Tjejpolare skär sig i armarna... lås tråden plzkthnx|Page 4|Allt mellan himmel och jord|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope

Match

Forum Options

Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
Tjejpolare skär sig i armarna... lås tråden plzkthnx
skiroy
Member
Medlem
Forum Posts: 7809
sp_UserOfflineSmall Offline
789608
December 5, 2004 - 2:04 am
sp_Permalink sp_Print

CoLiC wrote: [quote=keffing]Ifall man vill skada sig själv gör man det inte med en smörkniv, man gör det med nåt som är vasst

I 90%+ av alla självmord via skurna handleder tvekar personen och skär många gånger, se smörkniven som tvekan.

Herr Kolik...

Ett stor WORD till dig.

obelix
Member
Medlem
Forum Posts: 5371
789609
December 5, 2004 - 2:05 am
sp_Permalink sp_Print

keffing wrote: asså fyfan va ni whinar...

1. Jag har inte visat varken denna tråd eller bilden till henne
2. Ifall man vill döda sig själv så misslyckas man inte
3. Ifall man vill skada sig själv gör man det inte med en smörkniv, man gör det med nåt som är vasst
4. Jag känner henne liiiite bättre än ni, så lita på mig när jag säger att hon är en attention whore...

asså hennes föräldrar typ bråkade o flyttade isär, o nu tycker hon livet är hemsk... asså buhu liksom... hon har absolut inga mentala problem, hon är inte depresiv av sig, o inget sånt... hon ville vara cool eller jag vet fan inte vad... hon är bara dum i huvet av sig...

Jag väljer att citera mig själv...

Jag wrote: Självdestruktiva beteenden är inte detsamma som självmordsförsök. Att rispa sig behöver inte betyda att man önskar dö, det är snarare ett slags kortslutningsignal...

Det kan finnas flera förklaringar till att dom gör detta:

Dom som skär sig kan ha svårt att prata om ångest och känslomässiga behov.

Att rispa sig ger en lättnad från spänning och ångest. Flickorna vill få ut denna inre ångest genom att på egen hand skapa en fysisk smärta.

Att rispa sig tar bort tomhetskänslan. Flickorna vill känna att de lever och genom att skära sig blir kroppens existens påtaglig.

En flickroll som leder till dålig självkänsla och ökad stresskänslighet.

Traumatiska uppväxtförhållanden eller att flickorna utsatts för övergrepp.

ilg@dd
Ljungaverk
Member
Medlem
Forum Posts: 10810
789610
December 5, 2004 - 2:06 am
sp_Permalink sp_Print

Mind wrote: [quote=obelix][quote=Mind]Men om man skrattar åt henne så kanske hon inser hur j**la dumt det är.

Jaha...

Och vad ska man göra om hon inte inser det?

Om hon tack vare det bestämmer sig för att skära lite djupare och djupare nästa gång?

Eller om hon bestämmer sig för att ta piller?

Ska man även skratta på hennes begravning?

Endast den starke överlever.
hon är Svag, svaga dör.
hon kommer förmodligen att dö förr eller senare om hon fortsätter att tänka på det viset endå.

Jag säger inte att min lösning är den bästa men det är en lösning iaf.

Kom att tänka på nån tes om vad som skiljer oss från djuren..Men denna tes kan man nog skrota efter att läst ditt inlägg.

ASUS M5A97 - AMD FX-6300 6-core - 12 GB Corsair DDR3 - Gigabyte 7790 2GB GDDR5 - Några TB HDD

Inte så flitig besökare på forum numera, intresset för hårdvara och datorer har minskat rejält. Mer om mej på min SD-kritiska blogg på: http://www.christer.gunnarsson.biz

Keffing
Member
Medlem
Forum Posts: 5118
789611
sp_Permalink sp_Print

CoLiC wrote: [quote=keffing]Ifall man vill skada sig själv gör man det inte med en smörkniv, man gör det med nåt som är vasst

I 90%+ av alla självmord via skurna handleder tvekar personen och skär många gånger, se smörkniven som tvekan.

länk till källan?

jag ser smörkniven som ett sätt att få uppmärksamhet utan att skada sig... asså en timme efteråt var hon typ som normal, och typ 2 timmar senare gick dom ut o träffa killar eller nåt...

sen, om man vill döda sig själv så misslyckas man inte... sen, om du såg min bild så skär man längs med armen, inte över... alla vet det

om jag får summera upp allt:
1. HON ÄR INTE DEPRESIV, ELLER NÅT SÅNT, HON HAR INGA SOM HELST PROBLEM
2. HON SKULLE INTE DÖDA SIG SJÄLV, HON SKÄRDE MED EN FUCKING SMÖRKNIV, HON ÄR EN ATTENTION WHORE
3. JAG HAR INTE VISAT NÅGON BILD ELLER DENNA TRÅD, OCH INTE HELLER SKRATTAT ÅT HENNE, BARA INOMBORDS
4. NI SOM KOMMER MED PERSONANGREPP KAN DRA ÅT HELVETE

ocz
Member
Medlem
Forum Posts: 3178
789612
sp_Permalink sp_Print

Exakt, ni vet inget om personen i fråga eller hur vi är IRL antagligen. Har jag fått fram min poäng nu kanske?

keffing har iaf lite mer bakom pannbenet än han vill visa på nh kan jag säga

obelix
Member
Medlem
789614
December 5, 2004 - 2:10 am
sp_Permalink sp_Print

keffing wrote: [quote=CoLiC][quote=keffing]Ifall man vill skada sig själv gör man det inte med en smörkniv, man gör det med nåt som är vasst

länk till källan?

jag ser smörkniven som ett sätt att få uppmärksamhet utan att skada sig... asså en timme efteråt var hon typ som normal, och typ 2 timmar senare gick dom ut o träffa killar eller nåt...

sen, om man vill döda sig själv så misslyckas man inte... sen, om du såg min bild så skär man längs med armen, inte över... alla vet det

2. HON SKULLE INTE DÖDA SIG SJÄLV, HON SKÄRDE MED EN FUCKING SMÖRKNIV, HON ÄR EN ATTENTION WHORE
3. JAG HAR INTE VISAT NÅGON BILD ELLER DENNA TRÅD, OCH INTE HELLER SKRATTAT ÅT HENNE, BARA INOMBORDS
4. NI SOM KOMMER MED PERSONANGREPP KAN DRA ÅT h*****e

Hade inte hon föräldrar som gått isär?
Det kan vara tillräckligt.

Smörkniven var tillräckligt för att det skulle börja blöda...

En länk om självmord...
http://www.bo.se/adfinity.aspx?pageid=3202

skiroy
Member
Medlem
Forum Posts: 7809
789616
December 5, 2004 - 2:11 am
sp_Permalink sp_Print

Keffing wrote: 1. HON ÄR INTE DEPRESIV, ELLER NÅT SÅNT, HON HAR INGA SOM HELST PROBLEM

Ok...

Så det är på viset...isåfall måste jag dra den slutsatsen att det är DU som är Attention Whore i denna tråden!

Mind
Member
Medlem
Forum Posts: 10550
789617
December 5, 2004 - 2:12 am
sp_Permalink sp_Print

Jag finner det ganska enanstående att hon verkligen lyckades skära sig med en smörkniv, Jag tyckte att knivarna på pizzeria Mario kba var patetiskt slöa så jag gick fram till pizzabagaren och sa nånting sammtidigt som jag sågade med kniven i underarmen, det blev inte ens märken.
Det var ett par Väldigt välanvända matknivar från IKEA, att hon då lyckas skära hål på sin arm med en smörkniv är helt ootroligt.

[Image Can Not Be Found] Ser det ut som ett potentiellt mordvapen för er ?

ilg@dd
Ljungaverk
Member
Medlem
Forum Posts: 10810
789618
December 5, 2004 - 2:14 am
sp_Permalink sp_Print

keffing wrote: [quote=CoLiC][quote=keffing]Ifall man vill skada sig själv gör man det inte med en smörkniv, man gör det med nåt som är vasst

länk till källan?

Går lika bra att skära rakt över, om vi nu ska gå in på teknik..Bara att se till att få vara ifred..
Längs med innebär bara att det är svårare att tråckla ihop ådrorna om man blir funnen..
Skär du rakt av blöder det lika rejält..

ASUS M5A97 - AMD FX-6300 6-core - 12 GB Corsair DDR3 - Gigabyte 7790 2GB GDDR5 - Några TB HDD

Inte så flitig besökare på forum numera, intresset för hårdvara och datorer har minskat rejält. Mer om mej på min SD-kritiska blogg på: http://www.christer.gunnarsson.biz

obelix
Member
Medlem
789619
December 5, 2004 - 2:16 am
sp_Permalink sp_Print

ocz wrote: Exakt, ni vet inget om personen i fråga eller hur vi är IRL antagligen. Har jag fått fram min poäng nu kanske?

Om ni inte är som ni skriver här, varför skriver ni som ni gör då?

Tror ni att det är ballt, eller tror ni att ni ska få vänner eller respekt, eller vad?

Keffing
Member
Medlem
789620
December 5, 2004 - 2:16 am
sp_Permalink sp_Print

Hugge wrote:
Bla bla bla bla

Statement: ocz, du har lite kvar att lära om livet...

som sagt, jag skrattade inte åt henne, jag skrattade inombords... ska jag o korspo bjuda henne på bio säger du? ehm nej tack... hon är en lögnande mytoman som gör allt för att folk ska tycka att hon står ut och är cool o whatever... korspo kan intyga...

hon har inga knarkproblem... sen länk till statistik? som sagt, det enda som hänt var att hennes morsa o farsa separerade, så dom flyttade till ett hus ca 1.5km från deras hus... o sen förra veckan så sa hennes morsa att dom kommit överens o ska flytta hem... yeah, vilka problem...

sen, min "hårding" stil? whatever... jag orkar fan inte bli "snäll" o shit mot henne... asså det är ffs inte min polare, jag känner henne bara via min syrra (och juste, jag har strulat med henne)... asså man vet inte när hon pratar sanning eller när hon ljuger... hon hittar på såna jävla historier för att få uppmärksamhet så det inte är sant... sen så sa jag inget fult mot henne, så dum är jag inte...

sen är det sant att OCZ har lite kvar att lära om livet... det håller jag med om

ViU wrote:
Och man undrar ju vem som är värre "attention whore", du eller hon, "ååh kolla min polares syrra skär sig och jag bara skrattar, visst är jag cool? visst visst?"

hon... jag skär mig iaf inte i armarna för att få lite uppmärksamhet

obelix
Member
Medlem
789623
December 5, 2004 - 2:18 am
sp_Permalink sp_Print

Mind wrote: Jag finner det ganska enanstående att hon verkligen lyckades skära sig med en smörkniv, Jag tyckte att knivarna på pizzeria Mario kba var patetiskt slöa så jag gick fram till pizzabagaren och sa nånting sammtidigt som jag sågade med kniven i underarmen, det blev inte ens märken.
Det var ett par Väldigt välanvända matknivar från IKEA, att hon då lyckas skära hål på sin arm med en smörkniv är helt ootroligt.

Du har visst ingen aning om hur pass vassa tex en gammal smörkniv av trä eller plast kan bli va?

CoLiC
Member
Medlem
Forum Posts: 3697
789624
sp_Permalink sp_Print

Keffing, vem är det som är attention whore här egentligen? Ser inte nödvändigheten i att ens ta upp det här. Du vill ha fram att du är tuff och kan skratta åt en tjej som skär sig. Det är fan inte tufft, det är idiotiskt och jävligt lågt. Jag hade kanske förstått dig om tjejen bara gnällt och inte gjort något, men då hon faktiskt skär sig så ska du fan ta det på allvar, är hon kapabel till det så blir hon bara modigare eftersom. Tillslut sitter hon där med rakblad, och då ska hon va jävligt klantig om hon misslyckas.

Mind
Member
Medlem
789625
sp_Permalink sp_Print

ilg@dd wrote: [quote=keffing][quote=CoLiC][quote=keffing]Ifall man vill skada sig själv gör man det inte med en smörkniv, man gör det med nåt som är vasst

länk till källan?

Går lika bra att skära rakt över, om vi nu ska gå in på teknik..Bara att se till att få vara ifred..
Längs med innebär bara att det är svårare att tråckla ihop ådrorna om man blir funnen..
Skär du rakt av blöder det lika rejält..

det är som sagt lättare att träffa om man skär rakt över, men betydligt svårare att komma djupt, jag vet inte hur djupt pulsådern ligger men det är ju lite senor som man måste skära sönder först.
så det bästa sättet att skära borde då vara att skära tvärs över, då täcker man båda teknikerna på ett drag.

Edit: borde inte ett hårt åtdraget skärp på överarmen funka väldigt bra för att stoppa blödningen ?

ocz
Member
Medlem
Forum Posts: 3178
789626
December 5, 2004 - 2:19 am
sp_Permalink sp_Print

obelix wrote: [quote=ocz]Exakt, ni vet inget om personen i fråga eller hur vi är IRL antagligen. Har jag fått fram min poäng nu kanske?

Tror ni att det är ballt, eller tror ni att ni ska få vänner eller respekt, eller vad?

Ja jag känner mig fan hedrad den dagen jag får din respekt Obelix.

:)R

Keffing
Member
Medlem
789627
December 5, 2004 - 2:22 am
sp_Permalink sp_Print

obelix wrote:
Hade inte hon föräldrar som gått isär?
Det kan vara tillräckligt.

Smörkniven var tillräckligt för att det skulle börja blöda...

En länk om självmord...
http://www.bo.se/adfinity.aspx.....ageid=3202

men suck... hennes föräldrar hade bråkat, så hade hon flyttat med sin morsa till ett hus här i samma område, och sen förra veckan så sa hennes morsa att hon o farsan hade kommit överens o dom skulle dra tillbaka... det är absolut inget skäl till att skära sig eller whatever...

sen ja, smörkniven var tillräcklig för att det skulle blöda... men det var inte en i trä, utan en i metall...

CoLiC
Member
Medlem
Forum Posts: 3697
789628
December 5, 2004 - 2:23 am
sp_Permalink sp_Print

ocz wrote: [quote=obelix][quote=ocz]Exakt, ni vet inget om personen i fråga eller hur vi är IRL antagligen. Har jag fått fram min poäng nu kanske?

Ja jag känner mig fan hedrad den dagen jag får din respekt Obelix.

:)R

Omoget uppförande = Varning

En varning*2 = Ban

obelix
Member
Medlem
789632
December 5, 2004 - 2:27 am
sp_Permalink sp_Print

Att skära sig själv är skadligt och farligt rent fysiskt. När man ägnar sig åt destruktiva beteenden kan man tro att det finns en gräns där man fått ur sig allt och om man bara kommer dit så kommer allt bli bra. Men gränserna töjs ut hela tiden och efter hand krävs det mer för att uppnå samma effekt som tidigare, d v s man måste skära sig mer, något som kan skapa ångest i sig.

Mind
Member
Medlem
789633
December 5, 2004 - 2:27 am
sp_Permalink sp_Print

obelix wrote: [quote=Mind]Jag finner det ganska enanstående att hon verkligen lyckades skära sig med en smörkniv, Jag tyckte att knivarna på pizzeria Mario kba var patetiskt slöa så jag gick fram till pizzabagaren och sa nånting sammtidigt som jag sågade med kniven i underarmen, det blev inte ens märken.

Du har visst ingen aning om hur pass vassa tex en gammal smörkniv av trä eller plast kan bli va?

Ingen erfarenhet av det nej.

Keffing
Member
Medlem
789634
December 5, 2004 - 2:29 am
sp_Permalink sp_Print

yeah... även fast jag vet att hon är en attention whore, så gjorde jag som hugge sa, och gick o snackade med henne... måste säga att det var det bästa jag hade kunnat göra... eller vänta, det var det iofs inte... hon låtsades som om inget hade hänt...

yeah... asså jag känner henne typ ganska bra, och hon har inga som helst problem, hon har inte blivit utnyttjad, inge knark, hennes föräldrar ska flytta ihop igen etc... det finns liksom inget skäl för henne att skära lite rispor i handleden liksom... hon är bara dum i huvet... till o med min syrra sa det, och hon är bästa polare med bruden i fråga

skiroy wrote: [quote=Keffing] 1. HON ÄR INTE DEPRESIV, ELLER NÅT SÅNT, HON HAR INGA SOM HELST PROBLEM

Ok...

Så det är på viset...isåfall måste jag dra den slutsatsen att det är DU som är Attention Whore i denna tråden!

öhh... "ok"...

men seriöst, hur fan resonerar du?

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 1030
Currently Online:
Guest(s) 237
Currently Browsing this Page:
3 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL