August 15, 2004
Hmm, jag stänger ned allt i rummet, stänger av alla ljuskällor som är synbara... sedan ligger jag i sängen och lyssnar på musik ganska svagt... samt tänker på allt som bekymrar mig och avslutar det hela med "nåja, det löser sig" (och det har alltid gjort det :P)... efter kanske 20 - 60 minuter så är det ute ur huvudet och jag försöker somna (stänger av musiken då)... så lyckas jag 🙂
Edit: Det var för mycket av ordet "dödar" så jag bytte ut det mot "stänger av"
December 31, 2002
Att titta på dåliga saker på TV är inte alltid det bästa. Ibland tar man en film som verkar asdålig men sen visar den sig vara ganska bra och då är man bara uppe längre.
Själv har jag Brott och straff liggandes på nattduksbordet. Jag har läst 500 sidor nu 😛 . Iofs är det en svenska uppgift men it does the trick.
July 27, 2002
Du kanske bara är en person som ligger NREM-sömn rätt länge, detta stadie där det är en medveten sömn, du är medveten om allt runt omkring dig, men du sover, men än har inte hjärnan kommit in i djupsömn. Fast i detta fall tror jag bara på omständigheterna, d.v.s om du ätit något speciellt innan kanske, eller ifall du inte motionerar..
Kan vara rätt bra att fixa till detta innan man går för långt upp i åldrarna eftersom det annars kanske ge upphov till Narkolepsi.
LEV SUNDARE! Nytt nyårslöfte kanske??
June 18, 2001
Tobi-Wan kenobi wrote: Att titta på dåliga saker på TV är inte alltid det bästa. Ibland tar man en film som verkar asdålig men sen visar den sig vara ganska bra och då är man bara uppe längre.
Själv har jag Brott och straff liggandes på nattduksbordet. Jag har läst 500 sidor nu 😛 . Iofs är det en svenska uppgift men it does the trick.
Somnar du till Brott och straff? :cy:
November 5, 2001
skiroy wrote: "pillertrillare"
Bra idé! Se "Pillertrillaren". Svensk film när den är som bäst :bgrin:
May 17, 2002
Arny wrote: [quote=skiroy]"pillertrillare"
Bra idé! Se "Pillertrillaren". Svensk film när den är som bäst :bgrin:
Sedan när du inte somnat pga av filmen så kan du se några andra underbara svenska filmer såsom Strul, Joker, Göta Kanal (eller vem drog ur proppen)
btw, för att soman så bör du blunda, har du testat det?
October 24, 2002
skiroy wrote: [quote=Deuterium]3-9mg melatonin hjälper fint, dock inte säkert att du sover så länge...
Du är en riktigt "pillertrillare" du. 😉
Skulle inte heller förvåna mig om du är en hypokondriker också som käkar minsta lilla piller mot minsta lilla krämpa. 🙂
Melatonin kan jag faktiskt erkänna att jag missbrukar lite, dock är det ju inte direkt något man får ett rus av, utan helt enkelt att jag bara är för lat för att ligga och vänta på att somna :p
Enda bieffekter är att man kan vara lite "groggig" dagen efter ifall man överdoserat. Snackas visserligen också om att det kan skapa depressioner, dock inget jag har märkt av.
October 24, 2002
Callister wrote: Kanske lite onödigt att ta det om man inte måste.
Långvarigt bruk av melatonin är inte att rekommendera, då man inte vet något om effekterna av detta.
Om jag redan är trött så tar jag naturligtvis inte det. Men är jag inte så så pass trött att jag kommer att jag kommer somna nästan direkt när jag lägger mig så får det bli ett par kapslar. Visst kan säkert någon bieffekt komma någon dag, men snackat med doktorer om det och de säger att det inte kommer orsaka något dumt, de är ganska övertygade. Så tycker det är värt att ta risken då det skapar så mycket njutning.
July 27, 2002
Deuterium wrote: [quote=Callister]Kanske lite onödigt att ta det om man inte måste.
Långvarigt bruk av melatonin är inte att rekommendera, då man inte vet något om effekterna av detta.
Om jag redan är trött så tar jag naturligtvis inte det. Men är jag inte så så pass trött att jag kommer att jag kommer somna nästan direkt när jag lägger mig så får det bli ett par kapslar. Visst kan säkert någon bieffekt komma någon dag, men snackat med doktorer om det och de säger att det inte kommer orsaka något dumt, de är ganska övertygade. Så tycker det är värt att ta risken då det skapar så mycket njutning.
Nej det e klart, man kan ju inte leva om man går efter alltd "tänk om.." men jag trodde du tog varje dag. 😛
3 Guest(s)