June 17, 2005
Japp jag lider av genuint dålig andedräkt i de flesta lägen, "bra" andedräkt kan jag ha efter jag ätit eller dylikt och det är inte en speciellt bra prognos.
jag borstar tänderna varje dag morgon och kväll och har börjat käka v6 drops och tuggar tuggumi men trots det så komemr min dåliga andedräkt snabbt tillbaka när jag inte har nått i munnen.
såg någon reklam om något på tv, kom ej ihåg vad det hette men det skulle ta bort bakterierna som orsakar den dåliga lukten och dessutom var långtidsverkande(håller det mer än en timme är jag nöjd). vet någon vad jag menar för tablett och vart jag får tag på den så är jag väldigt tacksam.
March 6, 2005
January 7, 2006
Redzo wrote: en sk tungskrapa funkar mycket bra och har hjälpt många. finns att köpa på apoteket
Bah, lika bra att köra på det tunga artelleriet och köpa SB12?
Enligt min erfarenhet funkar SB12 bättre än Zendium, men prisskillnaden gör Zendium till ett bättre köp (tror SB12 kostar tre gånger så mycket).
Börja snusa General, doftar ju parfym..
ASUS M5A97 - AMD FX-6300 6-core - 12 GB Corsair DDR3 - Gigabyte 7790 2GB GDDR5 - Några TB HDD
Inte så flitig besökare på forum numera, intresset för hårdvara och datorer har minskat rejält. Mer om mej på min SD-kritiska blogg på: http://www.christer.gunnarsson.biz
March 5, 2005
Marron wrote: Läste någonstans att det inte var bra att tugga tuggumi för andedräkten. Det gör att det produceras mindra saliv och därav blir det sämre andredräkt.
Mer saliv är faktisk riktigt bra/nyttigt för tänder och hela munnen då saliv rengör tänderna ! Fråga din tandläkare
June 17, 2005
japp saliv är bra i de flesta fall iallafall, finns någon sjukdom där det är massa socker i tänderna då får man massor av hål av salivet det e inte bra! jag skickar en del listerine till apoteken i sverige så jag kan nog få tag på.
tandtråd kanske man ska testa, likaså tungskrapa och vad är sb12? zendum känner jag igen, skickar jag oxå ut misstänker jag.
gillar inte snus så mkt så det får nog vara, tror inte min bättre hälft skulle bli så glad om jag kom hem med en prilla...
äta mer fibrer...skita ofta...= bra andedräkt? låter skumt...
tack för sidan fia.b.
tack för alla tipps hittils även om några varit lite skumma!
June 17, 2005
Lodisen wrote: [quote=addeee][quote=the_C@t]Listerine. :bok:
en till som säger listerine, får nog testa den då!
Och ännu en till. Listerine är gudomligt.
ok, om till och med en LODIS säger det så MÅSTE det stämma? 🙂 vad gör listerine mer för käften än att försköna ångorna i den?
May 1, 2003
Redzo wrote: [quote=Marron]Läste någonstans att det inte var bra att tugga tuggumi för andedräkten. Det gör att det produceras mindra saliv och därav blir det sämre andredräkt.
Mer saliv är faktisk riktigt bra/nyttigt för tänder och hela munnen då saliv rengör tänderna ! Fråga din tandläkare
Precis... och så läser vi en gång till 🙂
June 17, 2005
Dani wrote: men hur känner du din dåliga andedräkt? Har folk reagerat/kommenterat att du luktar illa. Inget man kan känna själv ju...
/Dani
ja är oftast mina närmsta typ, tjejen ,brorsan osv...har fått ök namnet breath of dying. får man ett ök namn då är nått fel 🙂
2 Guest(s)