Tips på Stereoköp|Page 2|Allt mellan himmel och jord|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope

Match

Forum Options

Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
Tips på Stereoköp
Kaleid
Member
Medlem
Forum Posts: 2377
sp_UserOfflineSmall Offline
1156725
September 19, 2007 - 9:05 am
sp_Permalink sp_Print

Hah hah haa..tror inte det var en NAD original konstruktion. Den spottar ur sig en massa watt med låg distorsion som vilken champion som helst.
Och nu ska Rotel 1090 försvinna och ersättas av 1092 en mindre ICE powered basered distorsionsmaskin. D'oh!

Andreas Galistel
Member
Medlem
Forum Posts: 16287
1156731
September 19, 2007 - 9:42 am
sp_Permalink sp_Print

Mjo, ibland går det verkligen åt fel håll 🙁

//Andreas

Nebelosa_
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 259
1156979
September 21, 2007 - 5:58 pm
sp_Permalink sp_Print

Ja Ma Rs6/8 skulle jag inte alls rekomendera, är inte min kopp thé i heller, tyckte dom lät illa rent ut saggt!

jonte_power
Member
Medlem
Forum Posts: 2674
1161267
October 22, 2007 - 8:30 pm
sp_Permalink sp_Print

Jag kör:

Infinity Beta 40
H/K HK-970
H/K HD-970

Se bild http://www.minhembio.com/jonte_power

Trivs enorm bra med ljudet... Funkar bra för DUNK och även finlir..
Jag har baslådan i serien till och även center och bak.. Men baslåda och frontar spelar du hatten av vem som helst.. H/K stärkaren sitter som en smäck med dessa...

Vart bor du om jag får fråga? I stockholm kan jag rekommendera Reference Audio och Hifi-klubben..

Du är även välkommen över för en provlyssning..

jonte_power
Member
Medlem
1161268
October 22, 2007 - 8:31 pm
sp_Permalink sp_Print

x850xt wrote: Ja Ma Rs6/8 skulle jag inte alls rekomendera, är inte min kopp thé i heller, tyckte dom lät illa rent ut saggt!

Vilken stärkare användes till? Skiva för lyssning? Spelare?

alrik
Member
Medlem
Forum Posts: 2923
1161272
October 23, 2007 - 12:10 am
sp_Permalink sp_Print

jonte_power wrote: Jag kör:

Infinity Beta 40
H/K HK-970
H/K HD-970

Se bild http://www.minhembio.com/jonte_power

Trivs enorm bra med ljudet... Funkar bra för DUNK och även finlir..
Jag har baslådan i serien till och även center och bak.. Men baslåda och frontar spelar du hatten av vem som helst.. H/K stärkaren sitter som en smäck med dessa...

Vart bor du om jag får fråga? I stockholm kan jag rekommendera Reference Audio och Hifi-klubben..

Du är även välkommen över för en provlyssning..

Bor i Sala. Är fan läskigt att åka hem till folk och bara lyssna på deras saker 🙂 Vart i sthlm bor du?

jonte_power
Member
Medlem
1161382
October 23, 2007 - 7:08 pm
sp_Permalink sp_Print

Ja det kanske låter läskigt.. och det är inget jag har gjort själv. Men jag hade gärna velat lyssna på massor av olika högtalare i hemma-miljö innan jag bestämde mig. Dock fanns det ingen som erbjöd sig. Letade ca ett halvår efter högtalare innan jag bestämde mig.

Jag började åka runt till olika butiker. Först dom lite billigare, MediaMarkt, BRL osv. Dessa butiker har ofta dåliga "lyssningsrum" och massor med kunder som springer runt och stör. Sen känner man sig väldigt stressad av säljaren som står där och tittar på klockan.

Åkte istället till entusiast-butiker, som t ex Hifi-klubben och reference-audio.

En helt annan miljö att lyssna i. Personalen brinner för ljud! Dock fortfarande ingen miljö som jag har hemma i vardagsrummet.
Man kan faktiskt (om man frågar snällt) få låna hem prylar för provlyssning... Dock orkade jag inte äns fråga om det då jag inte hade möjlighet att frakta fram och tillbaka.

En annan grej, ställ sånna här frågor på http://www.minhembio.com istället.

Jag bor i hagsätra, du är välkommen över om du vill. Har en hel del musik, dock rekommenderar jag dig att ta med egna skivor för att du vet ju hur du vill att dina favoritlåtar ska låta. Och kom helst på dagtid då man stör grannar och dyl mindre.

Annars har dom en liknande uppställning på reference audio. Och tänk på att oavsätt vilka högtalare du köper kommer dom att låta förjävligt tills dom är inspelade. Kanske var att ta i, men "platta" i ljudet...

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 1030
Currently Online:
Guest(s) 521
Currently Browsing this Page:
1 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL