March 15, 2002
Har kört på Twinlabs triple whey fuel med jordgubb smak ett tag men det har tagit slut så jag måste köpa nytt. Hade tänkt testa något annat märke som kanske är lite billigare men som ändå smakar hyfsat. Det är alltså enbart protein jag är ute efter. Vill inte ha något som smakar apa i så fall betalar jag hellre lite mer. Någon som har tips på vad man bör välja?
August 11, 2001
Prova Star nutrition från gymgrossisten. Har kört det ett par år, och är mycket nöjd.
http://www.gymgrossisten.com
Whey 100 heter det du letar efter. För en mindre plånka så kan du även testa whey 80
Btw. Kör alltid med chokladsmak, eftersom dom andra smakerna kan variera. Choklad brukar vara den godaste.
Vanilj smakar apa hos en del tillverkare, och jordgubb likaså. Chokladen brukar smaka, mer eller mindre, choklad.
June 5, 2004
Holetaker wrote: Prova Star nutrition från gymgrossisten. Har kört det ett par år, och är mycket nöjd.
http://www.gymgrossisten.comWhey 100 heter det du letar efter. För en mindre plånka så kan du även testa whey 80
Btw. Kör alltid med chokladsmak, eftersom dom andra smakerna kan variera. Choklad brukar vara den godaste.
Vanilj smakar apa hos en del tillverkare, och jordgubb likaså. Chokladen brukar smaka, mer eller mindre, choklad.
vart hittar man det i den konstiga menyn då?
EDIT: och hur många "portioner" är det i 1kg Whey-100?
June 28, 2001
azN- wrote: [quote=Holetaker]Prova Star nutrition från gymgrossisten. Har kört det ett par år, och är mycket nöjd.
http://www.gymgrossisten.comWhey 100 heter det du letar efter. För en mindre plånka så kan du även testa whey 80
vart hittar man det i den konstiga menyn då?
EDIT: och hur många "portioner" är det i 1kg Whey-100?
sök på whey, ja sidan suger men dom har gratis frak om du köper över 500 (28kr postförskottsavgift) och nu får du med en shaker och Tshirt som julklapp =)
jag tror att whey 80 är lite mer prisvärd.
tänk oxå på att kroppen inte kan ta upp hur mkt tillskot som hellst på samma gång.
Edit: enda problemet är att det står inte på burken hur mkt du ska blanda.
det följer med en skopa så antagligen är det en "portion" men det är inget man kan veta med säkerhet.
September 6, 2002
Hmm, stog här http://www.gymgrossisten.com/t.....hey_80.htm att en portion var ca 1 ½ skopa, hur många skopor går det då på hela burken? 1kg alltså.
Om jag då gymmar 3ggr i veckan, ingen elitnivå direkt, men endå seriöst, 1 portion om dagen direkt efter träningen?
*edit* läste att det även stod antalet portioner på sidan :bgrin:
December 15, 2002
Starscream wrote: Tonfisk 100g ... ~20g protein
Pulver 100g ... ~90g proteinBlir jobbigt att äta ett halvkilo tonfisk mot att dra en proteinshake direkt efter träningen 🙂
rätt onödigt att dra i sig 100g protein eftersom kroppen inte tar upp så mycket ens åt gången. typ 30 gram räcker gott.
June 28, 2001
Extatic wrote: [quote=Starscream]Tonfisk 100g ... ~20g protein
Pulver 100g ... ~90g proteinBlir jobbigt att äta ett halvkilo tonfisk mot att dra en proteinshake direkt efter träningen 🙂
rätt onödigt att dra i sig 100g protein eftersom kroppen inte tar upp så mycket ens åt gången. typ 30 gram räcker gott.
Vad har du baserat dom siffrona på ?
December 31, 2001
Extatic wrote: [quote=Starscream]Tonfisk 100g ... ~20g protein
2-3g per kg kroppsvikt sägs det att man ska få i sig när man tränar.
Jag skulle behöva dra i mig 204g om dagen.
February 12, 2003
Death On Wings wrote: [quote=Extatic][quote=Starscream]Tonfisk 100g ... ~20g protein
2-3g per kg kroppsvikt sägs det att man ska få i sig när man tränar.
Jag skulle behöva dra i mig 204g om dagen.
Scheisse, har en bit till 165 gram protein om dagen...
Iofs är det rätt ekonomiskt, men ge mig nåt annat än mag- och ryggmuskler...
1 Guest(s)