February 19, 2004
ojdå wrote: Svenska kyrkan är således inte en sekt.
EDIT: En kompis sa att Hare Krishna ska vara rejält skumma 😛
Enligt definitionen som du citerat så är den protestantiska kyrkan, den störst utbredda i Sverige, en sekt. (tog ju avstånd ifrån den katolska kyrkan)
Men däremot skiljer sig den katolska också sig ifrån den ortodoxa och den ortodoxa ska om jag inte har helt fel vara närmst den äldre kristendomen.
Du måste också komma ihåg att Sverige är sekulerat. D vs staten tar avstånd ifrån kyrkan, d vs kyrkan är självständig ifrån staten precis som alla andra religiösa grupper.
Samt är inte inteligent skapande (Bibeln) en förnekad lärosats?
Äh... jag är kanske lite jobbig av mig.
February 19, 2004
nvidiaamd wrote: Macoteket är ju en sekt sör dem tror att alla vill hålla på och redigera hela tiden, dem har inte insett att det finns en stor skara gamers som dem missar. 9+ mille bara på WoW. 😀
o sen att amn inte kan uppgradera är en sak. dock är alla mac snygga 😀
Du kan iofs installera xp på en mac.
April 24, 2007
😀 men det är ju inte samma sak. då betalar man extra för OS:et. en sann gamer kör inte XP från paralelles eller nåt sånt.
en XP eller Vista data är allt man behöver MAc är bara bra om amn surfar mycket o inte spelar o knske håller på med redigering.
visst som som du säger det kan MaCen ersätta PC men det kommer npg aldrig gå...
June 5, 2004
nvidiaamd wrote: 😀 men det är ju inte samma sak. då betalar man extra för OS:et. en sann gamer kör inte XP från paralelles eller nåt sånt.
en XP eller Vista data är allt man behöver MAc är bara bra om amn surfar mycket o inte spelar o knske håller på med redigering.
...På tal om sekter?
April 13, 2004
nvidiaamd wrote: 😀 men det är ju inte samma sak. då betalar man extra för OS:et. en sann gamer kör inte XP från paralelles eller nåt sånt.
Visste du inte att man kan köra WoW från en Mac?
de släpptes ju samtigt till bägge OS:en 😛
February 19, 2004
Efter mina samtliga virusintråg på min XP laptop så kan jag mycket väl förstå de som väljer ett annat os.
För mig är problemet Macs vana att välja komponenter som ej är standard samt att jag betalar inte för MacOS nu när ubuntu börjar bli så bra som det är. (Sen tar de också lite överpris för sina delar och man vet sen innan att Apple alltid kör med marknadens billigaste prylar men säljer till högre priser)
Angående WoW så finns det även till Linux/Ubuntu.
April 24, 2007
Jalle64 wrote: Visste du inte att man kan köra WoW från en Mac?
de släpptes ju samtigt till bägge OS:en 😛
hade ingen koll på det, spelar ej WoW o vågar inte ens prova, risken att fastna är på tok för stor. 😉
nu lämnar vi detta o fokuserar på sjuka sekter.
det blev lite väl mycket off topic 😉 även om det var delvis mitt fel att ta upp det igen. 😀
January 13, 2003
azn-: http://www.analyskritik.press......sekter.htm Nöjd nu? Finns länkad på wikipedia och wikipedia är redan omnämdt, hur hade det varit om du hade kunnat läsa istället för att be folk dra åt helvete?!
June 5, 2004
beta wrote: En mac med intel-cpu är i stort bara en PC som kan köra OS X, kör vista native som vilken PC som helst, så emulera behövs inte.
Någon skrev att mac använder billigaste hårdvara, när en PC-tillverkare kan tillverka en PC som är knäpptyst så enbart hårddiskens svaga tuggande hörs och hela PC´n blir rejält överröstad av en extern hdd lär jag hålla med, innan dess säger jag att personen talar i nattmössan. Sen går det skitbra att uppgradera en mac, sitter på en iMac som kör med laptopkomponenter och jag kan köpa cpu, minne, hdd i vilken affär som helst, enda svåra att uppgradera är mxm-grafikkortet, men även det går bra teoretiskt sett.Så, när ska TS komma och besöka mig så jag kan berätta mer om vår sekt med PC´s som kan det lilla extra (OS X)? 🙂
Kan du bara dra åt helvete eller iaf sluta skriva i denna tråd?
Det är inte en jävel som bryr sig om du sitter på en iMac med laptopskomponenter eller inte.
1 Guest(s)