July 18, 2003
Hej!
Ska köpa en bil för max 20 000 kr men helst så billigt som möjligt. Kommer endast användas för kortare resor 2-3 gånger i veckan. Ska vara en billig bil att äga, helst bensinsnål och om det inte är för mycket begärt en halvkombi/kombi. Behöver få plats med en surfbräda på 220 cm i inuti bilen alt takräcke.
Några förslag?
Edit:
T.ex En Skoda Fabia?
http://www.blocket.se/stockhol.....0&w=3
December 31, 2001
Billiga delar och är byggd som en tank, stor invändigt för din bräda.
Kör du kortare resor så skulle inte jag hänga upp mig så mycket på förbrukningen.
Men Skoda/Kia är det sista jag skulle köpa.
Tar lätt en bil som rullat 20.000-30.000 mil längre än en Skoda/kia i samma prisklass
June 3, 2001
Leta efter en välskött Toyota, GÅR o få tag i i den prisklassen. Med lite tur så har du bil många år framöver för dom pengarna i så fall.
Fick själv tag i en 1998 våren 2009 som gått 5000mil o va fullservad, gav 12.500kr
Men d va REN tur. 😛
Har kvar den än och har gått billiga o problemfria 10.000mil sen dess 😀
Typ:
Toyota Corolla | Skåne
Toyota paseo 1.5 | Skåne
Toyota Carina E 1.8 XLi | Skaraborg
osv...
May 14, 2003
Jag skulle kolla vilka bilar som "stannar"minst har för mig att vw och toyota är bland de bättre. Dock har säkert försäkringbolagen bra siffror. Du kan ju vara fräck maila dom. Fråga vilken årsmodell har minst fel eller tvärt om. Sen kan det faktiskt vara billigare med en dyrare bil gällande försäkring, bensin etc. Men som någon har sagt kian är väl prisvärd. Vet dock inte mycket om att köra den.
Jag skulle nog hellre ta ett lån om du inte har summan köpa en lite bättre bil och spara in på rep kostnadera.
January 1, 2002
PhR34k;1287789 wrote: För gudsskull köp inte en Skoda! Vill du ha driftsäkert så köp Honda eller Toyota. Vill du ha komfort och kör glädje köp VW. Vill du ha mkt bil för pengarna så köp Volvo och Saab.
Skoda består av VW-delar nu så du får gärna skriva något mer specifikt..
Annars är en Toyota Carina II (föregångaren till E) ett alternativ..
July 28, 2003
Fenix;1287794 wrote: Skoda består av VW-delar nu så du får gärna skriva något mer specifikt..
Annars är en Toyota Carina II (föregångaren till E) ett alternativ..
Jo det argumentet har man hört tidigare. Men jag har haft Skoda och VW samt Audi. Och skoda må ha samma delar men det skiljer på kvalitet. Prova en VW och prova sedan en Skoda och säg till mig att de e samma bil.
1 Guest(s)