Tips: Protein dryck|Page 4|Allt mellan himmel och jord|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope

Match

Forum Options

Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
Tips: Protein dryck
jonaz
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 940
sp_UserOfflineSmall Offline
854934
March 8, 2005 - 9:53 am
sp_Permalink sp_Print

Dry_Ice wrote: Tror att det blir såhär nu efter mycket om och men....

Whey 80 4 kg
Kreatin 500 g
Dextro eller något

+ att jag nu första månaden kommer att köra med "Gainer Pro"

Tror att det bli optimalt vad jag har läst runt på nätet i några dagar...

Eftersom du har 1h mellan träning och riktig mat är det kolhydrater (snabba) efter träningen som du ska prioritera. Enklast är ju då en gainer men det är klart att det är lika bra att själv mixa ihop något proteinpulver med något som ger snabba kolhydrater. Du kommer inte att bli tjock av att ta gainer efter träningen.

Protein är också viktigt. Ta som frukost (inte enbart), mellanmål, kvällsmål. Dock kan du ju klara dig långt på vanlig mat här men det är bra att ha när man inte orkar fixa mat så man inte hoppar över.

Kreatin ger mkt bra effekt på de flesta och gör träningen betydligt roligare. Dock så kommer den mesta effekten av att man samlar vätska samt ökar det cellulära trycket. Mao försvinner mkt av effekten när man slutar men förhoppnigsvis så har man kunna träna hårdare och på så sätt lagt på sig några gram muskler extra. Kreatin använder man i perioder.

Gainer Pro, 4 kg 349:-
Whey-80, 1 kg 159:-
Kreatin Monohydrat, 500g 159:- om du har råd

Det mesta av ovanstånde har redan sagts tidigare men...

Desktop: Gigabyte GA-MA770-DS3 | AMD Phenom II 955 BE | 8GB PC6400 | Samsung 1TB + 500GB | Powercolor HD3870
3DMark 2006: 11932 3DMark Vantage: P5137
Laptop: Macbook Pro 2012 | 8GB | Samsung 830 128GB SSD
HTPC: Mac Mini | 3GB | 500GB

Cezar
Member
Medlem
Forum Posts: 2708
855040
March 8, 2005 - 1:25 pm
sp_Permalink sp_Print

Kan ju säga det också att proteindrycker är lite av för lurendrägeri. Känner en personligen som är chef för ett stort företag (säger inte vilket) och han säger det att det är lite av lurendrägeri. Kolla bara på priserna ! För dem pengarna kan du hellre lägga på gymkort eller vad det nu kan vara. Tränar man mycket och äter bra mat så är det inga problem att bygga. Visst ger det lite extra tillskott men är inte så effektivt som man tror. Vill man få resultat så blir man tvungen att knapra creatin eller testostiron.

Fire
Almost a full-blooded keyboard-warrior
Medlem
Forum Posts: 161
858879
March 14, 2005 - 6:46 pm
sp_Permalink sp_Print

Death On Wings wrote: Skulle avråda dig att köpa allt som heter massfuel. Vist du kan öka i vikt men du vill inte ha det runt magen.

Heh jo men tränar du tillräckligt hårt så lägger det sig inte på magen. Det handlar ju om energiintag och energiförbrukning, men självklart blir du fet om magen om du inte tränar tillräckligt eller rör på dig tillräckligt.

Jag la inte mycket fett på magen av mega mass. Men då träna jag jäkligt bra också. Hade jag kört med nå annat gainer så hade jag inte fått i mig tillräckligt.

Death On Wings
Member
Medlem
Forum Posts: 5938
858891
March 14, 2005 - 7:23 pm
sp_Permalink sp_Print

Finns bättre sätt att gå upp i vikt än att äta massfuel. Ska man ta något preparat ska det vara proteiner och kolhydrater.
Separata produkter som blandas av användaren.

Fire
Medlem
858917
March 14, 2005 - 8:22 pm
sp_Permalink sp_Print

Death On Wings wrote: Finns bättre sätt att gå upp i vikt än att äta massfuel. Ska man ta något preparat ska det vara proteiner och kolhydrater.

Öh men Mass Fuel är ju en blandning av protein och massa kolhydrater. Det är den bästa produkt jag har testa av många andra produkter. Har du ens testa produkten själv? Jag kan inte hitta en billigare produkt som ger mer kolhydrater och protein eller fungerar lika bra heller.

Vet du nåt som är bättre så ge mig gärna ett exempel. Varför ska man ta seperata produkter förklara det för mig? Bara mer krångel och troligen dyrare att blanda 2 produkter.

Extatic
Member
Medlem
Forum Posts: 2910
858934
March 14, 2005 - 8:40 pm
sp_Permalink sp_Print

Fire wrote: [quote=Death On Wings]Finns bättre sätt att gå upp i vikt än att äta massfuel. Ska man ta något preparat ska det vara proteiner och kolhydrater.

Öh men Mass Fuel är ju en blandning av protein och massa kolhydrater. Det är den bästa produkt jag har testa av många andra produkter. Har du ens testa produkten själv? Jag kan inte hitta en billigare produkt som ger mer kolhydrater och protein eller fungerar lika bra heller.

Vet du nåt som är bättre så ge mig gärna ett exempel. Varför ska man ta seperata produkter förklara det för mig? Bara mer krångel och troligen dyrare att blanda 2 produkter.

Det är absolut inte dyrare, mycket billigare skulle jag säga. Dessutom kan man anpassa mängden kolhydrater och protein efter sitt eget behov vilket man inte kan med gainer eftersom allt redan är blandat...

Death On Wings
Member
Medlem
Forum Posts: 5938
858991
March 14, 2005 - 9:31 pm
sp_Permalink sp_Print

Extatic förklarade det så bra för dig så jag behöver inte.

Elias667
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1999
859044
March 14, 2005 - 10:53 pm
sp_Permalink sp_Print

Köp faen inga weightgainers om du inte vill behöva deffa sen (eller kör så extremt hårt att du verkligen behöver alla extra kolhydrater). Kör på proteintillskott, t.ex. whey 80 så slipper du en massa onödgt kraft.

Visst man kanske ökar i muskelmassa och vikt lite snabbare med weightgainers, men hur skoj är det att behöva deffa bort en massa fett när man fått den muskelmassa man vill ha?

Fire
Medlem
859057
March 14, 2005 - 11:20 pm
sp_Permalink sp_Print

Extatic wrote: [quote=Fire][quote=Death On Wings]Finns bättre sätt att gå upp i vikt än att äta massfuel. Ska man ta något preparat ska det vara proteiner och kolhydrater.

Det är absolut inte dyrare, mycket billigare skulle jag säga. Dessutom kan man anpassa mängden kolhydrater och protein efter sitt eget behov vilket man inte kan med gainer eftersom allt redan är blandat...

Men fortfarande har du/ni inte gett mig något exempel på en produkt(er) som man kan använda som dessutom är billigare.

Hur svårt är det att anpassa med gainer? Det är ju bara mäta den mängd du ska ha sen e det klart? Går att anpassa hur bra som helst. Vill man ha extra protein så e det bara ta extra protein.

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 1030
Currently Online:
Guest(s) 466
Currently Browsing this Page:
3 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL