March 18, 2003
Hej
Har någon av er några tips på olika pumpar som är livsmedelsklassade (mao. så att inte livsfarliga saker följer med när man pumpar något igenom den)?
Jag har letat ett bra tag men inte hittat några svenska sidor som säljer sådana.
Jag ska nog även nämna att de inte ska kosta enorma summor pengar.
Om någon undrar vad de ska vara till så är de till en bar som jag ska bygga.
Tacksam för svar!
[EDIT] Glömde att nämna något viktigt, den ska drivas på elektricitet.
March 15, 2004
oizo wrote: om du letar efter en kukpump är de bara gå in i en porraffär eller söka på det.. kan inte va svårt gubbelilla
om du kan läsa hela hans inlägg så borde du förstå att det handlar om en slags pump i en bar som pumpar öl eller liknande.
du kan inte använda dig av tyngdkraften?lägga upp t.ex ölfaten på en hylla sen dra en slang ner till en liten kran i baren sen borde det ju sköta sig självt.
Kanske inte så lätt att bära upp ett ölfat på en hylla men.
May 27, 2004
Finns massor av olika pumpar på http://www.clasohlson.se/. Sök på pumar.
March 18, 2003
Jag har sökt på Clasohlson men jag hittar inte riktigt den sortens pumpar jag behöver. Det är ju mer för avlopp och liknande de som finns där...
Flaskorna vid golvet under baren, kran uppe på baren, därför kan jag inte använda mig av tyngdkraften, det är tyvärr ej heller på tal att ställa flaskorna synligt på en hylla.
Ah, glömde att nämna något viktigt, den ska drivas på elektricitet.
January 4, 2001
Jag hade inte varit sugen på att haka på en pump som slungar iväg ölen, har en känsla av att du kommer bli av med en del kolsyra då.
Nu vet jag inte hur faten är konstruerade, men går det inte istället att göra som så att du skapar ett tryck med hjälp av luft i fatet som pressar ölen upp, då borde ölen smaka som bäst när den väl är i glaset. 🙂
March 5, 2004
http://www.hjertmans.se sök på pentrypump, sådana sitter det i båtar...
March 18, 2003
Coore wrote: Jag hade inte varit sugen på att haka på en pump som slungar iväg ölen, har en känsla av att du kommer bli av med en del kolsyra då.
Nu vet jag inte hur faten är konstruerade, men går det inte istället att göra som så att du skapar ett tryck med hjälp av luft i fatet som pressar ölen upp, då borde ölen smaka som bäst när den väl är i glaset. 🙂
Jag ska inte förflytta kolsyrade drycker med hjälp av pump då det kan bli lite problematiskt och vidrigt 🙂
M3duz@: Tack ska du ha, ska kika på dessa.
1 Guest(s)