August 16, 2002
asså värsta grejen... idag, min polare frågade mig om jag kunde hjälpa honom med hans dator o lite me hans farsas o lite me nätverket, så jag gled över... satt i typ tre timmar o fixa o grejer, sen när han farsa skulle köra mig hem så drar han fram en femhundring o räcker till mig... asså fett skummt, jag hjälpte snubben typ för att vara snäll, o så får man betalt... fett nice!
February 12, 2003
http://www.happyfilm.org funkar också.
February 1, 2002
keffing wrote: asså värsta grejen... idag, min polare frågade mig om jag kunde hjälpa honom med hans dator o lite me hans farsas o lite me nätverket, så jag gled över... satt i typ tre timmar o fixa o grejer, sen när han farsa skulle köra mig hem så drar han fram en femhundring o räcker till mig... asså fett skummt, jag hjälpte snubben typ för att vara snäll, o så får man betalt... fett nice!
känner igen det, då känns det nästan lite motigt att ta mot pengarna 🙂 speciellt när det är skitlätt och man bara vill hjälpa till.
August 16, 2002
Starscream wrote: [quote=keffing]asså värsta grejen... idag, min polare frågade mig om jag kunde hjälpa honom med hans dator o lite me hans farsas o lite me nätverket, så jag gled över... satt i typ tre timmar o fixa o grejer, sen när han farsa skulle köra mig hem så drar han fram en femhundring o räcker till mig... asså fett skummt, jag hjälpte snubben typ för att vara snäll, o så får man betalt... fett nice!
känner igen det, då känns det nästan lite motigt att ta mot pengarna 🙂 speciellt när det är skitlätt och man bara vill hjälpa till.
joo... jag typ installerade deras trådlösa nätverkskort, fixade nätverksskrivare o grejer, o för det får man liksom pengar...
sen så har det hänt innan... typ när nån släkting vill ha hjälp så hjälper man, sen så drar dom fram pengar... att ta dom känns typ som att gå in på natten o ta pengar från deras plånbok...
AMD_RULEZ wrote: http://www.happyfilm.org funkar också.
mm, ja o några polare satt o snacka om den typ när den va ny... vi kom fram till att man skulle sitta o stöna "ååhhh... baaaaaajjs... mmm..." eller nåt...
March 18, 2004
Hehe jag har också tjänat pengar på att vara "nörd".
En kille hade lånat ut sin dator till två ungar. När han fick tillbaka den kom han inte ut på internet, för mycket popups 😀
Datorn kördes hem till mig testade internet. POPUPS. Har aldrig sett så många 🙂
Jag tänkte, bäst att köra lite ad-awere, cws-chedder(stavning) och f-secure. (han hade alla programen)
I datorn fanns en massa skit som jag tog bort, bl. annat en massa pr0nsaker .
Allt detta tog typ en halvtimme. Jag tjänade 500kr 😀
Det konstiga var att han hade alla program, så det var bara att köra dem 😀 Aja har man svårt för datorer så 😉
February 1, 2002
LuX^ wrote: Hehe jag har också tjänat pengar på att vara "nörd".
En kille hade lånat ut sin dator till två ungar. När han fick tillbaka den kom han inte ut på internet, för mycket popups 😀
Datorn kördes hem till mig testade internet. POPUPS. Har aldrig sett så många 🙂
Jag tänkte, bäst att köra lite ad-awere, cws-chedder(stavning) och f-secure. (han hade alla programen)
I datorn fanns en massa skit som jag tog bort, bl. annat en massa pr0nsaker .Allt detta tog typ en halvtimme. Jag tjänade 500kr 😀
Det konstiga var att han hade alla program, så det var bara att köra dem 😀 Aja har man svårt för datorer så 😉
En kompis satte ihop en dator åt nån han kände...
Han som ville ha datorn ihopsatt sa att sätt ihop en bra dator åt mig för x antal kr och en likadan åt dig själv för du är snäll och hjälper.
Rätt snällt måste jag säga. 🙂
March 18, 2004
Starscream wrote:
En kompis satte ihop en dator åt nån han kände...
Han som ville ha datorn ihopsatt sa att sätt ihop en bra dator åt mig för x antal kr och en likadan åt dig själv för du är snäll och hjälper.
Rätt snällt måste jag säga. 🙂
Haha jo sån tur skulle man vilja ha 😉
June 17, 2002
hehe.. samma här...
så jävla sjysst... typ.. skulle formattera, installera win o alla drivrutiner.. tog nåra timmar för det var en jävla märkesdator så fick sitta o leta efter alla drivrutiner i mappar som hade nå jävla namn bestående av bara massa siffror som inte hade med saken att göra..
iaf så fick jag typ 600spänn.. + en platta Cola...
en annan gång ringde en polares farsa.. han kom inte ut på internet så jag åkte över... såg att det bara var inloggningen till Telia ADSL som var felet o loggade in...
fick 100 spänn för det... ville inte ta emot med han insisterade...
En annan gång åpkte jag hem till en snubbe jag kännde typ lite halvt... konstaterade att hans HDD var brännd av åskan.. fick 250 spänn för det..
Jag fick inte byta ut den för han den var plomberad.. märkesdator..
April 23, 2003
Har också tjänat lite pengar några gånger. Grejen är ju att det kostar mycket mindre att be nån man känner om hjälp istället för att lämmna in den på nåt ställe. :bgrin:
Satte ihop en dator, installerade windows samt program, fick en 550kr, och det var av min polare.. seriöst? :rollsmile:
Installerat om windows för några, runt 150kr bara för det.. fick nyss 200kr för att jag 'tweakade' lite och tog bort ett virus.
Ska snart sätta ihop ens dator, tror jag skulle få 400 kr för det. 🙂
October 25, 2003
MEN KILLAR (och ev. tjejer)!!!
Jag fick just världens ide!
Kan vi inte starta en firma, typ NH-Datorservice?
Vi är ju över hela landet, och när nån behöver hjälp så bara mejlar de NH, och så skrivs det en tråd om det.
Sedan för den som bor närmast/är villig att ta på sig jobbet åka över och fixa.
Säg att man tar typ 200 för en total formatering med installation av OS, och liknande grejer.
Visst, det kommer aldrig att hända, men det vore kul 😀
(sorry för två posts efter varandra)
March 10, 2002
ViperBoyy wrote: formaterade grannens data o installerade windows, program, internet osv, fick inte ett skit...vilka j**la grannar va? :arg:
Ska man inte ha egentligen, har gjort mycket utan att få pengar. Varit lika glad för det. Alltid kul att pilla med olika datorer.
Sen skriver du "data". 🙄
2 Guest(s)