March 20, 2003
Min burk har känts lite slö de senaste dagarna.
Surfning, filhantering har varit segt som tusan, filmer har småhackat och starta större spel har jag inte vågat.
Vanligtvis löser man liknande problem genom att starta om, men det bor en latmask i mig om ngn missat det.
Så nyss testade jag trycka ctrl+alt+del (inte tänkt på det innan.....) och se på tusan, där ligger en gammal iexplore.exe och laddar cpun max!
Stängde ner rackaren, burken gav ifrån sig en lättad pust, gick ner ngra rpm och allt började flyta som vanligt igen och nedrans va fort det känns!
Så om ni tröttnar på er burk och känner att ni behöver ngt nytt bättre men inte har ngt annat än telefonnummer till lösaktiga kontakter i plånboken, starta upp prime95, superPi eller motsvarande och lägg en post-it vid tandborsten (byt ut till valfritt ställe där ni sällan tittar, ex kalsonglådan, ugnen, snabbnummer till mamma eller där dammsugaren finns).
Efter ngn vecka när ni har slitit allt ert hår och människor inte pratar med er om de inte står minst 2m ifrån kommer ni att komma på att ni följt en makalöst bra guide på det där spelet internet för att få gratis prestanda.
Från mig till er alla.
May 17, 2002
chrippaz wrote: Eller så följer man kvällstidningarna/datortidningarnas guider "200% snabbare dator på 5 pikosekunder "...
det fungarar ju alltid.. min cpu blev efter att jag följt alla tips en 5.6ghz istället för vad jag hade innan en 1.4ghz. Även minnet ökade drastiskt
November 4, 2001
Krqagyzzz wrote: [quote=chrippaz]Eller så följer man kvällstidningarna/datortidningarnas guider "200% snabbare dator på 5 pikosekunder "...
det fungarar ju alltid.. min cpu blev efter att jag följt alla tips en 5.6ghz istället för vad jag hade innan en 1.4ghz. Även minnet ökade drastiskt
Jävlar t.o.m. mer än vad guiden utlovat!
Grattis!
May 17, 2002
chrippaz wrote: [quote=Krqagyzzz][quote=chrippaz]Eller så följer man kvällstidningarna/datortidningarnas guider "200% snabbare dator på 5 pikosekunder "...
j**lar t.o.m. mer än vad guiden utlovat!
Grattis!
du syftar inte på Liftarens Guide till Galaxen va? 😛
November 4, 2001
Krqagyzzz wrote: [quote=chrippaz][quote=Krqagyzzz][quote=chrippaz]Eller så följer man kvällstidningarna/datortidningarnas guider "200% snabbare dator på 5 pikosekunder "...
Grattis!
Det hoppas jag inte 8)
May 17, 2002
chrippaz wrote: [quote=Krqagyzzz][quote=chrippaz][quote=Krqagyzzz][quote=chrippaz]Eller så följer man kvällstidningarna/datortidningarnas guider "200% snabbare dator på 5 pikosekunder "...
Grattis!
Det hoppas jag inte 8)
det borde du göra...
2 Guest(s)