December 15, 2003
Chippen: Hehe, jag fick erbjudande att få en hundring efter en hel helgs festande och jag satt och väntade på tåget hem som du , såg väl sliten ut...
On topic: Jo jag har väl blivit erbjuden pengar då och då men annars har jag vägrat då det är kul att fixa släktens datorer (kompisarnas är inte lönt då dom är antingen programmerare, nätverkstekniker, civilingenjörer, tilloch med tjejen jag träffar nu är webmaster...) Väntar dock med vånda till nästa år då alla "kommundatorerbjudandena" går ut och släkten + bekanta ska ha nya grejer...
April 23, 2003
keffing wrote: [quote=POE]Hehe, skulle vara lite häftigt. 🙂
Fast 'nördar' som såfall skulle vara med i en sån grej borde vara tvungna att göra nåt slags test. 😉
typ.. eller nåt lättt typ 1500 inlägg på NH eller nåt... det visar ju att man har ett visst intresse och har varit med ett tag
På det viset..
😉
June 23, 2002
ViperBoyy wrote: [quote=Tindy][quote=Dehman][quote=ViperBoyy]formaterade grannens data o installerade windows, program, internet osv, fick inte ett skit...vilka j**la grannar va? :arg:
Ska man inte ha egentligen, har gjort mycket utan att få pengar. Varit lika glad för det. Alltid kul att pilla med olika datorer.
Sen skriver du "data". 🙄
Precis, man ska inte ha pengar.
Man gör det för att det är roligt, och får man nåt är det en bonus.
de va roligt för jag fick sitta framför en P4 3Ghz , 512MB DDR , ATI Radeon 9800 np , 19" skärm , skrivbord ... :bgrin:
Får man fråga vad du själv ha för dator eftersom du verkade tycka den datorn var så otroligt bra? 🙂
September 2, 2003
Det skönaste som finns är ju att tjäna pengar på att utföra lätt datorservice. Tjänade en gång förra sommaren 500 spänn på att installera en brännare :>. Sen har jag fått ett antal hundra för att få skrivare att fungera installera nätverkskort och operativsystem, ibland kan det kännas lite omotiverat att ta emot pengar av någon man känner bara för att man fixat en grej som eg är skitlätt men som dem tror är avancerad.
Om ni vill tjäna lite lätta pengar på era datorkunskaper är det ju bara att sätta upp en lapp på det lokala konsum eller nått, lär ju få massor med folk som ringer å vill ha hjälp med att typ formatera, installera bredband eller nätverkskort osv osv. Och om det är folk man inte känner blir det ju lättare att inkassera pengarna =].
August 20, 2001
Anser ni verkligen att ni inte bör få pengar när ni utför en tjänst åt någon?
Visst fixar jag en dator eller dyl till en släkting så kräver jag inget för det (så länge de inte vill att jag ska fixa en pentium med icke-befintliga drivrutiner så :)). Men något bör man ju få för att man hjälper dem, om det nu är middag eller en flaska vitt gör ju ingenting.
Ni får ändå tänka på att om de skulle lämna in datorn till något riktigt företag, så skulle de förmodligen få betala dubbelt...
February 12, 2003
hallon wrote: Jag blir sällan erbjuden några pengar, men de gånger jag blir det tycker jag alltid att det är förlite :bgrin:
Känner igen mig...:)
Men mest besviken blev jag på min farsa (egen företagare numera), han sa att han skulle köpa in datorer till företaget (bra, då får jag jobb, tänkte jag...), men nej, han köpte skiten från dgc istället. Samma sak med nätverket på jobbet, nån jävla tekniker skötte det.
Det borde varit mitt jobb...
February 1, 2002
AMD_RULEZ wrote: [quote=hallon]Jag blir sällan erbjuden några pengar, men de gånger jag blir det tycker jag alltid att det är förlite :bgrin:
Känner igen mig...:)
Men mest besviken blev jag på min farsa (egen företagare numera), han sa att han skulle köpa in datorer till företaget (bra, då får jag jobb, tänkte jag...), men nej, han köpte skiten från dgc istället. Samma sak med nätverket på jobbet, nån j**la tekniker skötte det.
Det borde varit mitt jobb...
Farsan är tvärsom, han anlitar mig fast han kan säga åt tekniker i kommunen att göra det.
Fast de är så slö och får det aldrig gjort så jag gör det..
Får iof inga pengar men för husrum, nät, parabol och kyl&frys full med mat och dryck så kan jag hjälpa 🙂
September 17, 2003
Ibland känns det helt fwel när man får pengar för småsaker som "alla" borde kunna. Känns fel å ta emot men man är ju svag... Men det värsta är när de har komponenter som är statiskt urladdade eller när något absolut inte passar.(uppgradering med gammalt + nytt) Då blir det jävligt jobbigt.
February 1, 2003
Jag upplever också att det är svårt att ta emot pengar från folk som jag hjälper med deras datorer. Min gamla boxartränare ger mig alltid pengar och när jag säger nej så blir han nästan förbannad och då är det bara att ta emot 😛 Jag har säkerligen fått ihop 4-5000:- för att fixa andras datorer.. Det mesta jag har fått är 1000:- för några timmars arbete + 20 gb hårddisk.
1 Guest(s)