July 27, 2002
Jag kanske är hundra år efter men tänkte ändå sprida detta vidare. Hoppas någon inte vet om det.
Skitsmart webradio där man skriver in sin favoritartist och sedan spelar den låtar som är ungefär lika, alltså liknande band.
Man (kan) hämta hem en client där man kan använda den direkt utan att behöva vara inne på hemsidan.
Hursomhelst så lär programmet sig vad du gillar, och man kan sedan gå och redigera vad man inte gillar, så din musikstil blir mer och mer speciferad..
Finns andra finesser också, söka igenom index på din dator, eller använda ipod. Jag kör dock bara via radion.
Vettetusan hur de funkar förresten, om de har ett par hundra radios de streamar ifrån och en bra indextjänst. Hursomhelst funkar det grymt bra.
February 12, 2003
Jag har provat en massa såna där "mata in ett band du gillar så plockar vi fram något liknande" och kommit fram till att det är idioter hela bunten, eller att jag har för obskyr och selektiv musiksmak. För det sista jag vill höra när jag skriver att jag lyssnar på t.ex. Behemoth är tamigfan Dimmu Borgir.
January 4, 2003
Mean Machine: last.fm funka så att användarna sätter såkallade tags på band som de tycker representerar det bandet, typ death metal, power metal, rap, hiphop whatever. Liknande artister funktionen söker sedan upp andra band som har liknande tags o visar dessa i den listan.
Så det är snarare användarna som har fel :p
2 Guest(s)