February 11, 2004
Mind wrote: [quote=Arne_Garflak]Ett gäng alvedon och sen dricka massor borde hjälpa.
Bastu kanske är en bra idé?
alvedon som drar ner kropstemperaturen och sedan basta som drar upp den igen. makes no sense
lite hjälper det nog att, tror bestämt att alvedon, o diverse tabletter är inflamationshämnande
October 25, 2003
Xuestor wrote: dra i dig 4 alvedon innan du drar te jobbet, ta sedan vid behov 🙂 funkar bra ibland för mig...
När jag verkligen MÅSTE göra nåt när jag är sjuk så brukar jag ta ett par tradolan/treo comp.
Har en hel del sådana tabletter för svåra smärtor.
Du känner absolut ingenting på ett par timmar, och du känner dig jättefrisk.
Men sedan stupar du direkt och kan typ inte gå 😉
February 12, 2003
MrWeizel wrote: [quote=Neam]Ta varmt vatten i en djuptallrik, släng i en klick Vicksalva/Tigerbalsam (samma sak?).
Luta dig över och lägg en handuk över huvudet så att ångorna inte smiter ut,
sedan bara att sitta och andas in.
Jag vill se dig stryka på tigerbalsam under näsan istället för Vicks :bgrin:
Jag brukar dra på ett lager tigerbalsam på överläppen för att känna den goda doften (pensionärsvarning).
Men runt ögonen kan det börja svida.
August 11, 2002
Lite tigerbalsam och vaselin och du kommer klara hela natten 😛
Men iaf, för att bli snabbt frisk så brukar jag när jag märker att jag blir lite snuvig eller whatever, så motionerar jag mer eller mindre, sen dega och tycka synd om sig själv, jag vet inte om det funkar för andra men för mig går det nästan alltid.
April 6, 2003
Har just spenderat senaste 3 timmarna på Södersjukhuset. Vaknade i kväll med helt igensvullen hals. Kunde inte andas.
Efter 2h väntetid blir det min tur, de kollar och säger sedan att jag måste åka till Karolinska i stället för att skära bort halsbölder. Orka... tog taxi hem i stället.
Farsan som är Doktor säger att det bara är vanlig halsfluss, blir till att gå till vanliga Vårdcentralen i morgon i stället.
Kul natt...
September 28, 2003
rök en braja på morrnen innan jobbet! känns skitbra när man är lite täppt/har svårt att andas har jag...ehm.....hört :whops: 😛 Nu kan du ju dra en två citadon så orkar du inte stå eller göra nått alls, eller sätta på dej en ögonbindel och bänka dej under en massa filtar, blöt en handduk med varmvatten lägg den på halsen eller gå ut o gå med en massa kläder på dej 🙂 lycka till
April 6, 2003
DiDi wrote: Varför kan du inte vara hemma från jobb?
Man kan ha 6 sjuktillfällen per 12-måndaersperiod. Jag hat typ 20 :cy:
Vid fler än 6 så ska det bli en utredning, men min chef har varit schysst och struntat i det, men han blir mer och mer gramse.
Jaja, får ett sjukintyg nu ivf så då är det lugnt 🙂 Åka till Vårdcentralen och skära upp hela halsen 😮
Wish me luck...
3 Guest(s)