jag lite posivitet i ditt inlägg eller är del children of bodoms låtar som påverkar mig? vad lyssnar du på för musik? jag kör mkt metal o dylikt tex system of a down, metallica, children of bodom och lite gamla klassiker!

fredag kväll, o alla e extremt tråkiga, brorsan: ska bara gymma lite, ring om en timma. ja och ingen svarar kul. och polarna vill ju inte göra nått heller är alla deppiga eller nått?
kanske får bli en hemma kväll då, du o jag tindy + en cola vad sägs?

vad brukar du göra en random tråkig dag? jag känner mig tom på ideer.

snart kommer vintern det skall bli kul älskar vintern av många olika anledningar, man behöver tex ingen AC 🙂

vad ska man käka ikväll då? suktar efter en choklad kaka...kanske lite vanlig mat först.

Det kan nog vara en del positivitet i det ja, det känns faktiskt bra att ta tag i allting, få veta vad man lider av liksom... Även om det inte är positivt i alla avseenden...

Lyssnar på det mesta, men nu när jag mår som jag gör så missbrukar jag Kent. Annars blir det mycket Emo (Panic! at the disco, All American Rejects, Fall out boy etc)..

Haha, det låter bra, kom förbi, jag och lillebror ska glo på station agent ikväll hade vi tänkt, du är välkommen ^^

Hexxy
Almost a full-blooded keyboard-warrior
Medlem
Forum Posts: 208
1085430
October 13, 2006 - 4:00 pm
sp_Permalink sp_Print

Ja själv så jobbar man fram till 19:30, sedan blir det lite inköp av mat på hemköp och en promenix hem på en timme ca.
Så vid en 21.00 lär man kunna koppla av med en kall cider och ett avsnitt
Smallville.
Kan inte dricka så mycket pga att jag skall jobba imorrn också.
Men kul att höra Tindy att du med små steg tar dig framåt mot en lösning och diagnosticering av ditt problem, du skall se att du om 6 mån är en förändrad person ( till det bättre då ). Jag tror och hoppas att du har den mentala och inre drivkraften att vilja må bättre.

Just nu säger jag bara : Krya på dig Tindy från febern och se bara till att ta det lungt wink

addeee
Kommer du hit ofta?
Medlem
1085520
October 13, 2006 - 8:29 pm
sp_Permalink sp_Print

Tindy wrote:
Det kan nog vara en del positivitet i det ja, det känns faktiskt bra att ta tag i allting, få veta vad man lider av liksom... Även om det inte är positivt i alla avseenden...

Lyssnar på det mesta, men nu när jag mår som jag gör så missbrukar jag Kent. Annars blir det mycket Emo (Panic! at the disco, All American Rejects, Fall out boy etc)..

Haha, det låter bra, kom förbi, jag och lillebror ska glo på station agent ikväll hade vi tänkt, du är välkommen ^^

det kanske inte är positivt i alla avseenden men det rör sig framåt! hoppas du hittar på något annat sätt än att skära dig? tänker mkt på alla ärr du får o sånt, trots att det känns bra så kommer du ångra det senare oxå. testa att träna slut dig istället kan du ju bli buffed, beautiful and bitchin 🙂 (finns en jim carrey mini film som heter så, helt underbar)

har inte lyssnat på någon av dem måste jag säga, är det hiphop? kent är det iallafall "för att spela metal krävs skickliga musiker för hiphop krävs bara en dålig uppväxt" 🙂 tycker jag var ett kul citat, kom ej ihåg vart jag stötte på det dock!?

vad är station agent? antagligen något som inte går på 1,2 eller fyran vilka det är dom enda kanaler jag har, men jag e glad endå. kollar inte så mkt på teve endå. men ibland saknar jag cartoon network lite gillar power puff girls!

anledningen till att jag var borta ett tag var att en kompis rammlade förbi med en mkt skön rulle, crank heter den, mycket action och ganska rolig och annorlunda film, extremt annorluna och rolig i vissa avseenden! den måste du se någongång. ska söka här i telefon katalogen...tindy....hmm hittar dig inte, får väll gå ut o leta då 🙂

nä nu ska jag nog spela lite total annihilation, fastnat för det sköna spelet igen, gillar att köra skirmish mot lite AI's med massa extraenheter o sånt.

Ctrl
Varberg
Member
Medlem
Forum Posts: 10355
1085544
October 13, 2006 - 9:18 pm
sp_Permalink sp_Print

Kan inte säga så mycket mer som de andra personerna i tråden inte redan sagt.
För min del känns det som att ett NH forum utan Tindy inte är ett NH forum.
Precis som med många andra personer här inne. Det är ni speciella personer som
gör detta forumt till en varm plats som man besöker tid och åter igen. Oavsett tid
på dygnet och dag på året finns det alltid någon trevlig person att tala med.

[Image Can Not Be Found]

“Never argue with an idiot. They will only bring you down to their level and beat you with experience.”

addeee
Kommer du hit ofta?
Medlem
1085557
October 13, 2006 - 9:47 pm
sp_Permalink sp_Print

Ctrl wrote: Kan inte säga så mycket mer som de andra personerna i tråden inte redan sagt.
För min del känns det som att ett NH forum utan Tindy inte är ett NH forum.
Precis som med många andra personer här inne. Det är ni speciella personer som
gör detta forumt till en varm plats som man besöker tid och åter igen. Oavsett tid
på dygnet och dag på året finns det alltid någon trevlig person att tala med.

[Image Can Not Be Found]

kunde inte sagt det bättre själv. what would the NH forum be whitout tindy? eller någon annan av oss för den delen oxå!

obelix
Member
Medlem
Forum Posts: 5371
1085573
October 13, 2006 - 10:54 pm
sp_Permalink sp_Print

Har skrivit lite om ångest nu, det kanske är lite tunnt, men det är mycket material att gå igenom.

jag valde att lägga in det i min tråd om psykisk ohälsa som jag har iom att denna är Tindys och ska handla om Tindy.

https://www.nordichardware.se/.....ml#1270411

obelix
Member
Medlem
Forum Posts: 5371
1085575
October 13, 2006 - 11:07 pm
sp_Permalink sp_Print

Hitta detta, håller på att kolla igenom detta, men det verkar bra.

http://www.angest.se/riks/

Tindy
Member
Medlem
1085591
October 14, 2006 - 6:14 am
sp_Permalink sp_Print

Ctrl: Tack ska du ha, det värmer 🙂

Obelix:
Tack till dig också, det där stämmer in på mig rätt av. Det kanske kan ge en del andra här inne en blick av vad jag lider av. 🙂

Addeee: Ang musiken: Emo är väl... Tja, punkrock? Har du sett någon American Pie-film? Musiken som spelas i dem är ett rätt bra exempel.

Och förresten, gissa vilken bild jag har som bakgrundsbild nu? 😉

Update i mitt måeende:
Känner inte så mkt, vaknade för en kvart sedan, känns otroligt skönt att slippa tänka på allting. Tänker inte ens titta på min arm, det brukar jag göra på mornarna, men jag har gett fan i det hittills. Jag vet att den ser ur som en kasslerbit, men det skiter jag i för tillfället.
Nu ska jag mobba min farsa så jag får mina mediciner och min morgoncigg.

Andreas Galistel
Member
Medlem
Forum Posts: 16287
1085602
October 14, 2006 - 7:43 am
sp_Permalink sp_Print

[Image Can Not Be Found]

Lite sent, men jaja 😉

//Andreas

addeee
Kommer du hit ofta?
Medlem
1085641
October 14, 2006 - 9:24 am
sp_Permalink sp_Print

Tindy wrote: Ctrl: Tack ska du ha, det värmer 🙂

Obelix:
Tack till dig också, det där stämmer in på mig rätt av. Det kanske kan ge en del andra här inne en blick av vad jag lider av. 🙂

Addeee: Ang musiken: Emo är väl... Tja, punkrock? Har du sett någon American Pie-film? Musiken som spelas i dem är ett rätt bra exempel.

Och förresten, gissa vilken bild jag har som bakgrundsbild nu? 😉

Update i mitt måeende:
Känner inte så mkt, vaknade för en kvart sedan, känns otroligt skönt att slippa tänka på allting. Tänker inte ens titta på min arm, det brukar jag göra på mornarna, men jag har gett fan i det hittills. Jag vet att den ser ur som en kasslerbit, men det skiter jag i för tillfället.
Nu ska jag mobba min farsa så jag får mina mediciner och min morgoncigg.

aha, punk rock är inte helt fel biohazard är lite åt punk hållet oxå dom är helt okej! skall lyssna på de banden sen när jag har mer tid! nu skall jag till min tjej o hjälpa henne bära ett 10kg tungt paket som hon tycker är jätte tungt haha!

ahhh kassler, ganska gott. hmm när jag kollar närmre har jag själv lite ärr fast det är från klanterier mest, tex rammlat med en trimmad moppe som gled på sidan och ena handen fastnade under handtaget och skrapades mot marken, fast den läkte ganska bra trots det, sen massa annat smått och gott, skulle skära hål i en tygbit en gång och höll handen runt tygbiten med kniven i mellan och så pang for kniven igenom faan va det blödde genom lillfingret säkert en vecka efter om man tog bort plåstren. fast det var precis vid leden så det syns inte. sen är ju klassikern med ljuddämparen från moppen mot benet haha! sen har man varit i kontakt med olika syror som fräter på köttet.
summasumarum: det gör ont att vara klantig och skada sig själv sen blir det ganska fult oxå!
kommer göra ont sen när man skaffar cross!

bra att du inte känner något, eftersom då gör du nog inte illa dig själv något!

läser du något?

nu måste jag gå, skriver senast på söndag kväll igen.

uhh något skrapade mot väggen, ett djur i väggen? eller värre i mitt rum??, läskigt måste undersöka! vafaan är det för något???

Tindy
Member
Medlem
1085642
October 14, 2006 - 9:30 am
sp_Permalink sp_Print

addeee wrote: bra att du inte känner något, eftersom då gör du nog inte illa dig själv något!

läser du något?

Det är precis då jag skadar mig själv mest... Så så bra är det inte...

Jag läser för tillfället "Vingklippt Ängel" av Berny Pålsson, "Girl, Interrupted" av Susanna Kaysen och någon selfhelpbok om ångest som jag mest skrattar åt...

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 1030
Currently Online:
Guest(s) 513
Currently Browsing this Page:
2 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL