March 5, 2004
Min snabbpastarätt med lite thai-influens:
1 paket färdig ostsås
Lite sweet-chili sås
En eller ett par korvar
Pasta (Snabbmakaroner)
Koka upp pastan
Värm ostsåsen i micron, skiva ner korven, smaksätt med den sötsura chilisåsen.
Lite annourlunda, men rätt gott och väldigt snabbt...
Min wok-gryta med thai-influens, räcker till två:
1pkt (5dl) Kelda Thaisoppa 4 %
2 plattor Äggnudlar (två portioner)
2 kycklingfileer
1pkt wokgrönsaker på påse
Tärna upp kycklingen
Släng ner kycklingbitarna i stekpannan
Vänta en minut eller två
Släng ner grönsakerna
När kycklingen är genomstekt och grönsakerna är varma, häll på thaisoppan.
Klart!
Denna är riktigt god, men inte supersnabb 😉
July 27, 2002
Något väldigt nyttigt och enkelt är detta.
Du behöver: Cayenne Peppar, Pasta (gärna fullkorn), makrillfile i tomatsås, keso och senap (valfritt)
Koka pastan (tjo). Lägg makrillen i en tallrik medans och kör på Cayenne. Rör runt och finfördela. När pastan är klar så blandar du bara i den. Riktigt gott faktiskt, testa! Man kan också hälla i massa keso utan att förstöra smaken. Jag brukar blanda i både keso och senap dock, det ger en riktigt god smak. Stark Cayenne med syrlig senap och neutral keso. :bgrin:
August 13, 2004
Havregrynsgröt (1 dl havre, 2 dl vatten, lite salt) 2 min in i mikro.
eller
Rå pasta (du tar pastan och tuggar på den, till slut får du ont i magen = din hunger tystas så du slipper tänka på mat).
eller
Drick dig mätt, gärna på té (gott som attan imo). Vara r inte länge men för en stund iaf.
Enklare blir det inte. 😉
April 20, 2005
January 4, 2001
skiroy wrote: [quote=Coore]Stek ett gäng brödskivor (limpa) med hyffsat mycket smör i pannan, sen steker du några ägg och har på.
Väldigt enkelt och väldigt gott. 🙂
Det är fasen inte konstigt att det inte går så bra med dina brudar när din matlagning är så torftig. 😉
Ska vi börja räkna på vem av oss det har gått bäst för det senaste? 😉
September 12, 2001
Coore wrote: [quote=skiroy][quote=Coore]Stek ett gäng brödskivor (limpa) med hyffsat mycket smör i pannan, sen steker du några ägg och har på.
Väldigt enkelt och väldigt gott. 🙂
Det är fasen inte konstigt att det inte går så bra med dina brudar när din matlagning är så torftig. 😉
Ska vi börja räkna på vem av oss det har gått bäst för det senaste? 😉
Du...jag har passerat stadiet där man räknar antalet erövningar och KK i sängen.
Snorvalp där. 😉
4 Guest(s)