March 13, 2008
Hej!
Förra året såg jag en serie som fick mig att ändra uppfattnings helt om "anime" och allt vad det innebär. Den hette "Cowboy Bebop", och var häftig, välregisserad och framför allt var den inte löjlig - utan istället väldigt intressant. Detta väckte ett intresse för denna sorts serier hos mig, så jag försökte hitta något som spelade i samma liga, men gav snabbt upp när det mesta känns som anpassat för barn..
Fick tips om en serie som hette "Neon Genesis Evangelion" men den var lite 50/50, för mycket löjligheter och överdriven humor (i mitt tycke negativt). Däremot hade den serien sina stunder, men jag övergav den då den inte höll i längden för mig.
Dessförinnan har jag sett en filmtrilogi som heter Ghost in the Shell, och iaf de två första filmerna var hur bra som helst. Så tips på en film i liknande manér tar jag gärna emot!
Hoppas jag har gjort mig tydlig i vad jag är ute efter för sorts film/serier..
Tack på förhand!
January 19, 2003
En av mina favorit serier heter Last Exile. Sedan finns det en hel bunt till. Bara att fråga när du har plöjt igenom dessa alternativ.
//Jimmy
August 29, 2004
Chobits måste nog ha varit den mest trögaste serien jag har sett, var så tråkig, ingen serie i min smak men har man sett en episode så ska man se resten.
Själv skulle jag vilja tipsa om Eureka;
http://anidb.net/perl-bin/anim.....8;aid=2826
Sen även den gamla goda klassikern Kenshin;
http://anidb.net/perl-bin/anim.....038;aid=90
January 8, 2003
Om du gillade Ghost in the Shell så får du ju kolla på alla serie avsnitten. Stand Alone Comlpex är grymt bra.
Sen finns det Apple Seed av samma tecknare, dom har använt datorer för att göra så det blir mera 3d djup i bilderna.
Samurai Champaloo är med en grym serie, bara 26 avsnitt tyvärr. Man märker att det är mer för vuxna för där är lite blod med när dom dödar fiender.
March 13, 2008
August 7, 2001
Imlal wrote: En av mina favorit serier heter Last Exile. Sedan finns det en hel bunt till. Bara att fråga när du har plöjt igenom dessa alternativ.
//Jimmy
Last Exile +1
En av dom få anime serierna som jag fastnat för.
Sjukt bra serie. Dom har fått med alla aspekter för en bra serie.
Annars känner jag av hollywood syndromet i dom flesta anime serier. Att det spinner för långt...
September 3, 2001
Filmer kan ju vara Ninja Scroll eller Grave of the fireflies.
Monster är en riktigt bra crime/drama serie
Berserk är brutal actionserie med en grym handling. Ett måste!
Great Teacher onizuka och Hajime no ippo har båda väldigt bra handlingar, mycket komedi men är ändå väldigt mänskliga och seriösa i sina ämnen. Man saknar karaktärerna långt efter att man har sett klart dem!
March 13, 2008
Såg just klart Last Exile. Det var en mycket trevlig upplevelse, dock så hade den tyvärr lite larviga inslag med fnissiga flickor och naiva röster på vissa karaktärer. Annars var det en fullpoängare. Tack för det tipset!
Ska ta itu med Berserk nu. Har höga förväntningar 😉
1 Guest(s)