October 25, 2003
Vad fan ska jag skriva nu?
Paniken motar sig på.
Eller är det panik?
Är det kanske bara mitt benzoberoeende som talar?
Jag behöver stesolid. Mitt liv. Jag måste bort från de här tankarna.
Usch, jag vet inte vad jag tänker, klassiskt tecken på panikångest.
Börjar få svårt att stava, benen hoppar som man har nervryckningar i dem hela tiden.
Vad är det som är fel på mig egentligen? Jag vet inte.
Jag hoppas att jag får ett svar på måndag och onsdag.
DBT låter bra. Hoppas jag får hamna i den gruppen.
Vill skära mig, men endå inte. Såren från imorse svider fortfarande. Jag vet att jag inte
borde, men endå så gör jag det. Varför?
Jag vet inte. Blodet som rinner. Det tar bort någonting, det lugnar mig...
Jag hatar att rakblad blir slöa så snabbt... Det är skitkasst.
Precis som allting annat. Det är totalt fucking jävla värdelöst.
Det finns fan inte mycket att leva för.
Jag borde egentligen ta tag i mitt jävla liv och göra något av det.
Fan, när jag tänker såhär så börjar svallningarna komma.
Magontet börjar.
Ångesten för att jag åt kommer.
Det här kommer fan inte jag att kunna avhjälpa själv.
Fem minuter till ger jag det.
Sedan äter jag medicin.
Har skiten inte släppt om fem minuter så äter jag medicin.
Min älskade stesolid och skit-theralenet. 10mg av varje. Får mer stesolid om det inte
hjälper. Har ätit 10mg stess tidigare idag, 10mg kanske räcker. Hoppas. Hoppas inte.
Jag är kär i de där vita tabletterna. Det är min drog. Det och blod.
Jag har sagt det förr, men rakblad, cigg och stesolid tar mig genom dagarna.
Och det är verkligen sant.
Jag orkar inte med det här mer. Två minuter kvar.
Sedan medicin.
Jag ska posta det här på NH.
Tja killar (Och ev tjejer, typ Fia.B).
Ni får ursäkta mitt otroligt kassa språk, men det är svårt när allting hoppar fram och
tillbaka.
Är det som står här ens förståeeligt?
Jag sitter här nu, lyssnar på Kent. Fyfan vad jag avskyr mig själv när jag mår såhär.
Kentnarkoman. Jävla pophora. Blä. Jag behöver cigg. Tack och lov att jag har en farsa som
betalar dem åt mig.
Nu skiter jag i att försöka hindra det, nu släpper jag lös allting. Jag kapar kedjorna.
Kom och ta mig då jävla cp-ångest!!! Ni ska fan i mig få en spark stesolid i röven så att ni
inte vet vad ni heter. Nu jävlar är det medicindags.
Fyfaaaaaaaaaaaaan.
JÄVLA ÅNGEST!
EDIT:
Ett tag senare (ingen aning om hur lång tid som gått):
Suttit ute och kedjerökt ett halvt paket, paniken går inte ner.
Fick 5mg stesolid till. Nu får skiten fan gå över. Kan stava någorlunda nu iaf.
Jag vet inte vad jag gör eller vem jag är, jag tror det här är käpprätt åthelvete. Jag tittar på tangentbordet men ser bara former och tecken. Känner inte igen mig. Jag vet inte vad jag ska göra.
Panik.
Den finns kvar. Den sitter som en jävla parasit i bakhuvudet.
Jag ska fan skära ut skiten.
October 25, 2003
Jerry wrote: Vad händer om du inte tar stesolid?
När jag får panikångest?
Då kan vad fan som helst hända, jag blir helt hysterisk och psykotisk, jag vet inte vad jag gör och bara springer runt runt i huset. Och självklart, skär sönder mig själv mer än vad jag gör annars.
June 17, 2005
verkar jobbigt som faan det där.
ta det lilla lugna va, du är endast 17 år du har LÅNG tid på dig att göra vad du vill av ditt liv, läste du inte om den där skit sköna gubben som var typ 78 år och studerade till läkare.
nästa gång du vill skära dig och mår dåligt skulle du inte kunna pröva med något annat istället typ göra armhävningar tills du stupar. vet inte om det jag tror stämmer att du skär dig för att dämpa ångesten men sen när du ser vad du gjort så får du ångest PGA att du skurit dig så är karusellen igång?
är nog bra att du lyssnar på lugna grejjer som kent eftersom du nog skulle bli mer galen av death/black metal som jag lyssnar mkt på, jag kan bli ganska eggad av det 🙂
stecolid är en drog, ganska så eftertraktade av narkomaner, kan du sälja om du behöver cash :). ne men det är bra att du har dom när du känner dig risig, prövat "lycko piller"? eller du kanske käkar såna med?
vad för annat får dig att lugna ned dig(inte skära dig). kan ju finnas något annat, jag kan känna mig lite panikisk ibland och rastlös och kan nervöst bara börja gå fram och tillbaka i rummet(jag är övertygad om att jag har nått litet fel). det som lugnar mig är att gå ut i världen där jag är fri, helst ska det vara kväll oxå, ibland känns det bra att hoppa upp på cykeln och cykla ur sig skiten så kommer man hem och känner sig lugn och av slappnad.
mina ben hoppar nästan hela tiden men det är nog för min kropp inte vet vad fetma är och sparande är. den är så ofta om jag ätit godis eller mat och inte gör av med energin på något vettigt så MÅSTE jag skaka med benen och kan även bli lite hyperaktiv och skrämma folk i min omgivning på ett komiskt vis 🙂
testat att läsa någon skön rysare eller du kanske gillar tjej böcker mer som min tjej som läser typiska tjej böcker, typ handlar om kärlek och shopping typ. dean r koontz skall det va 🙂
må väl!
September 22, 2005
Och jag tar bara huvudvärkstabletter om jag verkligen lider... röker inte och dricker inte, min kropp borde bara lika färsk som en bebis, minus det skadade knä jag drar på nu. 🙂
I alla fall, ge inte upp Tindy. Personligen beundrar jag att du klarat dig så här längt, jag tyckte det var jobbigt att sitta på akuten i 7 timmar för att få träffa en läkare som kunde ge mig en operationstid. Och då hade jag inte ens så ont. Så sitter du här med plågor som ingen borde behöva genomgå och du har tid till nästa vecka? Förstår inte hur de tänker ärligt talat. Visst, de fäljer nog alla möjliga regler och lagar, men de borde skrivas om jävligt snabbt. Jag kan ju säga att jag hellre hoppa runt på ett ben med skadad menisk i månader om det betydde att du fick hjälp på störten. Vafan, visst är det jobbigt att inte kunna röra benet något, men så länge det inte gör så jävla ont och man kan tänka klart så kan man ju fördriva tid med dator eller spel eller vad sjutton som helst.
Jaja, håll ut. Du har ju en tid till nästa vecka. Om jag var du så skulle jag skriva ut och ta med de texter du skrivit här. Tvinga någon att läsa dem så att de kanske får ett humm. De kan ju inte förstå vidden av detta om de skickar hem dig med medicin hela tiden.
October 25, 2003
Liten update:
Sket i alla mediciner igårkväll.
Var lite trögt att sova, och nu känns det verkligen att jag inte fått mina stesolid.
Orolig, ångesten sitter i och fy.
Men det gick.
Och framförallt, nu vid nedtrappningen så har jag mediciner kvar utifall det skulle gå åt helvete.
Inte många, men 10mg theralen, 10mg stesolid, 10mg stilnoct och 100mg remeron (egentligen heter den något annat och jag får den i depotablett. Den kanske var lite dum att strunt i, men men).
Vaknade för en halvtimme sedan. Nerblodad säng. Skära mig är mitt sömnmedel. Det är något som gnager i huvudet enda tills jag skär mig innan jag ska sova. Gör jag det inte kan jag inte sova, spelar ingen roll hur mycket medicin jag har i kroppen.
Beroeende av det också? Antagligen.
Har fått min morgoncigg iaf, och har så jag klarar dagen. Sedan måste jag ha mer cigg också. Får skylla mig själv, kedjerökte så pass mycket igår...
För för tillfället... ok. Farsan ska hjälpa någon släkting att köra hö, och eftersom han vägrar lämna mig ensam hemma så ska även jag med, trots att det är snorkallt ute och jag är förkyld. Ska sitta i bilen och lyssna på musik och röka hade jag tänkt. Farsan hatar när jag röker i bilen, så det kan bli intressant.
Usch, nu behöver jag mina mediciner... Måste väcka farsan.
October 25, 2003
Kort update:
Kört hö hela dagen.
Mått skit.
Fick en panikångestattack i bilen, fick 5mg theralen och 15mg stesolid (+5mg 1h senare), låste in mig i bilen, rökte igenom takluckan och läste. Skar sönder min vad.
Nu sitter jag här, skakig och jävlig, har lite stesolid och grejer undangömt, får se om det behövs eller om jag får av farsan...
Hans flickvän kommer över och ska äta med oss, så jag måste väl verka "normal", även fast hon vet vad jag går igenom...
EDIT:
Yay, här sitter man igen, mer sönderskuren, mer sårad, mer trasig.
Mer medicin.
+10mg theralen +5mg stesolid +10mg nozinan.
Det här kommer att bli en rolig kväll.
Middag med "familjen" nu.
Ska bli... intressant.
EDIT 2:
Totalt på tre timmar:
30mg stesolid
30mg Theralen
20mg Nozinan
20mg stilnoct
Nu börjar det bli roligt.
Ångesthelvete, nu ska du DÖ!
June 17, 2005
satan va du knaprar piller, lär ju få skön abstinens av det där, min polares brorsa var knarkare, sen när han bestämde sig för att sluta med allt skit så låg han o skakade i sängen i ca 2 veckor, och då slutade han med allt tvärt, så trappa ned så det inte blir för jobbigt. han har lite tal problem PGA drogerna och så får han EXTREM ångest och döds ångest ca 1 timmer varje dag, och det finns inget han kan göra för att få bort det annat än vänta, men droger kommer han ALDRIG börja med igen iallafall!
shit att du måste skära dig hela tiden, skulle inte klara det att se mitt kött uppskärt och blödande. har du prövat något alternativ som jag nämnt tex träning! pröva kan man ju alltid.
hur mkt blod förlorar du ungefär, tuppar du av av blodförlusten?
fattar att du e totally pizzed off på ångesten men att ta en överdos och riskera att dö är inte speciellt bra!
hoppas verkligen att du får någon hjälp snart! vad händer angående det då?
finns inget som heter normal, för mig kanske det är fullt normalt att döda tusentals människor med kärnvapen varje dag 🙂
börjar det bli kallt, tycker jag inte, fast jag bort ju i sthlm, vart bor du, norrut misstänker jag eller så är du frusen av dig?
faan jag som tyckte du började känna dig bättre förut, du skrev TOM en smilie men nu måsr du skit igen hmm önskar det fanns något man kan göra så du mår bättre? jag tänker så det knakar men kommer ingen vart, synd att man inte var en proffisionel psykolog i dessa situationer när man verligen vill hjälpa någon.
är nästan på gränsen att jag blir irriterad på mig själv för jag inte kan komma på något uneversal ord som jag kan säga till dig så allt blir bättre...men det finns tyvärr inte...men man skall aldrig säga aldrig.
finns det något som "triggar" dina ångest attacker?
fortsätt kämpa! när det känns som värst får du väll kolla på den fina bilden du fått(om ändå jag kunde rita så fint) och tänka på att det är många som bryr sig om dig, även om vi inte är där hos dig!
October 25, 2003
addeee wrote: fortsätt kämpa! när det känns som värst får du väll kolla på den fina bilden du fått(om ändå jag kunde rita så fint) och tänka på att det är många som bryr sig om dig, även om vi inte är där hos dig!
Jag har den som bakgrundsbild. Och det hjälper.
Btw, pillerna igår var inte direkt på ordination, jag sparade lite och försökte ge ångesten en spark i magen, men det enda jag fick var minnesluckor och skit.
Suck.
June 17, 2005
bra att den hjälper!
överdosering är inte det bästa, ångesten blev nog tyvärr inte avskräckt.
själv e jag ganska glad idag, vet inte varför? borde inte vara det, missade fikat och fastnade på min klaustrofobiskt lilla arbets plats från 7 till 12. :)!
du är ofta uppe tidigt ser jag, hur kommer det sig då, gillar du inte att sova, jag kan sova väldigt länge när jag e ledig, ibland till 2-3 på dagen om det vart hårt i veckan.
ta det lungt, slappna av, har du prövat typ yoga eller något annat som skall lugna kroppen(och förhoppningsvis själen)?
vad skall du äta idag då, jag har ätit någon form av älg tror jag iallfall, vet inte vad det blir sen...
January 12, 2004
Tindy wrote: [quote=addeee]fortsätt kämpa! när det känns som värst får du väll kolla på den fina bilden du fått(om ändå jag kunde rita så fint) och tänka på att det är många som bryr sig om dig, även om vi inte är där hos dig!
Jag har den som bakgrundsbild. Och det hjälper.
Btw, pillerna igår var inte direkt på ordination, jag sparade lite och försökte ge ångesten en spark i magen, men det enda jag fick var minnesluckor och skit.
Suck.
hur svårt det än är så bryt aldrig ordinationen, det kommer bara att göra att du mår sämre en längre tid i slutändan.
Det blir mycket svårare att hitta rätt dos och rätt medicin till dig om du gör så.
October 25, 2003
Klockan är halv 10 på morgonen.
Fått min morgoncigg. Eller tja, det blev en och en halv.
Läste lite ur Girl, Interrupted. Boken är så otroligt mycket annorlunda än filmen.
Sitter här nu, vet inte vad jag ska göra.
Tror farsan sover. Eller jag gissar på det. Jag vet inte ens om han är hemma. Bilen är hemma, och hans sovrumsdörr är stängd. Måste ha mediciner, men orkar inte väcka honom.
Psyk igår var... intressant. Fick göra en massa konstiga tester. Eller ett konstigt test rättare sagt. Tittade på bilder och fick berätta historier om dem. Allting jag sade var deprimerande, barnmisshandlande och sjukt.
Jag är nog verkligen sjuk.
"Mitt" psyk idag klockan 2. Vi får se hur det går. Antar att det går bra. Ska bara gå igenom matlistan. Före det ska jag fixa igång Wlanet här hemma och jag och farsan ska köpa överspänningsskyddade grenuttag att ha alla datorer och grejer på. Efter det så ska jag skriva av en miljon sångtexter åt farsan och sno ett antivirusprogram från farsans jobb.
Sedan vet jag inte.
Borde kanske ringa min "flickvän". Men vet inte om jag orkar. Vi får se.
Fan, det har tagit 10 min att skriva det här lilla. Dåligt seg i skallen jag är.
Uscha.
Hur jag mår?
Jag vet inte.
Känner inte efter på mornarna. Tack och lov.
Har en del rätt djupa nya skärsår. men de läker väl. Skitsamma.
Orka bry sig.
(Skrev det här imorse precis när jag vaknat)
February 23, 2004
Ja jag anser precis som Delph1 att det verkar gå framåt för dig , små steg mot en ljusare framtid. Jag tror att jag talar för många här att vi verkligen vi se dig må bättre , en glad och kry Tindy är en tillgång för många , inte bara här på NH utan även för folk omkring dig.
Så stå på dig och försök ta dig igenom detta,
/Hexxy
October 25, 2003
obelix wrote: [quote=Tindy] Tittade på bilder och fick berätta historier om dem.
om det är vad jag tror det är så är det testet ruggigt korrekt.
har gjort det själv.
Berätta mer om det (om du vet alltså)?
Jag vet inte riktigt om det går framåt, jag blir otroligt lätt stressad och lättirriterad av Hermolepsinet jag får för humörsvängningarna, och zoloften får mig bara att må sämre... Fortfarande.
Men vi får se.
Åt något håll går det väl...
January 12, 2004
Tindy wrote: [quote=obelix][quote=Tindy] Tittade på bilder och fick berätta historier om dem.
om det är vad jag tror det är så är det testet ruggigt korrekt.
har gjort det själv.
Berätta mer om det (om du vet alltså)?
Jag vet inte riktigt om det går framåt, jag blir otroligt lätt stressad och lättirriterad av Hermolepsinet jag får för humörsvängningarna, och zoloften får mig bara att må sämre... Fortfarande.
Men vi får se.
Åt något håll går det väl...
vet inte mer om testen än vad du gör egentligen, om det är samma.
skillnaden är att jag har fått mitt svar, och det var löjligt korrekt...
2 Guest(s)