March 11, 2003
Tips 1. Drick ett glas vatten för varje annat glas du dricker, redan under kvällen.
Tips 2. Ställ fram 1 liter valfri dryck + Treo brevid sängen, innan du går och lägger dig.
Tips 3. Undvik rökiga miljöer om möjligt, och framför allt eget intag av tobak.
Tips 4. Undvik personer av det motsatta könet. De ger en huvudvärk utan att mixas med alkohol....:)
January 23, 2002
Vatten medans man super funkar rätt bra, alltså att även dricka lite vatten under kvällen.
Ett annat tips är nåt med salt.
Typ att man ska ta lite salt när man kommer hem innan man går å lägger sig eller nåt sånt.
Obs! Jag har inte läst igenom hela tråden så någon kanske redan har skrivit mina tips.
July 8, 2003
Kamelryttarn wrote: Vad sägs om att INTE supa skallen av sig??? Det är bara 14isar som super skallen av sig.
Därför att jag är aldrig ute och festar längre och de gånger jag brukar vara det så är tjejen med. Och då måste man vara civiliserad, detta är en av de få gånger jag kan supa skallen av mig. =)
July 8, 2003
denstore wrote: Tips 1. Drick ett glas vatten för varje annat glas du dricker, redan under kvällen.
Tips 2. Ställ fram 1 liter valfri dryck + Treo brevid sängen, innan du går och lägger dig.
Tips 3. Undvik rökiga miljöer om möjligt, och framför allt eget intag av tobak.
Tips 4. Undvik personer av det motsatta könet. De ger en huvudvärk utan att mixas med alkohol....:)
Det där blir ju ingen fest längre. Fest är det när man bara super som fan till man däckar. Då mår man gott. =)
January 5, 2002
Ehm... Mitt trick:
En pizza innan man börjar
Bara fin och ren sprit (dvs ingen likör, whisky, konjak osv)
Drick lite vatten innan du lägger dig, behöver ju inte överdriva.
Jag blir inte bakis längre, huruvida det beror på det här vet jag inte, men jag skulle tro det.
March 11, 2003
snyde wrote: Ehm... Mitt trick:
En pizza innan man börjar
Bara fin och ren sprit (dvs ingen likör, whisky, konjak osv)
Drick lite vatten innan du lägger dig, behöver ju inte överdriva.Jag blir inte bakis längre, huruvida det beror på det här vet jag inte, men jag skulle tro det.
E du inte klok?!?! En fylla utan brun sprit är ju som förspel utan.......:)
February 21, 2003
fastbullit wrote: vänta bara på ogrebeast han kan sånt här
Är jag fylleexpert nu? :cy:
Jaja hehe. Något som ALLA missat har missat här är sättet man super på. Det som brukar funka bäst är som några sagt här innan:
FÖRE: Ordentlig mat som får igång magen någon timme eller två innan man börjar dricka. Inte så mycket vätska dock, utan mat med fibrer, fett och kolhydrater.
EFTER: Gå på toa och töm blåsan så mycket man kan. Därefter minst en halvliter vatten samt något att äta med filmjölk till. Bäst är fiberrikt som t ex mörkt bröd, men som innan så är det bra om man äter nåt lite tyngre också. Man måste göra sitt bästa för att få rätt balans på magsafterna igen. Sen bums i säng så kroppen kan börja att ta igen sig.
Men nu till
UNDER: Den största fällan är att folk blandar eller går på tungspriten direkt. Det är just uppstarten som är avgörande för hur "ren" hela fyllan kommer bli samt avgör OTROLIGT mycket hur bakfyllan kommer bli. Detta är dessutom väldigt olika vad som funkar bäst hos olika personer. Vissa börjar med cider, vin eller öl. Jag börjar själv med en flaska vitvin och går därefter på groggar och håller sedan igång fyllan med shottar. Här handlar det alltså om att pröva sig fram. Men börja inte med ren sprit eller blanda för mycket. För det fuckar upp magen totalt.
Fick rycka in här istället för Hauk som t o m är med i Fyllestyle hehe 😀
January 17, 2004
Grunda ordentligt, kött är bäst 😉 Drick _MYCKET_ vatten till maten!
I mitten av förfestandet kan du svepa någet pint med vatten ocksp
Kör på en ganska lång föfest med segt drickande, och en rejäl boost precis innan ni drar ner på krogen (inte för själva fyllans skull, mer för plånbokens.. (student...)). Vatten när du kommer hem, undvik att käka då 😉
Sen finns det en gudagåva kallad Citron-Treo (citron funkar bättre än vanliga.) två eller tre sådanna dan efter håller dig i trimm.
annars finns det en del tips på http://www.bakisguiden.nu
1 Guest(s)