Tips till Efterlyst?|Allt mellan himmel och jord|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope

Match

Forum Options

Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
Tips till Efterlyst?
Vaniljflickan
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1231
sp_UserOfflineSmall Offline
1
October 27, 2005 - 8:19 pm
sp_Permalink sp_Print

Med tanke på att "Efterlyst" gått ganska många år nu vore det kul att veta hur många som egentligen lämnat tips. Jag har aldrig varit i närheten av att se ett ouppklarat brott i verkligheten. Är det någon av er som kontaktat "Efterlyst" i något fall?

(OT: Jag känner iallafall Tove som är med i Robinson just nu)

[-Pale-]
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 513
970074
October 27, 2005 - 10:56 pm
sp_Permalink sp_Print

På tal om TV, någon av grabbarna i FCZ måste vara medlem på NH eller Sweclockers?

Dehman
Member
Medlem
Forum Posts: 7340
970101
October 28, 2005 - 5:41 am
sp_Permalink sp_Print

[-Pale- wrote: ]På tal om TV, någon av grabbarna i FCZ måste vara medlem på NH eller Sweclockers?

laugh

Har inte gett tips, men känner en som har ringt in där.

Andreas Galistel
Member
Medlem
Forum Posts: 16287
970137
October 28, 2005 - 7:59 am
sp_Permalink sp_Print

Nope, men jag angav några rymmare i På rymmen som gömde sig i närheten 😉

Vaniljflickan wrote: (OT: Jag känner iallafall Tove som är med i Robinson just nu)

Sånt där skulle jag skämmas över 😉

//Andreas

Jonas Fallenius
Member
Medlem
Forum Posts: 2669
970144
October 28, 2005 - 8:16 am
sp_Permalink sp_Print

och min mamma har skakat hand med jokmokks-jocke 🙄 wink

men nej, jag känner ingen som har ringt in...

Vaniljflickan
Kommer du hit ofta?
Medlem
970191
October 28, 2005 - 10:00 am
sp_Permalink sp_Print

Delph1 wrote: Nope, men jag angav några rymmare i På rymmen som gömde sig i närheten 😉

[quote=Vaniljflickan](OT: Jag känner iallafall Tove som är med i Robinson just nu)

//Andreas

Att du känner någon som är med på TV eller att skriva det så som jag gjorde? Det var lite humor, upplysningsvis. En vink om hur nära jag befinner mig kändisskapet. Fast det är klart, jag gjorde ju ingen smiley efter. 🙄

Andreas Galistel
Member
Medlem
970202
October 28, 2005 - 10:16 am
sp_Permalink sp_Print

Vaniljflickan wrote: Att du känner någon som är med på TV eller att skriva det så som jag gjorde? Det var lite humor, upplysningsvis. En vink om hur nära jag befinner mig kändisskapet. Fast det är klart, jag gjorde ju ingen smiley efter. 🙄

Någon som kokat ihop en historia och är tillräckligt speciell för att vara med i Robinson är ingen som jag skulle vara stolt över att känna, det gör jag iofs inte heller och kommer knappast göra heller. Det var så jag menade 😉
Knappast ett positivt kändisskap i min mening. Graden lägre än såpaskådis i all ärlighet. Och hade jag sett en smiley så hade jag reagerat annorlunda 😉

//Andreas

Vaniljflickan
Kommer du hit ofta?
Medlem
970223
October 28, 2005 - 10:42 am
sp_Permalink sp_Print

Jaha, nej det håller jag nog inte med om. Konceptet är i grund och botten bra. Jag skulle mycket väl kunna tänka mig att vara med i Robinsom _OM_ det inte hade visats på tv. Jag gillar upplevelser och att exprimentera med mig själv i relation till andra. Hade helt klart varit givande för mig att få reda på hur jag fungerar i en grupp under extrema förhållanden (om det nu är så som man fått uppfattning om på tv). Gruppsykologi är ju skitintressant.
Nackdelen för mig är att det blir underhållning av det hela genom att visas på tv.

Alla behöver inte vara bakom flötet bara för att de är med i tv. Tove är helt ok, tror inte ens hon är med för att få uppmärksamhet i tv faktiskt. Men det är min åsikt. 🙂

[-Pale-]
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 513
970314
October 28, 2005 - 1:31 pm
sp_Permalink sp_Print

Vaniljflickan wrote: ...och att exprimentera med mig själv...

😀 embarassed

hawkie
Member
Medlem
Forum Posts: 2327
970318
October 28, 2005 - 1:37 pm
sp_Permalink sp_Print

Naj, har aldrig ringt till efterlyst men därimot har jag ringt in flera pågående inbrott,skadegörelse,rattfyllor,stulna bilar.

Har inte gripit någon själv än, men det kommer väl.

Andreas Galistel
Member
Medlem
970343
October 28, 2005 - 2:10 pm
sp_Permalink sp_Print

Vaniljflickan wrote: Jaha, nej det håller jag nog inte med om. Konceptet är i grund och botten bra. Jag skulle mycket väl kunna tänka mig att vara med i Robinsom _OM_ det inte hade visats på tv. Jag gillar upplevelser och att exprimentera med mig själv i relation till andra. Hade helt klart varit givande för mig att få reda på hur jag fungerar i en grupp under extrema förhållanden (om det nu är så som man fått uppfattning om på tv). Gruppsykologi är ju skitintressant.
Nackdelen för mig är att det blir underhållning av det hela genom att visas på tv.

Det kan jag skriva under på!

Vaniljflickan wrote: Alla behöver inte vara bakom flötet bara för att de är med i tv. Tove är helt ok, tror inte ens hon är med för att få uppmärksamhet i tv faktiskt. Men det är min åsikt. 🙂

Hehe, fast mediahoror är vi ju allihopa allra längst inne så jag dömmer inte ut henne på något vis 😉

//Andreas

Marcan-
Member
Medlem
Forum Posts: 3747
970382
October 28, 2005 - 2:56 pm
sp_Permalink sp_Print

hawkie wrote: Naj, har aldrig ringt till efterlyst men därimot har jag ringt in flera pågående inbrott,skadegörelse,rattfyllor,stulna bilar.

Akta så du inte åker dit för misshandel då bara. 🙄

hawkie
Member
Medlem
Forum Posts: 2327
970407
October 28, 2005 - 3:28 pm
sp_Permalink sp_Print

Marcan- wrote: [quote=hawkie]Naj, har aldrig ringt till efterlyst men därimot har jag ringt in flera pågående inbrott,skadegörelse,rattfyllor,stulna bilar.

Akta så du inte åker dit för misshandel då bara. 🙄

Ja, det är det jag gått och funderat på hela morgonen.
Man kanske ska tänka sig för 2-3 gånger innan man ingriper när någon blir utsatt för brott.

Vi väktare tänker inte så mycket, utan agerar först. Får väl bli en ändring på det nu.

Vem vet, eftersom jag är invandrare så kanske jag tom blir utvisad ur Sverige.

Jürgen Mc Kvack
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 892
973407
November 5, 2005 - 10:27 am
sp_Permalink sp_Print

känner inte någon som hälst tilltro till polis myndigheter mm

denstore
Member
Medlem
Forum Posts: 7128
973417
November 5, 2005 - 10:42 am
sp_Permalink sp_Print

Vaniljflickan wrote: Jaha, nej det håller jag nog inte med om. Konceptet är i grund och botten bra. Jag skulle mycket väl kunna tänka mig att vara med i Robinsom _OM_ det inte hade visats på tv. Jag gillar upplevelser och att exprimentera med mig själv i relation till andra. Hade helt klart varit givande för mig att få reda på hur jag fungerar i en grupp under extrema förhållanden (om det nu är så som man fått uppfattning om på tv). Gruppsykologi är ju skitintressant.

Alla behöver inte vara bakom flötet bara för att de är med i tv. Tove är helt ok, tror inte ens hon är med för att få uppmärksamhet i tv faktiskt. Men det är min åsikt. 🙂

Det som är det tråkiga är väl att TV söker det spektakulära. De som vinner i Robinson är antagligen inte de som hade klarat sig i en riktig situation. Men det hade kanske blivit tråkig TV av att söka realism, men frågan är om det inte är uttjatat, med sex, svek och egoism?

Cezar
Member
Medlem
Forum Posts: 2708
973442
November 5, 2005 - 11:27 am
sp_Permalink sp_Print

denstore wrote: [quote=Vaniljflickan]Jaha, nej det håller jag nog inte med om. Konceptet är i grund och botten bra. Jag skulle mycket väl kunna tänka mig att vara med i Robinsom _OM_ det inte hade visats på tv. Jag gillar upplevelser och att exprimentera med mig själv i relation till andra. Hade helt klart varit givande för mig att få reda på hur jag fungerar i en grupp under extrema förhållanden (om det nu är så som man fått uppfattning om på tv). Gruppsykologi är ju skitintressant.

Det som är det tråkiga är väl att TV söker det spektakulära. De som vinner i Robinson är antagligen inte de som hade klarat sig i en riktig situation. Men det hade kanske blivit tråkig TV av att söka realism, men frågan är om det inte är uttjatat, med sex, svek och egoism?

Då Robinson startade kom jag ihåg att det var mer rätta vinnare...
Nu på senare tid fungerar det mer som en dokusopa.

denstore
Member
Medlem
Forum Posts: 7128
973446
November 5, 2005 - 11:35 am
sp_Permalink sp_Print

Cezar wrote:
Då Robinson startade kom jag ihåg att det var mer rätta vinnare...

Inte ens första åren var det folk som hade äkta överlevnadskunskaper som vann. Det handlade redan då om att manövrera ut motståndarna, och lita på att saker och ting skulle gynna ett egoistiskt beteende.
I en riktig situation måste man tänka på att det inte finns något filmteam, läkare och en möjlighet att åka hem när man har fått nog. Chansningar är riskabla och det lönar sig mer att planera långsiktigt än att springa runt och spänna sig.

Vaniljflickan
Kommer du hit ofta?
Medlem
973571
November 5, 2005 - 6:11 pm
sp_Permalink sp_Print

[-Pale- wrote: ][quote=Vaniljflickan]...och att exprimentera med mig själv...

😀 embarassed

Oj, experimentera, menade jag ju förstås. 😉

Vaniljflickan
Kommer du hit ofta?
Medlem
973575
November 5, 2005 - 6:18 pm
sp_Permalink sp_Print

denstore wrote: [quote=Cezar] Då Robinson startade kom jag ihåg att det var mer rätta vinnare...

Inte ens första åren var det folk som hade äkta överlevnadskunskaper som vann. Det handlade redan då om att manövrera ut motståndarna, och lita på att saker och ting skulle gynna ett egoistiskt beteende.
I en riktig situation måste man tänka på att det inte finns något filmteam, läkare och en möjlighet att åka hem när man har fått nog. Chansningar är riskabla och det lönar sig mer att planera långsiktigt än att springa runt och spänna sig.

Jaja, självklart är det så. Men för mig handlar det inte om att vinna eller ens att se det hela som en tävling. Jag skulle bara vilja uppleva hur det är att tvingas leva i en grupp med människor. Men sen förstår jag ju att det måste finnas nåt mål med detta. Men om målet var att leva på en ö en viss tid och lära sig överlevnad skulle jag gärna vilja vara med!

Pulchi
Mina inlägg skrivs i binär kod
Medlem
Forum Posts: 150
973595
November 5, 2005 - 7:15 pm
sp_Permalink sp_Print

Delph1 wrote: Nope, men jag angav några rymmare i På rymmen som gömde sig i närheten 😉

[quote=Vaniljflickan](OT: Jag känner iallafall Tove som är med i Robinson just nu)

//Andreas

de va några (hjalle och heavy tror jag) som gömde sig på lugnet. Dom angav jag 😉

nej, jag har aldrig ringt till efterlyst. Det närmsta jag har kommit är väl att en ja känners mamma såg det som skulle bli ett mord.

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 1030
Currently Online:
Guest(s) 85
Currently Browsing this Page:
2 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL