Tips på födelsedagspresent till flickvänen!|Allt mellan himmel och jord|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope

Match

Forum Options

Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
Tips på födelsedagspresent till flickvänen!
Bennos
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 256
sp_UserOfflineSmall Offline
1
December 23, 2004 - 6:16 pm
sp_Permalink sp_Print

Jag hade tänkt låta en tecknare måla av en bild på mig och flickvännen när vi kramas (jag kan själv inte måla, annars hade jag mer än gärna gjort den själv). Men det känns lite tomt och bara ge henne teckningen utan hur ska jag göra, ska jag rama in den eller göra något annat? Ska köpa några andra presenter också men kommer inte på några har ni några tips eller?

Sen ska jag köpa doftljus till kvällen någon som vet vart man kan köpa sådana?

/Ben

Andreas Galistel
Member
Medlem
Forum Posts: 16287
803911
December 23, 2004 - 6:18 pm
sp_Permalink sp_Print

Bennos wrote: Jag hade tänkt mig låta en tecknare måla av en bild på mig och flickvännen när vi kramas. Men det känns lite tomt och bara ge henne teckningen utan hur ska jag göra, ska jag rama in den eller göra något annat? Ska köpa några andra presenter också men kommer inte på några har ni några tips eller?

Låter som en underbar idé enligt mig. Orginell och i allra högst grad personlig.

Sätt den i en sån där ram utan kanter med bara glas så har du nog en riktigt fin sak 🙂

//Andreas

CoLiC
Member
Medlem
Forum Posts: 3697
803915
December 23, 2004 - 6:21 pm
sp_Permalink sp_Print

Jag kommer alltid att förespråka sexleksaker i sådana här sammanhang, eller en jäkla stor bukett blommor om det är en tjej vars trosor uppskattar sådant.

Bennos
Kommer du hit ofta?
Medlem
803917
December 23, 2004 - 6:21 pm
sp_Permalink sp_Print

Delph1 wrote: [quote=Bennos]Jag hade tänkt mig låta en tecknare måla av en bild på mig och flickvännen när vi kramas. Men det känns lite tomt och bara ge henne teckningen utan hur ska jag göra, ska jag rama in den eller göra något annat? Ska köpa några andra presenter också men kommer inte på några har ni några tips eller?

Låter som en underbar idé enligt mig. Orginell och i allra högst grad personlig.

Sätt den i en sån där ram utan kanter med bara glas så har du nog en riktigt fin sak 🙂

//Andreas

Det låter faktiskt som en bra idé. Egentligen har jag en "dikt" här som hon skrev då hon var 10 år gammal. Skulle vilja brodera den på en kudde eller liknande men jag har inte sett något företag som sysslar med sådant. Vet du något om det?

Pojo
Member
Medlem
Forum Posts: 2239
803918
December 23, 2004 - 6:22 pm
sp_Permalink sp_Print

Bennos wrote: Jag hade tänkt låta en tecknare måla av en bild på mig och flickvännen när vi kramas (jag kan själv inte måla, annars hade jag mer än gärna gjort den själv). Men det känns lite tomt och bara ge henne teckningen utan hur ska jag göra, ska jag rama in den eller göra något annat? Ska köpa några andra presenter också men kommer inte på några har ni några tips eller?

Sen ska jag köpa doftljus till kvällen någon som vet vart man kan köpa sådana?

/Ben

Har en tavla här hemma som är målad av ett kort på mig som liten.
Bilden blir bra mycket intressantare och åtminstone jag skulle uppskata såna presenter.

Jag tycker dock att du inte behöver flera presenter, för en sån present är så fin att den räcker bra.

Bennos
Kommer du hit ofta?
Medlem
803921
December 23, 2004 - 6:23 pm
sp_Permalink sp_Print

CoLiC wrote: Jag kommer alltid att förespråka sexleksaker i sådana här sammanhang, eller en jäkla stor bukett blommor om det är en tjej vars trosor uppskattar sådant.

Nja, det är nog inte det första jag tänker på att köpa när jag vill vara lite romantisk faktiskt.

Ctrl
Varberg
Member
Medlem
Forum Posts: 10355
803925
December 23, 2004 - 6:23 pm
sp_Permalink sp_Print

Ett raff-set är aldrig fel att titta på. Nje skämt åt sido. Tycker du tänkt ut det bra. Antingen som Delph1 säger eller
med en diskret silver eller svart metallram runt om. Beror på färgerna i motivet.

“Never argue with an idiot. They will only bring you down to their level and beat you with experience.”

BelGarath
Member
Medlem
Forum Posts: 3611
803926
December 23, 2004 - 6:25 pm
sp_Permalink sp_Print

Jag kommer i alla fall köpa ett par duntofflor mysdeluxe 6000 åt min 🙂

Andreas Galistel
Member
Medlem
Forum Posts: 16287
803927
December 23, 2004 - 6:25 pm
sp_Permalink sp_Print

Bennos wrote: [quote=Delph1][quote=Bennos]Jag hade tänkt mig låta en tecknare måla av en bild på mig och flickvännen när vi kramas. Men det känns lite tomt och bara ge henne teckningen utan hur ska jag göra, ska jag rama in den eller göra något annat? Ska köpa några andra presenter också men kommer inte på några har ni några tips eller?

//Andreas

Det låter faktiskt som en bra idé. Egentligen har jag en "dikt" här som hon skrev då hon var 10 år gammal. Skulle vilja brodera den på en kudde eller liknande men jag har inte sett något företag som sysslar med sådant. Vet du något om det?

Min mor gjorde sånt förut 🙂

Gör det själv. Det är inte svårt. (har själv gjort det ;))

Hjälper dig gärna om du vill 🙂

Om det ser lite nybörjaraktigt gör definitivt inget, förhöjer bara känslan av att det är något du gjort åt henne.

"Chicks dig stuff made by men" 8)

//Andreas

SuperNova
Member
Medlem
Forum Posts: 3839
803935
December 23, 2004 - 6:36 pm
sp_Permalink sp_Print

Köp aldrig blommor till en tjej...
När en tjej får en bukettblommor tänker hon "jahapp nu har han vart otrogen"

Sött genomtänkt fungerar alltid...
Det där med teckningen lät asbra!

Dry_Ice
Member
Medlem
Forum Posts: 2611
803942
December 23, 2004 - 6:47 pm
sp_Permalink sp_Print

Knalla ner på stan och ett par örhängen, En stor röd ros, samt bjud ut henne på en fin resturang samt gå på bio efteråt,

Så skall min filickväns födelsedag se ut... (om 1 månad..)

Tindy
Member
Medlem
Forum Posts: 5044
803949
December 23, 2004 - 6:54 pm
sp_Permalink sp_Print

BelGarath wrote: Jag kommer i alla fall köpa ett par duntofflor mysdeluxe 6000 åt min 🙂

Vilken fin ide, hon kan behöva det:
http://www.gothgoose.net/image.....bitol2.jpg

(NHU 😉 )

Captain_Anarchy
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 281
803954
December 23, 2004 - 7:04 pm
sp_Permalink sp_Print

Tindy wrote: [quote=BelGarath]Jag kommer i alla fall köpa ett par duntofflor mysdeluxe 6000 åt min 🙂

Vilken fin ide, hon kan behöva det:
http://www.gothgoose.net/images/phenobarbitol2.jpg

(NHU 😉 )

:cy:

BelGarath
Member
Medlem
Forum Posts: 3611
803965
December 23, 2004 - 7:27 pm
sp_Permalink sp_Print

tss haha roligt Tindy mycket rolig.. 😛

.ToL
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1319
803970
December 23, 2004 - 7:40 pm
sp_Permalink sp_Print

Jag tror hon bli glad bara hon fårr nått av dig.

Quarzi
Member
Medlem
Forum Posts: 2716
803977
December 23, 2004 - 7:51 pm
sp_Permalink sp_Print

Som många säger. Tecknings idén låter asbra. Ska lägga det på minnet tills det kan komma att behövas 😛

Bennos
Kommer du hit ofta?
Medlem
804780
December 24, 2004 - 10:58 pm
sp_Permalink sp_Print

Blir snart galen. Försöker komma på något att komplettera teckningen med. Alltså något praktiskt som hon kommer använda. Jag vill inte köpa kläder och parfym. Finns väl inte så mycket mer man kan köpa eller?

azN-
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1651
804809
December 24, 2004 - 11:26 pm
sp_Permalink sp_Print

Bennos wrote: Blir snart galen. Försöker komma på något att komplettera teckningen med. Alltså något praktiskt som hon kommer använda. Jag vill inte köpa kläder och parfym. Finns väl inte så mycket mer man kan köpa eller?

Du vet att julafton har varit nu va? 😮

abishai
Member
Medlem
Forum Posts: 3989
804824
December 24, 2004 - 11:36 pm
sp_Permalink sp_Print

azN-: om du läser topic en gång till.

Bennos wrote: Blir snart galen. Försöker komma på något att komplettera teckningen med. Alltså något praktiskt som hon kommer använda. Jag vill inte köpa kläder och parfym. Finns väl inte så mycket mer man kan köpa eller?

lite blommor, doftljus, gott vin, något "mindre smycke" och analsex. Allt avnjutes i sovrummet eller på diskbänken.

azN-
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1651
804835
December 24, 2004 - 11:48 pm
sp_Permalink sp_Print

abishai wrote: azN-: om du läser topic en gång till.

Du är smart du, eller så är jag trött, vet inte men alternativ 1 är möjligt. :z:

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 1030
Currently Online:
Guest(s) 365
Currently Browsing this Page:
2 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL