KorSpo wrote: [quote=ilg@dd]Appropå nästan ingenting..I mina hemtrakter var ordet "Keff" ett slangord för skit, skrot och liknande i början av 80-talet.
Du syftar på? 8)
Att det kanske är ett illa valt nick.
ASUS M5A97 - AMD FX-6300 6-core - 12 GB Corsair DDR3 - Gigabyte 7790 2GB GDDR5 - Några TB HDD
Inte så flitig besökare på forum numera, intresset för hårdvara och datorer har minskat rejält. Mer om mej på min SD-kritiska blogg på: http://www.christer.gunnarsson.biz
January 17, 2002
ilg@dd wrote: [quote=KorSpo][quote=ilg@dd]Appropå nästan ingenting..I mina hemtrakter var ordet "Keff" ett slangord för skit, skrot och liknande i början av 80-talet.
Du syftar på? 8)
Tänk efter lite så kanske du kommer på att du skulle ha sagt något annat
CoLiC wrote: [quote=ilg@dd][quote=KorSpo][quote=ilg@dd]Appropå nästan ingenting..I mina hemtrakter var ordet "Keff" ett slangord för skit, skrot och liknande i början av 80-talet.
Du syftar på? 8)
Jag kände mej snäll efter all whiskey.
Säger man typ "Keff i roten" uppe i Umeå??
Vet inte varifrån uttrycket kom, men antar att det var nått stadsuttryck som hamnat här i byn..
ASUS M5A97 - AMD FX-6300 6-core - 12 GB Corsair DDR3 - Gigabyte 7790 2GB GDDR5 - Några TB HDD
Inte så flitig besökare på forum numera, intresset för hårdvara och datorer har minskat rejält. Mer om mej på min SD-kritiska blogg på: http://www.christer.gunnarsson.biz
January 17, 2002
ilg@dd wrote: [quote=CoLiC][quote=ilg@dd][quote=KorSpo][quote=ilg@dd]Appropå nästan ingenting..I mina hemtrakter var ordet "Keff" ett slangord för skit, skrot och liknande i början av 80-talet.
Du syftar på? 8)
Nåväl, du kan editera imorrn 😛
CoLiC wrote: [quote=ilg@dd][quote=CoLiC][quote=ilg@dd][quote=KorSpo][quote=ilg@dd]Appropå nästan ingenting..I mina hemtrakter var ordet "Keff" ett slangord för skit, skrot och liknande i början av 80-talet.
Du syftar på? 8)
Nåväl, du kan editera imorrn 😛
Redan gjort.
August 16, 2002
obelix wrote:
Först trodde du, sen var det en typ, sedan visste du.
Så enligt dig själv så har det inte varit en självklarhet hela tiden.
först visst jag inte, sen frågade jag, och det visade sig vara exakt som jag trodde... iofs var det en bordskniv, och inte en smörkniv dock...
innan jag ber någon admin låsa denna tråden vill jag tillägga några saker...
jag känner denna tjej ganska bra... jag kan prata med henne o vad som helst, och VET att hon inte har några problem... hennes morsa var här och hämtade henne, o vi satt alla vid köksbordet o pratade... när vi kom till skälet, så var det enligt henne att hon "kände sig stressad över att inte bo hemma", och det kan vara värt att tillägga att dom ska flytta tilblaka hem nu i veckan... eller inga problem, hon har inga drogproblem, inga problem med killar, inga problem med vänner, hon är inte utstött eller mobbad eller whatever... alltså inga såna problem som vanligt folk skär sig för...
meen men... skälet med denna tråd var inte att hänga ut henne (har jag skrivit ett namn?), utan att visa hur extrema dumma brudar kan bli när dom blir lite pressade eller vad man ska säga... själv har jag varit med om mycket värre och stressfyllda situationer, och i kontrast med de så känns det som att man vill skratta... självklart så har jag varken visat bilden som jag ritade, den var mest ett medel för att få ut min historia, eller varit elak mot henne...
vilka stressfyllda situationer har jag varit om frågar ni? tjaa... i kronologiskt följd:
-Min farsa lämnar min morsa, min morsa får betala 150k för ett lån som hon gått i borgen för eftersom han vägrar betala, och vi lever på typ 5 papp i månaden... 2 barn och en ensamstående morsa
-Min farsa blir sinnessjuk (schizofreni rockar yeah), men eftersom mina päron hade delad vårdnad så var jag tvungen att träffa honom... han får senare spendera 2 år på beckis...
- Utfryst och utstött i skolan när jag bodde i finland eftersom jag är svenne, i typ ett och ett halvt år... här i sverige är jag en finne...
Ändå så klarade jag mig utmärkt, och hade aldrig ens en tanke att skada mig... sen när den här jävla bortskämta mytomanungen kommer o blir "stressad över att inte bo hemma" så kunde jag inte göra annat än skratta (självklart inte så att hon hörde, utan inombords, jag skrattade inombords)... tyvärr så verkade inte folk här förstå hur jävla löjlig hon är, vilket var meningen med tråden...
Snyde: nej jag är finsk, Levi är ett hebreiskt namn, men i bibeln på finska så heter det Leevi... men vadå, är du nazi?
okej, moderator lås tråden plzkthnx
January 17, 2002
ilg@dd wrote: [quote=CoLiC][quote=ilg@dd][quote=KorSpo][quote=ilg@dd]Appropå nästan ingenting..I mina hemtrakter var ordet "Keff" ett slangord för skit, skrot och liknande i början av 80-talet.
Du syftar på? 8)
Säger man typ "Keff i roten" uppe i Umeå??
Vet inte varifrån uttrycket kom, men antar att det var nått stadsuttryck som hamnat här i byn..
Det händer att jag använder ordet "Keff" om idiotiska personer, vet dock inte var ordet kommer ifrån
January 17, 2002
keffing wrote: [quote=obelix] Först trodde du, sen var det en typ, sedan visste du.
Så enligt dig själv så har det inte varit en självklarhet hela tiden.
först visst jag inte, sen frågade jag, och det visade sig vara exakt som jag trodde... iofs var det en bordskniv, och inte en smörkniv dock...
innan jag ber någon admin låsa denna tråden vill jag tillägga några saker...
jag känner denna tjej ganska bra... jag kan prata med henne o vad som helst, och VET att hon inte har några problem... hennes morsa var här och hämtade henne, o vi satt alla vid köksbordet o pratade... när vi kom till skälet, så var det enligt henne att hon "kände sig stressad över att inte bo hemma", och det kan vara värt att tillägga att dom ska flytta tilblaka hem nu i veckan... eller inga problem, hon har inga drogproblem, inga problem med killar, inga problem med vänner, hon är inte utstött eller mobbad eller whatever... alltså inga såna problem som vanligt folk skär sig för...
meen men... skälet med denna tråd var inte att hänga ut henne (har jag skrivit ett namn?), utan att visa hur extrema dumma brudar kan bli när dom blir lite pressade eller vad man ska säga... själv har jag varit med om mycket värre och stressfyllda situationer, och i kontrast med de så känns det som att man vill skratta... självklart så har jag varken visat bilden som jag ritade, den var mest ett medel för att få ut min historia, eller varit elak mot henne...
vilka stressfyllda situationer har jag varit om frågar ni? tjaa... i kronologiskt följd:
-Min farsa lämnar min morsa, min morsa får betala 150k för ett lån som hon gått i borgen för eftersom han vägrar betala, och vi lever på typ 5 papp i månaden... 2 barn och en ensamstående morsa
-Min farsa blir sinnessjuk (schizofreni rockar yeah), men eftersom mina päron hade delad vårdnad så var jag tvungen att träffa honom... han får senare spendera 2 år på beckis...
- Utfryst och utstött i skolan när jag bodde i finland eftersom jag är svenne, i typ ett och ett halvt år... här i sverige är jag en finne...
Ändå så klarade jag mig utmärkt, och hade aldrig ens en tanke att skada mig... sen när den här j**la bortskämta mytomanungen kommer o blir "stressad över att inte bo hemma" så kunde jag inte göra annat än skratta (självklart inte så att hon hörde, utan inombords, jag skrattade inombords)... tyvärr så verkade inte folk här förstå hur j**la löjlig hon är, vilket var meningen med tråden...
Snyde: nej jag är finsk, Levi är ett hebreiskt namn, men i bibeln på finska så heter det Leevi... men vadå, är du nazi?
okej, moderator lås tråden plzkthnx
Om du ni hade en så hemsk uppväxt så kanske du vet hur hon känner sig? Det är allmänt kännt att kvinnor är känslosammare varelser än män.
Förresten? Heter du Leevi?
1 Guest(s)