August 16, 2002
Ao, grejjen är det att den här polaren, som egentligen är syrrans polare fast jag har kännt henne typ sen trean, är feeeeetaste jävla attention whore... asså hon typ hittar på feta sakerna o allting bara för att alla ska lägga märke till henne...
ett exempel när jag, korspo, syrran och den här bruden var ute o åkte pulka typ två veckor sen... jag o syrran åkte o bruden och korspo stog däruppe... aa, då säger bruden till korspo att hennes brorsa dog ett halvår sen, o korspo ba "va? shit jag är typ lessen bla bla jag vet inte vad"... aja iaf så var det inte hennes brorsa, utan hennes granne som var typ 8 år äldre än hon och som hon inte ens kände så bra... yeah på det...
men iaf, idag så är jag o en polare ute o tar en cigg, när syrran ringer o säger att jag ska komma fort, o ja ba kay... när jag kommer så ligger den här bruden där o har blodiga händer (ser inte armarna för hon har typ jacka)... aja, så vi tar henne hem, tvättar hennes såt, lägger förband o shit...
men det mest komiska var det att hon var typ 1km hemmifrån där vi hämtade henne... hon hade alltså skurit sig, gått 1km, sen satt sig i snön o sen ringt... yeah på det... sen så var såren så djupa att man hade kunnat tro att hon skrurit dom med en smörkniv...
jag ritade en bild till henne, så hon lär sig till nästa gång:
http://it-gymnasiet.info/~jess.....uicide.jpg
EDIT: läs mitt sista långa inlägg om ni har några frågor... jag berättar där om skälet med denna tråd, och varför den bör låsas
keffing wrote: Ao, grejjen är det att den här polaren, som egentligen är syrrans polare fast jag har kännt henne typ sen trean, är feeeeetaste j**la attention whore... asså hon typ hittar på feta sakerna o allting bara för att alla ska lägga märke till henne...
ett exempel när jag, korspo, syrran och den här bruden var ute o åkte pulka typ två veckor sen... jag o syrran åkte o bruden och korspo stog däruppe... aa, då säger bruden till korspo att hennes brorsa dog ett halvår sen, o korspo ba "va? shit jag är typ lessen bla bla jag vet inte vad"... aja iaf så var det inte hennes brorsa, utan hennes granne som var typ 8 år äldre än hon och som hon inte ens kände så bra... yeah på det...
men iaf, idag så är jag o en polare ute o tar en cigg, när syrran ringer o säger att jag ska komma fort, o ja ba kay... när jag kommer så ligger den här bruden där o har blodiga händer (ser inte armarna för hon har typ jacka)... aja, så vi tar henne hem, tvättar hennes såt, lägger förband o shit...
men det mest komiska var det att hon var typ 1km hemmifrån där vi hämtade henne... hon hade alltså skurit sig, gått 1km, sen satt sig i snön i gått en kilometer... yeah på det... sen så var såren så djupa att man hade kunnat tro att hon skrurit dom med en smörkniv...
jag ritade en bild till henne, så hon lär sig till nästa gång:
Moget..
ASUS M5A97 - AMD FX-6300 6-core - 12 GB Corsair DDR3 - Gigabyte 7790 2GB GDDR5 - Några TB HDD
Inte så flitig besökare på forum numera, intresset för hårdvara och datorer har minskat rejält. Mer om mej på min SD-kritiska blogg på: http://www.christer.gunnarsson.biz
August 16, 2002
ilg@dd wrote:
Moget..
nej, du är "mogen" eftersom du skriver ett svar som endast består av ordet "moget"...
här gör jag ett exempel för dit om hur man svarar på ett forum:
FEL: "moget" "CP" "sug kuk"
RÄTT: "jag anser att bla bla bla etc etc och eftersom bla bla bla så är du väldigt omogen och borde bla bla bla"
April 10, 2001
Kan bara säga. grattis, fjortislivet har hunnit ikapp.
Möjligen ser ni inte desperationen i denna flickas ögon, ytterst troligt vill hon inte dö.
Detta är en flicka som behöver uppmärksamhet, hoppas ni kan vara goda polare nog att se igenom scharaden, stå över idiotiska komentatrer, och hjälpa henne på rätt spår.
August 16, 2002
Peter@20ghz wrote: Kan bara säga. grattis, fjortislivet har hunnit ikapp.
Möjligen ser ni inte desperationen i denna flickas ögon, ytterst troligt vill hon inte dö.
Detta är en flicka som behöver uppmärksamhet, hoppas ni kan vara goda polare nog att se igenom scharaden, stå över idiotiska komentatrer, och hjälpa henne på rätt spår.
ao...hon är 16, o typ inte så värst fortis, älskar uppmärksamhet, och desperation? hon gjorde det bara för att hon är en attention whore... orkar inte förklara men ni får ta mitt ord för det...
April 7, 2002
Att en person skär sig i armarna, beror ofta på att de vill slippa något annat.. Har denna personen tidigare skurit sig eller orsakat skada på sig själv medvetet, så bör man inte avfärda det med att hon/han vill ha uppmärksamhet. Ofta beror det på helt andra saker. Hur ser personens hemsituation ut? Definitivt bör man inte rita en bild/instruktion så som keffing gjort. Då detta knappast hjälper situationen.
Keffing, jag tycker kanske du ska vara den mogna personen och gå och snacka med skolsystern om det inträffade. Så personen kanske kan börja få hjälp med sin situation. DÅ det är uppenbart att personen behöver det.
keffing wrote: [quote=ilg@dd] Moget..
nej, du är "mogen" eftersom du skriver ett svar som endast består av ordet "moget"...
här gör jag ett exempel för dit om hur man svarar på ett forum:
FEL: "moget" "cerebral pares" "sug *censur*"
RÄTT: "jag anser att bla bla bla etc etc och eftersom bla bla bla så är du väldigt omogen och borde bla bla bla"
Det var din fåniga bild jag kommenterade, inget annat..
Kanske din inställning till det hela också iofs.
ASUS M5A97 - AMD FX-6300 6-core - 12 GB Corsair DDR3 - Gigabyte 7790 2GB GDDR5 - Några TB HDD
Inte så flitig besökare på forum numera, intresset för hårdvara och datorer har minskat rejält. Mer om mej på min SD-kritiska blogg på: http://www.christer.gunnarsson.biz
January 21, 2004
keffing wrote:
ao...hon är 16, o typ inte så värst fortis, älskar uppmärksamhet, och desperation? hon gjorde det bara för att hon är en attention whore...
känner igen det där. Har ett par stycken sådana vänner. Både tjejer och killar faktiskt.. Det jag gör när dom sätter igång är att antingen skita i vad dom säger och bara säger jaha, eller håna dom. jag ger alltid mina vänner uppmärksamhet och om den inte duger för dem så är det väl jaha. Om jag ser att han/hon är ledsen på riktigt märks det tydligt och då ska man naturligtvis inte göra narr av dom.
April 7, 2002
Fia.B wrote: [quote=keffing] ao...hon är 16, o typ inte så värst fortis, älskar uppmärksamhet, och desperation? hon gjorde det bara för att hon är en attention whore...
känner igen det där. Har ett par stycken sådana vänner. Både tjejer och killar faktiskt.. Det jag gör när dom sätter igång är att antingen skita i vad dom säger och bara säger jaha, eller håna dom. jag ger alltid mina vänner uppmärksamhet och om den inte duger för dem så är det väl jaha. Om jag ser att han/hon är ledsen på riktigt märks det tydligt och då ska man naturligtvis inte göra narr av dom.
Att man skär sig själv är väl ändå ett tecken på att man inte mår bra, om nått är det.
January 21, 2004
HardCoder wrote: [quote=Fia.B][quote=keffing] ao...hon är 16, o typ inte så värst fortis, älskar uppmärksamhet, och desperation? hon gjorde det bara för att hon är en attention whore...
Att man skär sig själv är väl ändå ett tecken på att man inte mår bra, om nått är det.
I vissa fall, ja. men i andra inte. hur ska jag uttrycka mig..
Många gånger har jag velat dö och lämna all skit här, riktigt riktigt mycket, men jag har inte vågat eller helt enkelt inte orkat göra något åt det. I de s.k attention whore's fall är det tvärtom.
Sen finns det naturligvis fall där de verkligen vill dö och försöker. och det är ju inte bra.. 😕
August 16, 2002
HardCoder wrote: Att en person skär sig i armarna, beror ofta på att de vill slippa något annat.. Har denna personen tidigare skurit sig eller orsakat skada på sig själv medvetet, så bör man inte avfärda det med att hon/han vill ha uppmärksamhet. Ofta beror det på helt andra saker. Hur ser personens hemsituation ut? Definitivt bör man inte rita en bild/instruktion så som keffing gjort. Då detta knappast hjälper situationen.
Keffing, jag tycker kanske du ska vara den mogna personen och gå och snacka med skolsystern om det inträffade. Så personen kanske kan börja få hjälp med sin situation. DÅ det är uppenbart att personen behöver det.
hon har inte tidigare skadat sig... hon tycker att livet är jobbigt för att hennes mamma o pappa har bråkat och hon o hennes mamma har flyttat 2 hela kilometer från där dom bodde... ja livet är hemskt...
sen så gav jag ju inte bilden till henne vafan tror du om mig?
sen så går hon inte i skolan, hon har ett sabbatsår eller whatever, sen så behöver hon ingen hjälp för hon har ingen situation... hon vill bara ha uppmärskamhet...
Lukascool wrote: säg nu att hon mot all förmodan tar sitt liv, hur kommer du känna dig efter att ha skickat henne den där bilden. man ska ta människor på allvar förfan.
om jag säger det såhär då... jag och polare var ute typ klockan 11 o hämtade dom... nu klockan 00:50 ska dom ut o träffa polare... hon kommer INTE försöka ta sitt liv, för då får hon ingen uppmärksamhet...
August 16, 2002
Marcan- wrote: Känns ju som hon bara vill ha uppmärksamhet. Tror inte ett dugg på att hon allvarligt funderar på att ta sitt liv. Hon verkar mest vilja att ni ska vara med henne och släppa allt ni håller på med bara för att passa på henne.
yeah... äntligen nån som fattar...
September 28, 2003
och fastbullit skrattar också aaahahahahah!
nä men allvarligt låt henne roa sej med att skära sej med papper i armarna ett tag till och strunta i henne totalt när hon gör det, då kommer hon inse att hon inte får någon uppmärksamhet och slutligen strunta i det
btw: jag stör mej något enormt på folk som skär sej i armarna
February 3, 2003
keffing wrote: sen så går hon inte i skolan, hon har ett sabbatsår eller whatever, sen så behöver hon ingen hjälp för hon har ingen situation... hon vill bara ha uppmärskamhet...
Så som jag ser det så behöver hon verkligen hjälp...
Nog fan finns det många som vill ha uppmärksamhet men är man berädd att gå så långt så behöver man fan hjälp.
Tjejen behöver prata med psykolog direkt! [/b]
1 Guest(s)