tips på sätt att bli av med dålig andedräkt!?|Page 2|Allt mellan himmel och jord|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope

Match

Forum Options

Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
tips på sätt att bli av med dålig andedräkt!?
fastbullit
Member
Medlem
Forum Posts: 3042
sp_UserOfflineSmall Offline
1085410
October 13, 2006 - 2:59 pm
sp_Permalink sp_Print

Fy fan.

addeee
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 577
1085426
October 13, 2006 - 3:56 pm
sp_Permalink sp_Print

får väll ta och gå igenom alla punkter på den där sidan o se om det blir bättre.

Dani
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1854
1085471
October 13, 2006 - 5:41 pm
sp_Permalink sp_Print

addeee wrote: [quote=Dani]men hur känner du din dåliga andedräkt? Har folk reagerat/kommenterat att du luktar illa. Inget man kan känna själv ju...

/Dani

ja är oftast mina närmsta typ, tjejen ,brorsan osv...har fått ök namnet breath of dying. får man ett ök namn då är nått fel 🙂

HAHAHA :)R laugh

/Dani

rilo
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 273
1085499
October 13, 2006 - 7:02 pm
sp_Permalink sp_Print

En liten guide:

1. Börja med att äta frukost (inte borsta tänderna direkt som många gör).

2. Använd tandtråd ordentligt gärna en med mint smak.

3. Borsta tänderna i minst två minuter och känn med tungan att det inte finns någon beläggning kvar på tänderna.

4. Skrapa tungan med en tungskrapa eller med en tandborste som har tungskrapa på toppen.

5. Rengör med munvatten typ listerine eller colgate. (Finns även en "colgate over night" som man enbart använder över natten och den är väldig fräsch tycker jag).

6. Om du inte känner dig riktigt ren i munnen än så stopp in ett tuggumi och du är redo att möta världen med ett stort leende 😀

addeee
Kommer du hit ofta?
Medlem
1085534
October 13, 2006 - 8:55 pm
sp_Permalink sp_Print

Dani wrote: [quote=addeee][quote=Dani]men hur känner du din dåliga andedräkt? Har folk reagerat/kommenterat att du luktar illa. Inget man kan känna själv ju...

/Dani

ja är oftast mina närmsta typ, tjejen ,brorsan osv...har fått ök namnet breath of dying. får man ett ök namn då är nått fel 🙂

HAHAHA :)R laugh

/Dani

visste att jag skulle få sota för det där men lite komiskt är det endå 🙂

rilo: skall testa det är kanske jag kan få bort BOD* stämpeln! listerine verkar jäkligt hett, får gå runt med en burk i fickan så jag kan hindra min BOD* så ingen skadar sig 🙂 (shit jag driver ju med mig själv) *= breath of dying

csm101
Member
Medlem
Forum Posts: 2672
1085539
October 13, 2006 - 9:07 pm
sp_Permalink sp_Print

Ren mun ska generellt sett inte avge dålig andedräkt.

Borstar man tänderna, sköljer med flour, använder tandtråd eller tungskrapa så ska det inte lukta illa, gör det det bör man ha ett läkarbesök i åtanke...

Listherin och en tungskrapa skulle jag sata mina pengar på i första hand dock, givetvis förutom tandborstning (i rätt mängd, dvs inte hela jävla tiden...)

addeee
Kommer du hit ofta?
Medlem
1085570
October 13, 2006 - 10:19 pm
sp_Permalink sp_Print

csm101 wrote: Ren mun ska generellt sett inte avge dålig andedräkt.

Borstar man tänderna, sköljer med flour, använder tandtråd eller tungskrapa så ska det inte lukta illa, gör det det bör man ha ett läkarbesök i åtanke...

Listherin och en tungskrapa skulle jag sata mina pengar på i första hand dock, givetvis förutom tandborstning (i rätt mängd, dvs inte hela j**la tiden...)

min mun ska frätas, listerine hela tiden i den :), var hos tandläkaren för några veckor sen, hon klagade inte, hade inga hål eller större skador på tuggytan, hon tog bort lite tandsten det var allt! ska vänta på lönen sen ska jag försöka komma över en tungskrapa och några liter listerine som jag kan ha i fick pluntan 🙂

Xe0n^
Nu vet jag hur man gör inlägg!
Medlem
Forum Posts: 19
1085589
October 14, 2006 - 6:02 am
sp_Permalink sp_Print

ta nån halstablett efter maten . det kanske hjälper.

addeee
Kommer du hit ofta?
Medlem
1085633
October 14, 2006 - 9:07 am
sp_Permalink sp_Print

vad för halstablett?

Dani
Kommer du hit ofta?
Medlem
1085653
October 14, 2006 - 10:35 am
sp_Permalink sp_Print

addeee wrote: vad för halstablett?

ta en fisherman's friend vet ja, då blir du fresh i munnen.

/Dani

csm101
Member
Medlem
Forum Posts: 2672
1085658
October 14, 2006 - 10:57 am
sp_Permalink sp_Print

Dani wrote: [quote=addeee]vad för halstablett?

ta en fisherman's friend vet ja, då blir du fresh i munnen.

/Dani

Personligen tycker jag det är en touch ghey att suga på en fisherman's friend...

Laguna
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 342
1085691
October 14, 2006 - 12:28 pm
sp_Permalink sp_Print

Listerine.. Det använder jag.
Fast är det något som haft det i munnen 30 sekunder som det står på flaskan? Klarar typ 15 sek sen börjar det kännas som man klunkat i sig en dunk kungsvatten.

addeee
Kommer du hit ofta?
Medlem
1085733
October 14, 2006 - 4:21 pm
sp_Permalink sp_Print

Laguna wrote: Listerine.. Det använder jag.
Fast är det något som haft det i munnen 30 sekunder som det står på flaskan? Klarar typ 15 sek sen börjar det kännas som man klunkat i sig en dunk kungsvatten.

du måste ju dra en kvarting innan 🙂

macrus
Member
Medlem
Forum Posts: 7684
1085738
October 14, 2006 - 4:37 pm
sp_Permalink sp_Print

Laguna wrote: Listerine.. Det använder jag.

Jupp, haft inne det i 1minut när jag var i Bulgarien. Polaren sa att man skulle ha det inne 1minut och om jag inte hade det skulle jag inte få ta. 😛
Ingen rolig känsla i käften då. 😀

Jävla pina att ha det inne så länge alltså, hela käften bedövas men känns jävligt fräscht efter.

Dani
Kommer du hit ofta?
Medlem
1085836
October 14, 2006 - 10:35 pm
sp_Permalink sp_Print

går det bra att ta listerine i förbyggande syfte, dvs om man inte har dålig andedräkt? Alltid trevligt att vara fräsch i munnen, och det ger bättre självförtroende. Bara det inte har motsatt effekt.

addeee wrote:
min mun ska frätas, listerine hela tiden i den :), var hos tandläkaren för några veckor sen, hon klagade inte, hade inga hål eller större skador på tuggytan, hon tog bort lite tandsten det var allt! ska vänta på lönen sen ska jag försöka komma över en tungskrapa och några liter listerine som jag kan ha i fick pluntan 🙂

Mr BoD akta så du inte blir beroende, du verkar ju besatt 😛

/Dani

macrus
Member
Medlem
Forum Posts: 7684
1085867
October 15, 2006 - 12:23 am
sp_Permalink sp_Print

Dani wrote: går det bra att ta listerine i förbyggande syfte, dvs om man inte har dålig andedräkt? Alltid trevligt att vara fräsch i munnen, och det ger bättre självförtroende. Bara det inte har motsatt effekt.

[quote=addeee] min mun ska frätas, listerine hela tiden i den :), var hos tandläkaren för några veckor sen, hon klagade inte, hade inga hål eller större skador på tuggytan, hon tog bort lite tandsten det var allt! ska vänta på lönen sen ska jag försöka komma över en tungskrapa och några liter listerine som jag kan ha i fick pluntan 🙂

/Dani

Haha verkerligen.

Nä jag tror det inte ska vara några problem att använda listerin bara för att vara fräsch i munnen, inte 1-2gånger om dagen åtminstonde.

addeee
Kommer du hit ofta?
Medlem
1086128
October 16, 2006 - 6:20 am
sp_Permalink sp_Print

macrus wrote: [quote=Dani]går det bra att ta listerine i förbyggande syfte, dvs om man inte har dålig andedräkt? Alltid trevligt att vara fräsch i munnen, och det ger bättre självförtroende. Bara det inte har motsatt effekt.

[quote=addeee] min mun ska frätas, listerine hela tiden i den :), var hos tandläkaren för några veckor sen, hon klagade inte, hade inga hål eller större skador på tuggytan, hon tog bort lite tandsten det var allt! ska vänta på lönen sen ska jag försöka komma över en tungskrapa och några liter listerine som jag kan ha i fick pluntan 🙂

/Dani

Haha verkerligen.

Nä jag tror det inte ska vara några problem att använda listerin bara för att vara fräsch i munnen, inte 1-2gånger om dagen åtminstonde.

lika bra att låta det fräta in till benet så blir man av med bakterier o svavel syror och allt vad det heter 😛

Sweely
Hi, nice to meet you!
Medlem
Forum Posts: 1
1241812
January 22, 2010 - 7:10 pm
sp_Permalink sp_Print

Det är rätt svårt att bli av med en dålig andedräkt. Jag har kämpat med det i några år. Det går inte bort på en timme eller över några minuters borstande. Du behöver göra mer än det!

Börja med att borsta tänderna i minst 5 minuter, tre gånger om dagen. Helst efter varje måltid.

Skrapa din tunga med en tungskrapa, och ät mycket bra mat som persilja och banan. De hjälper mot dålig andedräkt. Försök hålla dig borta från mjölk och annan stark mat då det bara gör din andedräkt värre. Zinkpastiller kan också vara någonting att ha, men det är dock ingenting jag rekommenderar då jag inte fick syn på några resultat.

Poontus
Member
Medlem
Forum Posts: 4585
1241816
January 22, 2010 - 7:16 pm
sp_Permalink sp_Print

att borsta tänderna 5 minuter 3 gånger om dagen är idioti, det sliter alldeles för mycket på tänderna, farsans tänder är helt nedslitna pga alldeles för mycket tandborstning

opA87
Member
Medlem
Forum Posts: 2399
1241822
January 22, 2010 - 7:40 pm
sp_Permalink sp_Print

Poontus wrote: att borsta tänderna 5 minuter 3 gånger om dagen är idioti, det sliter alldeles för mycket på tänderna, farsans tänder är helt nedslitna pga alldeles för mycket tandborstning

Nu bumpades en 4 år gammal tråd upp men måste bara säga: Va ? - åt ditt påstående.

Jag har någon form av tandborstningsberoende. Borstar tänderna 5-10 minuter 2 ggr dagligen och jag har aldrig haft hål, aldrig haft problem med tänderna ( endast lite tandsten mellan tänderna p.g.a jag inte använde tandtråd fören först 3-4 år sedan ) och enligt mina tandläkare har jag perfekt munhygien samt tänder.

Så, nej.. jag tror inte det stämmer 100 %:igt.. det kan vara olika från person till person med men med tanke på att jag ändå borstat tänderna i 5-10 minuter 2 gånger dagligen i ungefär 12 år så.. nja 😉

Att din fars tänder gått åt pipan kan säkerligen även bero på att han använt för hård tandborste.. borstat för hårt eller direkt borstat tänderna efter att han druckit något sött / surt då det sura/söta fräter på emaljen och börjar du borsta direkt efter slipar du bort emaljen 🙂

OnTopic:
Dålig andedräkt är ett helvete..

Jag borstar som sagt tänderna jävligt noggrant, använder tandtråd, använder tungskrapa.. använder SB12, tuggar tuggummi, halstabletter.. och ja säkert något jag glömt men det är ta mig fan omöjligt att bli av med den dåliga andedräkten. Jag känner till och med själv från och till att det smakar fullständigt skit i munnen.. ingen höjdare direkt när det kan vara kilometer till närmaste tuggummi / halstablett. :bgrin:

Så.. om någon har något kirurgiskt att tipsa om så får ni gärna skriva det här för det är fruktansvärt jobbigt =)

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 1030
Currently Online:
Guest(s) 186
Currently Browsing this Page:
3 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL