February 15, 2003
Du ska naturligtvis verka lite fundersam över ifall det verkligen är rätt jobb för dej.. Fråga lite extra om lönen och rynka på näsan lite.. Försök ge intrycket att du är alldeles för överkvalificerad för jobbet.
Gissningsvis ligger lönen runt 15-16 000:-/mån.
OBS! Har du inget munläder skall du inte använda det här tipset.
ASUS M5A97 - AMD FX-6300 6-core - 12 GB Corsair DDR3 - Gigabyte 7790 2GB GDDR5 - Några TB HDD
Inte så flitig besökare på forum numera, intresset för hårdvara och datorer har minskat rejält. Mer om mej på min SD-kritiska blogg på: http://www.christer.gunnarsson.biz
January 7, 2006
ilg@dd wrote: Du ska naturligtvis verka lite fundersam över ifall det verkligen är rätt jobb för dej.. Fråga lite extra om lönen och rynka på näsan lite.. Försök ge intrycket att du är alldeles för överkvalificerad för jobbet.
Om det är enklare jobb, vill ingen anställa någon som är överkvalificerad. Någon som är överkvalificerad byter jobb så fort som möjligt, och därför kostar det mer än det smakar att anställa någon so ska läras upp och sedan sticker så fort som möjligt.
July 10, 2003
klä dig i "normal" klädsel, dvs inga nitar och läder osv 😛 skaka hand, ögonkontakt, ha ett par frågor att ställa när han frågar om du har några frågor. ta inte upp lönen själv, har det inte kommit på tal föräns mötet är slut så kan du nämna det. var förberedd på frågor han kan tänkas ställa, som t.ex varför just du ska ha jobbet etc etc.
June 1, 2003
ta reda på lite fakta om företaget är alltid bra så att du vet vad dom sysslar med och vad som är på gång....
Kallprat om väder och vind är alltid bra...
man kan aldrig ljuga för mycket...
är det snygg kvinnlih interjuvare så fråga om ni ska fortsätta prata hemma hos dig...det gillar dom
hULt0 wrote: [quote=ilg@dd]Du ska naturligtvis verka lite fundersam över ifall det verkligen är rätt jobb för dej.. Fråga lite extra om lönen och rynka på näsan lite.. Försök ge intrycket att du är alldeles för överkvalificerad för jobbet.
Om det är enklare jobb, vill ingen anställa någon som är överkvalificerad. Någon som är överkvalificerad byter jobb så fort som möjligt, och därför kostar det mer än det smakar att anställa någon so ska läras upp och sedan sticker så fort som möjligt.
Min uppfattning är iaf att telefonnissar skriker dom efter.. Såna jobb och försäljningsjobb ska man spela svåråtkomlig för, telefonföretag räknar för övrigt inte med att folk stannar länge, det är en del av affärside'en. Iaf de flesta, på anledning av att det är ett körigt jobb och entusiasmen försvinner fort och du tappar sugen ganska snart. Lika med telefonförsäljning.
ASUS M5A97 - AMD FX-6300 6-core - 12 GB Corsair DDR3 - Gigabyte 7790 2GB GDDR5 - Några TB HDD
Inte så flitig besökare på forum numera, intresset för hårdvara och datorer har minskat rejält. Mer om mej på min SD-kritiska blogg på: http://www.christer.gunnarsson.biz
November 22, 2001
Googla lite så får du fram sidor som samlat standardfrågor.
T ex "Var ser du dig själv om 5 år"
Den har kommit på alla intervjuer jag varit på.
"Vad tror du att du kan tillföra företaget" osv.
Läs igenom alla frågor du hittar o fundera lite på vad du ska svara.
Klä dig propert, hellre överklädd än underklädd.
Var i tid, men inte för tidig.
Var ren. (något man kan tycka är självklart, men jag har hört om en del stjärnor som kommit smutsiga och barfota)
1 Guest(s)