Tjejpolare skär sig i armarna... lås tråden plzkthnx|Page 2|Allt mellan himmel och jord|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope

Match

Forum Options

Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
Tjejpolare skär sig i armarna... lås tråden plzkthnx
Redfaction
Member
Medlem
Forum Posts: 4312
sp_UserOfflineSmall Offline
789488
December 5, 2004 - 12:09 am
sp_Permalink sp_Print

keffing wrote: [quote=Peter@20ghz]Kan bara säga. grattis, fjortislivet har hunnit ikapp.
Möjligen ser ni inte desperationen i denna flickas ögon, ytterst troligt vill hon inte dö.
Detta är en flicka som behöver uppmärksamhet, hoppas ni kan vara goda polare nog att se igenom scharaden, stå över idiotiska komentatrer, och hjälpa henne på rätt spår.

ao...hon är 16, o typ inte så värst fortis, älskar uppmärksamhet, och desperation? hon gjorde det bara för att hon är en attention whore... orkar inte förklara men ni får ta mitt ord för det...

Fjortis är inte en ålder det är ett uttryck på en person som är väldigt fjollig och omogen.

ilg@dd
Ljungaverk
Member
Medlem
Forum Posts: 10810
789501
December 5, 2004 - 12:22 am
sp_Permalink sp_Print

Man förvånas över bristen på medmänsklighet här ibland..
Hjälp till att lyfta tjejjen ur sin eländighet istället..
Ta ett snack med henne angående att hon kanske måste söka hjälp..Tonåren för tjejjer är inte lika lätt som för killar..
Jag vet, jag har uppfostrat en..
Gör inte narr av henne, det är bättre hjälpa än stjälpa..

ASUS M5A97 - AMD FX-6300 6-core - 12 GB Corsair DDR3 - Gigabyte 7790 2GB GDDR5 - Några TB HDD

Inte så flitig besökare på forum numera, intresset för hårdvara och datorer har minskat rejält. Mer om mej på min SD-kritiska blogg på: http://www.christer.gunnarsson.biz

ViU
Member
Medlem
Forum Posts: 4459
789507
December 5, 2004 - 12:26 am
sp_Permalink sp_Print

Jag vill se dig skratta när hon gör om det och råkar skära för djupt eller "rätt väg" för att det ska se allvarligare ut och dör, oavsett om hon ville dö eller inte.

Om hon nu är så deperat efter uppmärksamhet kanske det skulle vara idé att låta henne träffa en psykolog, de bryr sig, så kanske hon kan komma ifrån att vara en "attention whore".

Och man undrar ju vem som är värre "attention whore", du eller hon, "ååh kolla min polares syrra skär sig och jag bara skrattar, visst är jag cool? visst visst?"

ocz
Member
Medlem
Forum Posts: 3178
789524
December 5, 2004 - 12:39 am
sp_Permalink sp_Print

obelix wrote: Grattis keffing...

Du har precis lyckats med att sälla dig till den skaran av idioter som finns på denna jord...

Du är rolig du.

Jag asgarvade fan när jag ser inläggen i den här tråden 😀 laugh Riktigt no-life att skära sig för att väcka uppmärksamhet, då kan man iaf göra det ordentligt.

Brorsan lärde mig också hur jag skulle skära mig om jag ville dö, när jag fyllde tretton... 😀

obelix
Member
Medlem
Forum Posts: 5371
789526
December 5, 2004 - 12:43 am
sp_Permalink sp_Print

ocz wrote: [quote=obelix]Grattis keffing...

Du har precis lyckats med att sälla dig till den skaran av idioter som finns på denna jord...

Du är rolig du.

Jag asgarvade fan när jag ser inläggen i den här tråden 😀 laugh Riktigt no-life att skära sig för att väcka uppmärksamhet, då kan man iaf göra det ordentligt.

Brorsan lärde mig också hur jag skulle skära mig om jag ville dö, när jag fyllde tretton... 😀

Vad vissa idioter, som keffing och uppenbarligen du, inte inser är att genom att göra så som keffing gjorde kan vara just det som får henne att verkligen ta livet av sig...

Gränsen mellan att vilja ha uppmärksamhet och att ta livet av sig kan vara hårfin.

fastbullit
Member
Medlem
Forum Posts: 3042
789528
December 5, 2004 - 12:45 am
sp_Permalink sp_Print

jag har haft en sån t shirt som det var en sån bild typ
på den stod det: down the boulevard not across the road
🙂 också var det en bild med en arm på med ett skärsår på "rätt" sätt om man vill uttrycka det på det viset, den vart ganska tuff undra vart den blev av

ocz
Member
Medlem
789533
December 5, 2004 - 12:52 am
sp_Permalink sp_Print

obelix wrote: [quote=ocz][quote=obelix]Grattis keffing...

Du är rolig du.

Vad vissa idioter, som keffing och uppenbarligen du, inte inser är att genom att göra så som keffing gjorde kan vara just det som får henne att verkligen ta livet av sig...

Gränsen mellan att vilja ha uppmärksamhet och att ta livet av sig kan vara hårfin.

Något som gör dig till en idiot är att kalla oss för idioter utifrån texten. Du vet fasen inget om tjejen i fråga antar jag, och ändå gör du sådana påhopp... :cy:

edit: okej nu bryr jag mig inte, är tillräckligt skrämd av dig obelix.

Hugge
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1847
789534
December 5, 2004 - 12:53 am
sp_Permalink sp_Print

Men vafan keffing?

Skära sig i armarna är ju ett solklart tecken på att den här tjejen vill ha uppmärksamhet. Jag kan garantera dig att när du och din "bromsten-hood" pysslade om henne så mådde hon bättre än vad hon gjort på flera flera veckor. Hon stod i mitten för en gång skull och alla fokuserade på henna. Att skratta åt henne efteråt om att det var löjligt små sår och rita nån ful bild i paint är det absolut mest idiotiska jag hört. För nu måste hon "göra det på riktigt" för att hon ska hamna i rampljuset igen, och det vill varken du eller korspo eller din syrra att hon ska göra. Det enda rätta att göra är att få henne att känna sig viktig och omtyckt ett tag, ta med dig korspo och ge henne en riktigt bamsekram och kanske bjud med henne på bio. Var förfan inte dumma mot henne och tyck att hon är löjlig.

Har tyvärr alldelens för mycket erfarenheter av tjejer (har inte träffat en enda kille med dessa problem, än) med uppmärksamhetsproblem. I 9 fall av 10 har hemsituationen varit riktigt dålig med med särboende föräldrar, kanske en alkholiserad farsa och en mamma som byter sambo lika ofta som jag byter kallingar. Som den sanna humanist som jag är så har jag alltid tagit mig an "offrena" i denna soppa. Knarkberoende och precis det du beskriver är två av huvudingredienserna för en förstörd tonårssjäl.

Du behöver ju inte göra något märkvärdigt, om det nu är en ocool person och du måste tänka på din egen image som hårding så räcker ett litet telefonsamtal eller bara en pratstund gött. Med den stundande julen så kanske en liten symbolisk present vore nått att tänka på, hon kanske aldrig får sånt hemma?

Droppa hårding/mafioso stilen ett tag och bli en omtänksam person 😉

EDIT:

Statement: ocz, du har lite kvar att lära om livet...

ocz
Member
Medlem
789546
December 5, 2004 - 12:59 am
sp_Permalink sp_Print

skit samma

edit: orkar inte diskutera nu eftersom att... jag kommer göra bort mig, kom just hem

.ToL
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1319
789549
December 5, 2004 - 1:02 am
sp_Permalink sp_Print

Liiiite humor är det faktiskt. Säger som en kille i "That '70s show": "Friends are for the week" [Image Can Not Be Found]

Mind
Member
Medlem
Forum Posts: 10550
789552
December 5, 2004 - 1:07 am
sp_Permalink sp_Print

hehe, jo det finns ju ett par sådana typer, någon skrev i en tråd för inte så längesedan om någon som satte en snubbe på plats när han hotade att hoppa från någon balkong eller nått.

Jag minns även en ganska roande sida där någon har recencerat olika sätt att ta livet av sig, mkt roande.

ska googla efter den imorn.

Hugge
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1847
789554
December 5, 2004 - 1:09 am
sp_Permalink sp_Print

.ToL wrote: Liiiite humor är det faktiskt. Säger som en kille i "That '70s show": "Friends are for the week" [Image Can Not Be Found]

Berätta för mig vart du ser humorn i detta? enda humorn jag ser är att folk försöker försvara och hålla med keffing om att han handlade rätt / är cool.

obelix
Member
Medlem
789555
December 5, 2004 - 1:11 am
sp_Permalink sp_Print

ocz wrote: [quote=obelix][quote=ocz][quote=obelix]Grattis keffing...

Du är rolig du.

Något som gör dig till en idiot är att kalla oss för idioter utifrån texten. Du vet fasen inget om tjejen i fråga antar jag, och ändå gör du sådana påhopp... :cy:

Tja, det är inte jag som gör mig lustig över en tjej som tydligen mår dåligt på något sätt...

Och nej, jag känner inte tjejen ifråga.
Jag kommer troligen aldrig att träffa henne heller...

Men jag har så pass mycket vett att jag skulle ta det på allvar iaf om det hände i min närhet...

Det är inget att skratta åt, eller att håna.

Det är bättre att ni håller käften, går därifrån och låter henne vara...

ocz
Member
Medlem
789559
December 5, 2004 - 1:13 am
sp_Permalink sp_Print

obelix wrote: [quote=ocz][quote=obelix][quote=ocz][quote=obelix]Grattis keffing...

Du är rolig du.

Tja, det är inte jag som gör mig lustig över en tjej som tydligen mår dåligt på något sätt...

Och nej, jag känner inte tjejen ifråga.
Jag kommer troligen aldrig att träffa henne heller...

Men jag har så pass mycket vett att jag skulle ta det på allvar iaf om det hände i min närhet...

Det är inget att skratta åt, eller att håna.

Det är bättre att ni håller käften, går därifrån och låter henne vara...

Du snackar om våran image på intarwebben, inte IRL, remember

ilg@dd
Ljungaverk
Member
Medlem
Forum Posts: 10810
789563
December 5, 2004 - 1:17 am
sp_Permalink sp_Print

Hugge wrote: Men vafan keffing?

Skära sig i armarna är ju ett solklart tecken på att den här tjejen vill ha uppmärksamhet. Jag kan garantera dig att när du och din "bromsten-hood" pysslade om henne så mådde hon bättre än vad hon gjort på flera flera veckor. Hon stod i mitten för en gång skull och alla fokuserade på henna. Att skratta åt henne efteråt om att det var löjligt små sår och rita nån ful bild i paint är det absolut mest idiotiska jag hört. För nu måste hon "göra det på riktigt" för att hon ska hamna i rampljuset igen, och det vill varken du eller korspo eller din syrra att hon ska göra. Det enda rätta att göra är att få henne att känna sig viktig och omtyckt ett tag, ta med dig korspo och ge henne en riktigt bamsekram och kanske bjud med henne på bio. Var förfan inte dumma mot henne och tyck att hon är löjlig.

Har tyvärr alldelens för mycket erfarenheter av tjejer (har inte träffat en enda kille med dessa problem, än) med uppmärksamhetsproblem. I 9 fall av 10 har hemsituationen varit riktigt dålig med med särboende föräldrar, kanske en alkholiserad farsa och en mamma som byter sambo lika ofta som jag byter kallingar. Som den sanna humanist som jag är så har jag alltid tagit mig an "offrena" i denna soppa. Knarkberoende och precis det du beskriver är två av huvudingredienserna för en förstörd tonårssjäl.

Du behöver ju inte göra något märkvärdigt, om det nu är en ocool person och du måste tänka på din egen image som hårding så räcker ett litet telefonsamtal eller bara en pratstund gött. Med den stundande julen så kanske en liten symbolisk present vore nått att tänka på, hon kanske aldrig får sånt hemma?

Droppa hårding/mafioso stilen ett tag och bli en omtänksam person 😉

EDIT:

Statement: ocz, du har lite kvar att lära om livet...

Tack för det inlägget..

ASUS M5A97 - AMD FX-6300 6-core - 12 GB Corsair DDR3 - Gigabyte 7790 2GB GDDR5 - Några TB HDD

Inte så flitig besökare på forum numera, intresset för hårdvara och datorer har minskat rejält. Mer om mej på min SD-kritiska blogg på: http://www.christer.gunnarsson.biz

Mind
Member
Medlem
Forum Posts: 10550
789564
December 5, 2004 - 1:18 am
sp_Permalink sp_Print

vafan, vill man ta livet av sig så misslyckas man fan inte.

det är inte ovanligt att folk går igenom en sådan fas i ungdomen, vad hon kan behöva är terapi och en normalare anledning att få uppmärksamhet.

obelix
Member
Medlem
789569
December 5, 2004 - 1:24 am
sp_Permalink sp_Print

Mind wrote: vafan, vill man ta livet av sig så misslyckas man fan inte.

det är inte ovanligt att folk går igenom en sådan fas i ungdomen, vad hon kan behöva är terapi och en normalare anledning att få uppmärksamhet.

Och att håna och skratta hjälper henne på vilket sätt då?

Det är och förblir korkat att uppmana och heja på att dom ska göra det på riktigt...

Det har hänt mer än en gånga att ungdommar har gjort det tack vare "peppning" från sin omgivning.

Deadleg
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 475
789571
December 5, 2004 - 1:24 am
sp_Permalink sp_Print

jag tyckte att bilden var ganska rolig faktiskt....

fastbullit
Member
Medlem
Forum Posts: 3042
789574
December 5, 2004 - 1:26 am
sp_Permalink sp_Print

Mind wrote: vad hon kan behöva är terapi och en normalare anledning att få uppmärksamhet.

det kan jag hålla med om, om hon nånsin gör det igen dvs, jag tror föv att detta
beteendet hon har är för att få ett ställe att spela ut och jag tycker det är väldigt löjligt'
(och jag själv skulle inte bry mej ett skit)

så keffing även om vi bara skojat runt hittills och sånt så om hon fortsätter
bete sej såhär kanske du ska skicka iväg henne till nån shrink eller nåt

Helix
Member
Medlem
Forum Posts: 4867
789577
December 5, 2004 - 1:31 am
sp_Permalink sp_Print

Ja, har man goat.cx humor som jag så var det kul.. Ok, hon har problem och hela det köret men vafan, det är drygt att visa det genom att försöka sig på lama självmordsförsök.. Vad fan är problemet med att prata ut med någon eller att bara dölja allt inom sig för att när man är 40 bli seriemördare som alla vi andra?

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 1030
Currently Online:
Guest(s) 394
Currently Browsing this Page:
3 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL