November 16, 2002
Tjadu håller med en viss person som skrivit tidigare i tråden att mitt skräckfilmstittande avtog lite efter the ring så du kan ju alltid försöka få tag på den japanska trilogin om du redan sett den amerikanska
sen har du ju dark water, Session 9(the asylum), event horizon, eller varför inte en klassiker som blair witch project
November 16, 2002
Arny wrote: [quote=Metz]varför inte en klassiker som blair witch project
Eller kanske "Det okända" som är lite av en svensk motsvarighet. Fast ingen utav dom är något vidare bra.
jo när den kom var den rå tuff jue helt nyskapande och faktumet att den inte använder stämmnings musik är bara så skönt läskigt
hatar när de där småbarnen kommer o slår på tältet
kom på att dolt under ytan e lite ruggig oxå
det okända va bara obehaglig pga att den va svensk 😀 lätare att ta till sig
October 1, 2002
The Grudge kanske? : 🙂
Världens sämsta b-skådespelare i en och samma film. Riktigt underhållande faktiskt ... 🙄
EDIT: Umm... Vet faktiskt inte om den går att få tag i som hyrfilm, har nämligen inte den blekaste när den kom ut...
Eh... Jag fick den från min... kusin i... Japan?
October 10, 2002
Ichi the Killer är som någon sa redigt twisted. Skapligt med gore också, som någon annan eftersökte.
Shinji pratade om The Grudge, hoppas att du menar Ju-on The Grudge, den japanska versionen då. DEN är läskig. Brukar inte tycka filmer är läskiga, men denna fick håret att resa sig. Inget gore nästan, men stämningen! *brr*
Finns en 2:a också, men den har jag inte sett tyvärr.
*Edit* Salo: 120 days of Sodom. Kanske ingen skräckis. Men äckligare film finns inte. Kolla imdb får ni se...
January 20, 2002
Starscream wrote: [quote=Death On Wings]Cannibal holocaust
Cannibal Feox
Zombie holocaust
Eeaten alive
Ginnie piggTror inet ens du får tag på dessa i din lokala video butik.
Dom är ju inget, tyckte mest de va roliga 😛
Det är ju bland dem sjukaste som någonsin har gjorts. Jag mådde rätt illa när jag såg dem. Tänk på att sköldpaddan, apan och girsen som dör i Cannibal Holocaust är på riktigt!! Regisören hamnade i fängelse pga detta.
Läs det hära:
annibal holocaust/Ruggero Deodato/dvd/skräck/kannibaler/våldsam
”The film they did not want you to see”
Cannibal Holocaust tar med oss in i Amazonasdjungeln. Ett filmteam som ska göra en dokumentär om de olika stammarna i djungeln har försvunnit och en professor bestämmer sig för att ge sig ut och leta efter dem. Väl ute i djungeln träffar han på olika kannibalstammar, likaså filmteamets lik... Bredvid liken ligger deras filmkamera. När professorn är hemma i USA igen börjar han kolla på filmen teamet har spelat in. Och det är inga trevliga syner precis... Filmteamet har betett sig som svin, och till slut ger infödingarna igen.
Kannibal film av Ruggero Deodato från 1980. Kanske den mest ökända och omdebatterade filmen genom tiderna. Undra om Ruggero Deodato skulle ha släppt denna film om han hade kunnat ha minsta föraning om den uppståndelse och avsky den väckte. Total förbjuden i 50 länder ! Till och med hemma i Italien där våld är mer accepterat i film blev den förbjuden. Deodator fick gå till domstol där han var anklagad för både djurtortyr och mord. Han fick även visa upp sig i italiensk tv med de skådespelare som enligt rykten hade blivt slaktade på riktigt.
Moralister över hela världen lät sig dock inte tystas och även här hemma lyckades moralpekpinnen "Studio S" uppröra både lärare och föräldrar när de visat scenen med den pålspetsade kvinnan. Det var just denna moralpanik som skapade censurslakt på massor av action och skräckfilmer under hela 80-talet. Deodato fick luta sig tillbaka några år för ingen vågade låta honom regissera en film igen. Men som tidigare visat är att all negativ reklam är ett lyckat sätt att nå framgång. I Japan där filmen var tillåten från början ligger den fortfarande bland de 10 mest framgångsrika filmerna någonsin. Det sägs att den i nuläget har spelat in mer än 200 000 000 dollar. Än idag är filmen magstark att se. I filmen finns en dokumentär som kallas ”The last road to hell” som visar autentiska avrättningar och tortyr från Uganda. De flesta djurscenerna är autentiska. Vi lider med en gris, sköldpadda och apa. Detta känns än idag motbjudande. Deodator lär ha blivit inspererad att göra filmen efter att ha sett sin son se nyheterna på Tv och tänkt på hur journalister sätter mest fokus på just våldet. Det här är filmens starkaste sida att ge samhället en skarp kritik mot det ökade våldet i media och att det är vi ”civileserade” männsikor som egentligen är kannibalerna som tror vi kan ge oss ut i djungeln och skövla människoliv, bränna ner hyddor, döda utrotningshotade djur, stjäla infödingars konstskatter och kultur för att föra de tillbaka och visa upp dem på museum. Det är en tänkvärd historia och det är svårt att inte fyllas med massor av åsikter efter att ha sett denna film. Om du vill luta dig tillbaka och njuta av en film istället för att äcklas och uppretas så se inte denna.Fortfarande inplastad. Engelsk otextad utgåva utgiven av Vipco. Original inga hemmabrända dvdr.
Se mina övriga auktioner. Betalning till postgiro, paynova, paypal eller kontanter. Frakt 22:-.
Mer VHS,DVD och Filmprylar kommer att läggas ut under våren/sommaren/hösten. Det har varit en gigantisk samling och mycket är tyvärr sålt. Men än finns det mycket godis kvar. Ca 2000 gamla hyrfilmer (Baroness, Red baron, Video invest, Svart VTC, Hem video film mm) Utöver detta finns dvd, tröjor, film musik, gamla film kataloger, böcker, reklam material m.m
Det mesta av detta skall bort under de närmaste åren. Det är ingen idé att ni frågar efter vissa titlar då jag har allt i kartonger och tar en låda i taget.
Tycker du dessa filmer är roliga så måste du ha tappat någon skruv 😮
Måste fråga; Någon som vet ifall personerna som kannibalerna sprätter upp hände på riktigt?
1 Guest(s)