July 27, 2002
Rekommenderar också kolozzeum. Grymt duktigt folk där!
Läkare, kostskribenter och proffsstyrketränare.
Du vill öka i vikt men vill göra det på ett nyttigt sätt?
Ja du vet väl vad som är nyttigt, fullkornsprodukter etc. 🙂
Att en pizza etc, slinker ned ibland, gör inget. Så länge basen är bra.
Om du behöver hjälp kan du adda mej på msn, jag är glad att hjälpa till om du har någon fråga.
Har själv gått ned 45 kg och läst kost- och näringslära + näringsfysiologi på min fritid i över fyra år. Även satt upp program till folk runtomkring mig för både viktnedgång och uppgång.
November 22, 2001
hULt0 wrote: [quote=Poontus]att sluta konditionsträna var det dummaste jag har hört.
jättekul att vara lite biffigare men inte orka springa till buss hållplatsen om det behövs.
Personer med bra kondition bränner mer energi, därför är det inte bra att ha för bra kondition om man ska "biffa till sig".
Man får en viss konditionsträning även även av styrketräningen, men mest är det för att ren konditionsträningen kommer motverka styrketräningen genom att förbränna den energin som behövs för att bygga muskler / gå upp i vikt.
Bulk och deff talas det om i sammanhanget, bulk så äter o bygger du du upp dig, deff så bränner du bort det överflödiga fettet.
Och som delphi sa, det finns bra och dåligt fett. Ät nyttig mat, men ofta och stora portioner.
January 12, 2004
hur är du byggd?
Jag tex är 190 cm, har ett bröstmått, när jag är smal, på ca 130 cm och är ca 80 cm mellan axlarna.
Det hela hänger även en del på hur man är byggd.
Vissa är smala och lägger på sig därmed smala muskler, medans vissa har enklare att få lite mer "bulkiga" muskler.
February 12, 2002
obelix. är nästan 110 över bröstet och ca 55 över axlarna om jag mätte rätt där. Men asså 80 cm över axlarna! Hur fasiken ser du ut? :cy: (Om jag mätte på rätt sätt vill säga) Är 85 cm runt midjan över naveln.
Ser väl ut något i stil med bilden jag skickade till kära ilg@dd som han skulle ha till sin privata runkpåse. http://img177.imageshack.us/im.....ld2xx0.jpg
Callister, det skulle vara jätte tacksamt med lite hjälp! 🙂 Jag är som sagt 188 lång, väger ca 85 har måtten som står ovan.
Kan inte mycket men vill lära mig så jag kan bygga muskler men ändå fila på midjemåttet. Vad skall jag ha för enerigintag en vanlig dag och en dag då jag tex kör ett 1,5h's hårt styrkepass?
kolozzeum var ett bra ställe ja! Fanns massor där att läsa. 🙂
July 27, 2002
Json_81 wrote: [quote=hULt0][quote=Poontus]att sluta konditionsträna var det dummaste jag har hört.
jättekul att vara lite biffigare men inte orka springa till buss hållplatsen om det behövs.
Personer med bra kondition bränner mer energi, därför är det inte bra att ha för bra kondition om man ska "biffa till sig".
Man får en viss konditionsträning även även av styrketräningen, men mest är det för att ren konditionsträningen kommer motverka styrketräningen genom att förbränna den energin som behövs för att bygga muskler / gå upp i vikt.
Bulk och deff talas det om i sammanhanget, bulk så äter o bygger du du upp dig, deff så bränner du bort det överflödiga fettet.
Och som delphi sa, det finns bra och dåligt fett. Ät nyttig mat, men ofta och stora portioner.
Hulto: det är ju inte konditionen i sig som förbränner energi.
Person 1 med dålig kondition bränner ungefär lika mkt energi som person 2 med sämre kondition, under ett likvärdigt cardiopass. Man kan inte dra ett likhetstecken mellan ansträningsgrad och förbränning eftersom människor har olika fördelar (kondition) i detta fall. Exempel: Bara för det är 5 gånger jobbigare att gå hem från ICA Med två tunga kassar, så förbränner du inte i närheten av 5 gånger mer energi.
Json_81
För seriösa styrketränare som vill uppnå maximal muskelbyggning så stämmer det. Men det är inget som direkt appliceras på den vanlige svensken. En kombiation är att föredra om man vill ha en "snygg" kropp.
Mer i: Concurrent Strength and Endurance Training: From Molecules to Man. Medicine & Science in Sports & Exercise. 38(11):1965-1970, November 2006
1 Guest(s)