February 17, 2004
Är lite matintresserad och brukar testa olika maträtter när jag får tid över. Om ni har tips på en riktigt god och fin måltid som kan användas vid speciella tillfällen, ange gärna (förrätt), huvudrätt, efterrätt och eventuell Vinsort. Här är mitt tips:
förrätt: ----
huvudrätt: Ugnsbakad lax (alla Jamie Oliver) med Risotto och ett gott vin
Efterrätt: Tirami su + espresso
Mums säger jag 🙂
Ange gärna länk på receptet till maträtten ni föreslår.
/Dani
Porterstek med kokt potatis är en höjdare.
Åsså en smarrig Äppelkaka till efterrätt.
😛
ASUS M5A97 - AMD FX-6300 6-core - 12 GB Corsair DDR3 - Gigabyte 7790 2GB GDDR5 - Några TB HDD
Inte så flitig besökare på forum numera, intresset för hårdvara och datorer har minskat rejält. Mer om mej på min SD-kritiska blogg på: http://www.christer.gunnarsson.biz
January 6, 2006
August 9, 2005
Gjorde en rätt simpel men god rätt till kvällsmat idag, brukar inte vara så ofta jag lagar mat, men det blev riktigt gott.
Tog och fräste färska championer, hackad gul lök och bacon. Sedan på med 2 dl creme fraiche och låt det koka lite. Sen på med lite soya och lite salt och lite peppar. Låt det puttra på låg värme i några minuter. Sen servera med nykokt färsk pasta. Mums!
March 4, 2002
Lax på bädd av vitvinsbaserad hummerstuvning med pressad potatis.
Fixa i ordning laxen i fina kotletter, lägg det i en grillpanna med olja i.
Koka potatisen.
Köp en hummer, töm den på köttet. Häll vin i en kastrull, lägg i skalet som blev över från hummern, koka det ett tag. Sila sedan bort hummervinet. En ny kastrull: Häll på "hummersåsen" lägg i lite fräst lök och stjälkselleri. Låt det puttra ett tag tills det reducerats till ungefär hälften. Häll på grädde, lite hummerfond (döda dock inte den naturliga smaken). Låt det puttra, krydda lite. På slutet häller du i köttet.
Pressa potatisen.
Servera på en fin tallrik gärna med lite pesto runtomkring kanten!
December 15, 2004
ilg@dd wrote: Porterstek med kokt potatis är en höjdare.
Åsså en smarrig Äppelkaka till efterrätt.
😛
Haha! 😀 Jag hade skrivit det innan, men fick error när jag tröck på skicka och sen orkade jag inte riktigt trycka igen. 🙂
Porterstek är riktigt hyvens, men kanske inte världens grymmaste och minnesvärda festmiddag.
February 12, 2003
Joni^ wrote: [quote=Mean Machine][quote=blurg]Det godaste är ändå när man har fångat sin egen mat.
Sant, min granne ser rund och god ut.
schyssta lökar?
Lök är inte riktigt min grej. Men för att klargöra, det är inte korv heller.
Mer åt biff-hållet, om vi säger så. Alla gillar biff. 🙂
1 Guest(s)