May 10, 2002
..med härlig basgång. Lite klurigare, roliga, gärna funkigt men inte slappigt. Vilken genre låter är kategoriserad i gör mindre skillnad.
typ som dessa jag gillar att spela...
Grand Funk Railroad - Your Captain Closer to Home
Red Hot Chili Peppers - Soul To Squeeze
Tool - Schism
Black Eyed Peas - Let's Get Retarded
Olika på alla sätt förrutom att basgången är roliga, notera att hiphop är ok också. 😎
March 3, 2004
January 21, 2004
vet ej om det är detta är vad du letar efter, men de här låtarna har riktigt sköna basgångar enligt mig.
N.E.R.D - Provider (Zero 7 remix)
Franz Ferdinand - Take me out
Junior Senior - Move your feet
Kent - Musik non stop
The Coral - Bad man
The Crash - Lauren caught my eye
eller valfri låt med Red hot chili peppers, Dub sweden eller Urga.
Skön basgång får mej att tänka på Dallas-Theme (Tevesåpan)..
Lyssna på den noga någon gång vid tillfälle, baskillen är hyfsat flink i fingrarna..
ASUS M5A97 - AMD FX-6300 6-core - 12 GB Corsair DDR3 - Gigabyte 7790 2GB GDDR5 - Några TB HDD
Inte så flitig besökare på forum numera, intresset för hårdvara och datorer har minskat rejält. Mer om mej på min SD-kritiska blogg på: http://www.christer.gunnarsson.biz
February 12, 2003
ilg@dd wrote: Skön basgång får mej att tänka på Dallas-Theme (Tevesåpan)..
Lyssna på den noga någon gång vid tillfälle, baskillen är hyfsat flink i fingrarna..
Apropå flinka fingrar...
Vader - Out of the Deep
Vader - Dark Transmission
Sjuka baskomp, stod och typ dreglade efter bassisten när jag såg de live. 😉
May 10, 2002
ilg@dd wrote: Skön basgång får mej att tänka på Dallas-Theme (Tevesåpan)..
härlig, gillar lite sån småporrig 70tals disco.
Och då kommer ju helt otalt in på Debbie Does Dallas theme-låten! Fyfan man vill bara skaffa sig mustasch när man hör den.
fortsätt tipsa, btw lite OT men vi fixa en liten spelning om två veckor med bandet. skoj skoj :eye: :eye:
Sök runt lite efter en artist som "heter" Hank The Knife (and the diamonds)..Lirar 6-strängad bas..Skön gammelrock..Det ska dock vara inspelningarna från 70-talet.
ASUS M5A97 - AMD FX-6300 6-core - 12 GB Corsair DDR3 - Gigabyte 7790 2GB GDDR5 - Några TB HDD
Inte så flitig besökare på forum numera, intresset för hårdvara och datorer har minskat rejält. Mer om mej på min SD-kritiska blogg på: http://www.christer.gunnarsson.biz
January 20, 2003
abishai wrote: [quote=ilg@dd]Skön basgång får mej att tänka på Dallas-Theme (Tevesåpan)..
härlig, gillar lite sån småporrig 70tals disco.
Och då kommer ju helt otalt in på Debbie Does Dallas theme-låten! Fyfan man vill bara skaffa sig mustasch när man hör den.
Då måste du höra Loveboat themet, grym serie, grym themesong 🙂
Sen är soundtracket till filmen Studio 54 att rekommendera om du gillar porrig 70talsdisco.
1 Guest(s)