February 12, 2003
Death On Wings wrote: Du får ju räkna bort lite eftersom du får in det på annat sätt så som möjlk och maten du äter.
Det är klart, men idag har jag druckit en kopp te och 4 mackor till frukost, fan hem och käka som en tok, sen kommer keffing på besök.
Och hockey spelar man, tur att man inte är utespelare så man flyger som en vante...;)
October 24, 2002
Death On Wings wrote: [quote=Extatic][quote=Starscream]Tonfisk 100g ... ~20g protein
Pulver 100g ... ~90g proteinBlir jobbigt att äta ett halvkilo tonfisk mot att dra en proteinshake direkt efter träningen 🙂
rätt onödigt att dra i sig 100g protein eftersom kroppen inte tar upp så mycket ens åt gången. typ 30 gram räcker gott.
2-3g per kg kroppsvikt sägs det att man ska få i sig när man tränar.
Jag skulle behöva dra i mig 204g om dagen.
För någon som inte är riktig stor, räcker 1½-2g per kg. Men vad Extatic syfta på var att man inte kan ta upp mer än 30g på en gång, på morgonen kan man nog plocka i sig ~50g och ta upp allt, ifall det är en bra proteinkälla då. Samt efter träningen...
December 15, 2002
Death On Wings wrote: [quote=Extatic][quote=Starscream]Tonfisk 100g ... ~20g protein
Pulver 100g ... ~90g proteinBlir jobbigt att äta ett halvkilo tonfisk mot att dra en proteinshake direkt efter träningen 🙂
rätt onödigt att dra i sig 100g protein eftersom kroppen inte tar upp så mycket ens åt gången. typ 30 gram räcker gott.
2-3g per kg kroppsvikt sägs det att man ska få i sig när man tränar.
Jag skulle behöva dra i mig 204g om dagen.
javisst, det stämmer. Men inte fan drar du i dig 100g vid två tillfällen på dagen?
July 15, 2004
japp...
stoppar man i sig mer protein än vad man behöver omvandlas detta till kolhydrater ändå...( dyra sådana)
som andra sagt innan max 30g per tillfälle.... mycket protein o lite kolhydrater på kvällen.. om man inte vill öka fettmassa....
creatinpuryvat(stavn?) e oxo väkligt bra...
o glöm inte fiskoljan 🙂
September 6, 2002
Extatic wrote: [quote=muchcup]Hmm, Whey-80 1kg från star nutrition som finns hos gymgrossistens webshop, finns inte det i någon affär i sthlm? Pulvret kostar lixom 159 kronor och frakten 100 spänn!! Lite väl saftig frakt.
köp tillskott för över 500kr så får du frakten gratis 😉
Vem fan vill köpa för 500 spänn första gången man ska testa? :D/
March 11, 2003
Deuterium wrote: [quote=Jerry]Tonfisk i vatten. 3,99:- / burk.
Tonfisk innehåller mycket tungmetal, inte bra att trycka i sig för mycket av. Sägs det 🙂
Fast det är ju ännu värre att överdosera proteinet, då överskottet blir amminosyror vilket förstör njurarna. Erkända svenska forskare skrev en bok "Kost och idrott", och de konstaterade att även under extrema förhållanden, typ elitcyklare i tour de france, behöver man inte mer än runt 30 gram mer än normaldieten. Om man bygger extremt, och vill öka sin kroppsvikt med ungefär 10kg på ett år, så behöver man absolut inte mer än just dessa 30 gram extra per dag under de första 4 månaderna. Efter det max 25 gram extra. Så vi snackar alltså om kanske mellan 1,5-1,8 gram per kilo kroppsvikt. Under extrema förhållanden. Jag misstänker att det är rätt få personer här på forumet som kvalificerar under de premisserna.
October 24, 2002
denstore wrote: [quote=Deuterium][quote=Jerry]Tonfisk i vatten. 3,99:- / burk.
Tonfisk innehåller mycket tungmetal, inte bra att trycka i sig för mycket av. Sägs det 🙂
Fast det är ju ännu värre att överdosera proteinet, då överskottet blir amminosyror vilket förstör njurarna. Erkända svenska forskare skrev en bok "Kost och idrott", och de konstaterade att även under extrema förhållanden, typ elitcyklare i tour de france, behöver man inte mer än runt 30 gram mer än normaldieten. Om man bygger extremt, och vill öka sin kroppsvikt med ungefär 10kg på ett år, så behöver man absolut inte mer än just dessa 30 gram extra per dag under de första 4 månaderna. Efter det max 25 gram extra. Så vi snackar alltså om kanske mellan 1,5-1,8 gram per kilo kroppsvikt. Under extrema förhållanden. Jag misstänker att det är rätt få personer här på forumet som kvalificerar under de premisserna.
Jämför inte bodybuilding med andra sporter när du pratar om vilka mängder protein man bör inta, tack.
1 Guest(s)