August 22, 2005
vet ni hur många som dör varje dag i cancer i sverige, en j**la estonia om dagen. och vad gör regeringen, de står för 2%av bidragen till cancerforskningen. När politiker på allvar gör något åt dessa massmord så ska jag på allvar börja bry mig om ovanämnda händelser.
God bless her soul...
[ Detta Inlägg ändrades av: MacDaddy den 2001-10-22 17:15 ]
March 22, 2001
On 2001-10-22 17:14, MacDaddy wrote:
vet ni hur många som dör varje dag i cancer i sverige, en j**la estonia om dagen. och vad gör regeringen, de står för 2%av bidragen till cancerforskningen. När politiker på allvar gör något åt dessa massmord så ska jag på allvar börja bry mig om ovanämnda händelser.
God bless her soul...[ Detta Inlägg ändrades av: MacDaddy den 2001-10-22 17:15 ]
Du verkar inte ha en j**la aning vad du snackar om...politikerna skänker massor av pengar till forskning....men dom kan ju inte skänka alla pengar till cancerfonden det finns ju liksom fler sjukdomar att forska fram botemedel mot.!!
March 24, 2001
Detta skedde korsningen Kungsgatan/Bangårdsgatan. Jag hörde allt på plisradion 🙁 En sån sak förstör hela ens kväll. Visserligen kännde jag inte henne men en kompis till mig kände henne väl och han befann sig ca 50 meter från olycksplatsen med resten av alla hennes vänner. Alla bevittnade tyvärr det hemska kaoset. Jag tror ingen var direkt vittne till olyckan dock.
Taxi chouffören klarade sig utan värre skador dock. Föraren av den andra bilen skadades kraftigt.
March 22, 2001
On 2001-10-22 17:57, RoTe wrote:
Detta skedde korsningen Kungsgatan/Bangårdsgatan. Jag hörde allt på plisradion 🙁 En sån sak förstör hela ens kväll. Visserligen kännde jag inte henne men en kompis till mig kände henne väl och han befann sig ca 50 meter från olycksplatsen med resten av alla hennes vänner. Alla bevittnade tyvärr det hemska kaoset. Jag tror ingen var direkt vittne till olyckan dock.
Taxi chouffören klarade sig utan värre skador dock. Föraren av den andra bilen skadades kraftigt.
fan vad snyd om taxi schaffisen det är...fattar hur mycket han kommer att skylla på sig själv osv
September 12, 2001
Utan att verka för hård i tonen så tycker jag att straffen för alla dessa huvudlösa rattfyllon är för snälla..särskilt när någon dör utav denna vettlösa/huvudlösa gärning..
Någon sade till mig att att deras straff är just att dom har kört ihjäl en människa..fast jag tvivar starkt många ggn..
June 14, 2001
On 2001-10-22 19:28, skiroy wrote:
Utan att verka för hård i tonen så tycker jag att straffen för alla dessa huvudlösa rattfyllon är för snälla..särskilt när någon dör utav denna vettlösa/huvudlösa gärning..Någon sade till mig att att deras straff är just att dom har kört ihjäl en människa..fast jag tvivar starkt många ggn..
Instämmer, dom borde straffas så in i norden hårt..
July 19, 2001
Det är hemskt.. 🙁
RoTe ibland kan det vara ganska skrämmande att lyssna på polisradio.. Jag hörde en gång när en höggravid kvinna tänkte ta livet av sig och babyn... 🙁
Hårdare straff för alla brottslingar.. Minde socialbidrag. MER pengar till polis, sjukvård och brandkår..
May 3, 2001
jag ryser....
*snyft*
sånthär får en att tänka till..... vi hade en i vår skola som helt plötsligt bara dog... en fult frisk tjej..... nått virus mot hjärtat.... borta....
det kan gå så j**la fort...
värdera alla minuter du lever.... njut... en dag kan det vara försent....
March 24, 2001
On 2001-10-22 22:40, HELIX wrote:
Det är hemskt.. 🙁RoTe ibland kan det vara ganska skrämmande att lyssna på polisradio.. Jag hörde en gång när en höggravid kvinna tänkte ta livet av sig och babyn... 🙁
Hårdare straff för alla brottslingar.. Minde socialbidrag. MER pengar till polis, sjukvård och brandkår..
Det värsta jag har hört var att en självmordskandidat stod och tänkte hoppa framför tåget i uppsala, när polisen var framme hade hon hoppat. f-n va det e synd om poliser som måste gå och spåra likdelar med hund.
August 22, 2001
On 2001-10-22 14:54, Biters wrote:
Man får värkligen en tankeställare... och extra mycket när det händer nära en...Man stannar upp en sekund och undrar varförsånt händer och hur flickan i fallet kunde va här ena dan och borta andra..
Men sen lever man vidare som vanligt ett par dar senare...Man måste nog uppskatta livet mer tror jag!
Det tror jag med, men är det så enkelt om man inte upplevt något liknande själv? Inte förrän man har sett döden så nära att man har riktig dödsångest, DÅ först vet man vad man pratar om. Det ruskiga är att det spelar ingen roll om man är sju år, livsperspektivet förändras totalt...
August 22, 2001
On 2001-10-22 23:48, RoTe wrote:
On 2001-10-22 22:40, HELIX wrote:
Det är hemskt.. 🙁RoTe ibland kan det vara ganska skrämmande att lyssna på polisradio.. Jag hörde en gång när en höggravid kvinna tänkte ta livet av sig och babyn... 🙁
Det värsta jag har hört var att en självmordskandidat stod och tänkte hoppa framför tåget i uppsala, när polisen var framme hade hon hoppat. f-n va det e synd om poliser som måste gå och spåra likdelar med hund.
Min bästa kompis jobbar som ambulanssjukvårdare. Hennes första dag på jobbet fick de en körning till tågstationen. Någon hade hoppat. Hon höll i den svarta plastsäcken medan den andra sjukvårdaren plockade upp likdelarna och lade dem i säcken. En polis stod och spydde i buskarna och den andra stod på behörigt avstånd. Folk på perongen var mer än lovligt nyfikna. En kvinna med två barn i handen kände igen Maria (min kompis) och såg en chans att stilla sin nyfikenhet så hon började ropa och tjoa till Maria. Hur fan är folk funtade? Nyfikenheten borde slå ett skamligt slag i ansiktet på en sådan människa. Stackars de små barnen som fick hänga med mamma fram å kika... :spy:
Det var en mörkhårig man, sa den andra sjukvårdaren innan han ryckte loss skalpen och ena halvan av ansiktet från framsidan av loket.... :spy:
July 28, 2001
alltså bara gå på trottoaren och bli påkörd... jvla dumhuven å så får dom bara straff för rattfylla... rättsystemet i de här landet e inte rätt!!!
ja fattar inte att mördare får permission... och att livstid bara är typ 20 år...
kolla på usa... där är de ett bra rättsystem...
2 Guest(s)