October 1, 2007
Har någon tips på roliga Sällskapsspel för 3-4 personer helst och som är roligt för åldrarna 15-50? (t.ex. Alltså, inga tråkiga pusselspel för barn 3+)
* Vilken genre? (Strategi, Action, Sport, Fantasi, Lagspel, Humor, Bluffspel, Elektronisk spel osv..)
* Vad går den ut på?
* Hur rolig är den på skala 1-5?
* Hur lång tid brukar det ta och köra klart?
* Varför har du valt just denna/dom här Sällskapsspel?
November 27, 2003
Ärligt talat
Genre: Alla mot alla. gissa vad andra tycker
Vad: Man ska försöka gissa vad andra tycker om olika saker.
Kul: Beror helt på hur fulla/pratsamma folket är. Det kommer bli diskussioner och det bör man nog tillåta
Tid: Beror på hur många poäng man vill köra till. 4 minst.
Varför: Mycket socialt.
Extra: Gör egna kort. Kanske lite mer vuxna 😉
Rappakalja.
Genre: Beror på hur man spelar de. Mycket prat.
Vad: Försöka förklara konstiga ord.
Kul: Beror på fantasin hos deltagarna.
Tid: Än en gång bestämmer man det själv.
Varför: Med rätt folk med lite fantasi är det kul.
Abstrakt pictionary
Genre: Lagspel.
Vad: Rita saker som kanske egentligen inte har en fast form. Problemet är att det finns inte. Du måste komma på alla ord själv (jag har förslag), men å andra sidan behöver du bara en whiteboard för att spela.
Kul: Vi hade väldigt kul.
Tid: Beror på hur många poäng man kör till.
Varför: Hysteriskt kul med rätt gäng.
//Andreas
July 18, 2002
August 22, 2001
"Kampen mellan könen" - kvinnor mot män då förslagsvis. Går ut på att kvinnor ska svara på typiskt manliga frågor och tvärtom. Vi var två par och hade ganska kul när vi spelade det. Jag och Åse hade betydligt bättre koll på teknik än vad andra laget (killarna) hade på sockerkaksingredienser. Faktum är att vi var så bra att killarna kände sig tvungna att fuska! 🙂
January 31, 2003
Fick ett spel som heter "När då då?" i julklapp, roligt om man är en större grupp med spridda åldrar.
Det går ut på att man får ett påstående om en sak t.ex. När draftades Peter Forsberg till NHL? finns många andra sorters frågor....typ kända personer, historia, underhållning mm.
Poängen är att man framför sig har en tidslinje med ett start år t.ex. säg att jag har 1965 så ska jag placera in ovanstående påstående innan eller efter detta år. Ju fler rätt man svarar desto svårare blir det eftersom korten måste passa in i tidsordning, svara man fel blir man av med de kort man spelar om om man vill stanna efter 1 rätt svar osv. får man det och de kort man svarat rätt för blir då "säkra" och kan inte förloras. Först till 10 kort vinner =)
Vet inte om förklaringen gjorde er kloka men spelet är väldigt roligt tycker jag.
ha de gott
November 22, 2001
Vaniljflickan wrote: "Kampen mellan könen" - kvinnor mot män då förslagsvis. Går ut på att kvinnor ska svara på typiskt manliga frågor och tvärtom. Vi var två par och hade ganska kul när vi spelade det. Jag och Åse hade betydligt bättre koll på teknik än vad andra laget (killarna) hade på sockerkaksingredienser. Faktum är att vi var så bra att killarna kände sig tvungna att fuska! 🙂
Om det är samma spel som jag har är det rätt dåligt gjort.
Relationsfrågorna är t ex felsatta och oftast bara en chans-fråga utan någon som helst logik eller verklighetsförankring.
Och de andra innehållar faktafel.
Men som sagt, jag vet inte om det är samma, kommer inte ihåg exakt vad det heter, men samma idé iaf.
August 22, 2001
Json_81 wrote: Om det är samma spel som jag har är det rätt dåligt gjort.
Relationsfrågorna är t ex felsatta och oftast bara en chans-fråga utan någon som helst logik eller verklighetsförankring.
Och de andra innehållar faktafel.Men som sagt, jag vet inte om det är samma, kommer inte ihåg exakt vad det heter, men samma idé iaf.
Vi har ett annat som är rätt boring som handlar om att gissa vad partnern kommer att svara. Kan det heta "Lika par leka bäst"? Kan vara det du tänker på för där är det olika kategorier att välja frågor emellan. Annars tror jag inte att det finns relationsfrågor i det spelet jag menar utan det är bara faktabaserat vad jag minns.
2 Guest(s)