July 18, 2003
Jag har gymmat i ca 1 Är nu men Àr lite negativ till reslutatet, tror att det kan vara för att jag inte fÄr i min tillrÀckligt med protein etc efter trÀningen.
TÀnkte dÀrför börja med nÄgon typ av protein dryck som t.ex whey 80 eller nÄgot...
Vilket proteintillskott skall jag köpa och nÀr Àr det optimalt att ta, sjÀvklart efter trÀningen, men Àr det endast dÄ jag ska ta "det" ?
Samt tips pÄ protein tillskott !, TÀnkte köpa frÄn Gymgrossisten.com och bestÀlla direkt över 500 kr, sÄ nÄgon smak att rekomendera som inte smakar sk*t ?
Mycket tacksam för alla svar!
Edit: Jag Àr ute efter att bygga mer musklar, behöver inte vara protein, men det Àr det jag vet lite om i alla fall...
October 30, 2004
Köp gainers om du vill bygga.
Vad du Àn gör sÄ köp inte vanilj!!!!
Ăr gott i en vecka sen sĂ„ börjar man dra sig för att trĂ€na pga. att man vet vad som vĂ€ntar efterĂ„t.
Om du vill bygga sÄ skall du ta det sÄ ofta du kan=) fast kan ju nöja dig med att ta det efter trÀning, morgon Ä kvÀll
De mÀrken som jag gillar mest Àr alla Dalblads och sÄ proteinet VP2
Vill du bli stor sÄ öka vikterna och minska antal repp.
Lycka till med trÀningen!
February 1, 2002
Mikkrii wrote: Köp gainers om du vill bygga.
Ăr gott i en vecka sen sĂ„ börjar man dra sig för att trĂ€na pga. att man vet vad som vĂ€ntar efterĂ„t.Om du vill bygga sĂ„ skall du ta det sĂ„ ofta du kan=) fast kan ju nöja dig med att ta det efter trĂ€ning, morgon Ă„ kvĂ€ll
mmmm, hÄller med Jordgubb o vanilj smakar spya efter ett tag.
Choklad Àr det enda rÀtta.
December 26, 2002
July 18, 2003
Mikkrii wrote: Köp gainers om du vill bygga.
Ăr gott i en vecka sen sĂ„ börjar man dra sig för att trĂ€na pga. att man vet vad som vĂ€ntar efterĂ„t.Om du vill bygga sĂ„ skall du ta det sĂ„ ofta du kan=) fast kan ju nöja dig med att ta det efter trĂ€ning, morgon Ă„ kvĂ€ll
Varför gillar du Dalblads och proteinet VP2 om du sĂ€ger "gainers om du vill bygga", eller du kanske inte vill bygga đ ?
October 30, 2004
Dry_Ice wrote: [quote=Mikkrii]Köp gainers om du vill bygga.
Varför gillar du Dalblads och proteinet VP2 om du sĂ€ger "gainers om du vill bygga", eller du kanske inte vill bygga đ ?
Att bygga Àr inte det svÄra för mig, jag har svÄrare att inte bygga "pundus runt midjan"
September 11, 2002
Star nutritions whey 80 Àr en av de mest prisvÀrda och dÀrför det bÀsta valet enligt mig. sen hur ofta och hur du ska ta en dryck beror mycket pÄ vad det Àr för dryck och vad dina önskade resultat Àr. om du kör pÄ en ren proteindryck(vilket whey 80 Àr) sÄ ta den efter trÀning TILLSAMMANS MED ETT Mà L MAT. att ta en ren proteindryck direkt efter trÀning utan kolhydrater Àr som att slÀnga pengarna i sjön. kroppen Àr utpumpad efter trÀning och behöver energi. om du bara dricker protein sÄ kommer kroppen omvandla mycket av proteinet till energi istÀllet för att bygga ny muskelvÀvnad.
sen kan du ta drycken tillsammans med mellanmÄl osv, fler Àn en gÄng om dan.
annars kan du ta t.ex star nutritions gainers om du vill ha kolhydrater i drycken ocksÄ. eller twinlabs, den e ju godast, och antagligen bÀst, men dyrare.
men mitt tips om du vill bygga kvalitativa muskler att dricka en ren proteindryck som ett komplement och inte som ett substitut för ett rejÀlt mÄl mat.
February 12, 2002
"Gainomax" me chokladsmak. Mitt tips. đ
http://www.gainomax.com/defaul.....=bigscreen
Edit: Va hÀnder om man överdoserar me proteindrink?
June 27, 2002
Du som trÀnar ska ha minst 0.8-1 gram protein per kg kroppsvikt 1.5 gram ska elitidrottare ha och 0.8-1gram Àr för oss som gÄr lite och trÀnar lite smÄtt.
0.4 gram per kg kroppsvikt Ă€r ett mĂ„ste för att kroppen ska fungera som den ska och för att man ska överleva i det lĂ„nga loppet.Ăt mycket baljvĂ€xter som bönor och linser Eller Ă€t linfrön jordnötter och mandel samt solros frön dĂ„ det Ă€r det proteinrikaste du kan fĂ„ i dig. Ăgg innehĂ„ller 12g protein per Ă€gg ocksĂ„..
February 1, 2002
-=*ThE_cRoW*=- wrote: "Gainomax" me chokladsmak. Mitt tips. đ
http://www.gainomax.com/defaul.....=bigscreenEdit: Va hÀnder om man överdoserar me proteindrink?
inget förutom att du blir "konstig" i magen đ
January 20, 2002
Ska det ge resultat sĂ„ mĂ„ste du Ă€ta 7 mĂ„l om dagen, samma rutin hela tiden. Ăt sĂ„ mycket sĂ„ du verkligen Ă€r proppmĂ€tt. Man ska aldrig gĂ„ och vara hungrig... Det Ă€r vĂ€ldigt drygt ifall man ska bygga rejĂ€lt dĂ€rför sĂ„ kĂ€nde jag att det inte Ă€r vĂ€rt att lĂ€gga ned den tiden utan trĂ€nar nĂ€r jag kĂ€nner för det men jag Ă€ter fortfarande vĂ€ldigt mycket.
December 26, 2001
Redfaction wrote: Du som trÀnar ska ha minst 0.8-1 gram protein per kg kroppsvikt 1.5 gram ska elitidrottare ha och 0.8-1gram Àr för oss som gÄr lite och trÀnar lite smÄtt.
0.4 gram per kg kroppsvikt Ă€r ett mĂ„ste för att kroppen ska fungera som den ska och för att man ska överleva i det lĂ„nga loppet.Ăt mycket baljvĂ€xter som bönor och linser Eller Ă€t linfrön jordnötter och mandel samt solros frön dĂ„ det Ă€r det proteinrikaste du kan fĂ„ i dig. Ăgg innehĂ„ller 12g protein per Ă€gg ocksĂ„..
TrÀnar du riktigt hÄrd styrke sÄ kan man ligga tom pÄ 2,5 gram/kg kroppsvikt protein MAX ska pÄpekas dock. Men innan man ligger pÄ sÄdana nivÄer sÄ e man rÀtt sÄ jÀvla stor hehe
0,8 gram e lite vÀl lÄgt, 1,5 gram minst! Har funkat bÀst för mig iaf.
Sen överdrivning av protein ger dÄligt mage, fisarna luktar ammoniak, sen tar njuren stryk vid överdosering av protein. Man kan fÄ magproblem oxÄ.
2 Guest(s)